Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako RV 10 matkustaa Menorcalla, Milanoon tai Kroatiaan viikoksi?

Vierailija
06.07.2019 |

Lääkäri sanoi että ei kannata, koska voi tulla tulehduksia? Tulehduksia mistä/ mihin(?) olen asunut vuosia ulkomailla, ja Euroopassa saavat lapsia siinä kuten Suomessakin. Hoitajat sanoivat että tottakai voi matkustaa.

Avn mielipiteen kuulen!
Kiitos asiallisista kommenteista

Nimimerkki. Loman tarpeessa

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulehdusriskistä en ole kyllä kuullut. Mutta se kannattaa huomioida, että jos varaat matkan jo muutamia viikkoja aiemmin niin sulla saattaa tuolloin olla raskauspahoinvointi pahimmillaan.

Nyt on siis RV 8 ja ei ole mitään pahoinvointeja. Varhaisultrassa kaikki OK.

Takana hirmuisen raskas vuosi ja Suomessa ei kesäpaikkaa, joten viikoksi olisi tarkoitus mennä lepäilemään.

Lääkärin kommentit ihmetytti... tulehduksia ja väkijoukkoja? Eikö ole matkustellut itse vai vetikö nenästä/ oliko huumoria vain..

Ap

Ei se sitä tarkoita, että jos sulla ei juuri tällä hetkellä pahoinvointia ole, että sitä ei voisi tulla matkan aikana tai sitä ennen. Minä en lähtisi. Uskoisin lääkäriä kyllä . Mutta jokainen tekee itse, miten parhaaksi näkee :)

Mietin vain, miten sitä lomailee tai mitenkään rentoutuu täällä Suomessa, kotona kaupungissa on tullut maattua koko talvi, kyllä sitä kaipaa auringonvaloa...

Ap

oletko ollut masentunut tai sairas?

En ole ollut!

Lapsi on saanut alkunsa hoidoilla. Voisiko johtua siitä?

Mietin annetaanko Suomessa todella tälläisiä suosituksia, yleinen elämäntilanne on ollut varsin rauhallinen ja todella tylsä jopa hoitojen takia. Ei ole päässyt matkustelemaan mihinkään..

Ap

Juu anteeksi, luulin siksi, kun kerroit vain maanneesi kotona.

Vierailija
22/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko että mitä tulehduksia lääkäri tarkoitti? Minä en esim. saanut mennä uimaan alapään tulehdusriskin takia, mutta mulla oli muutenkin poikkeus tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla matkakohteilla ei ole merkitystä:)

Raskaus ei ole sairaus joten hyvin voi reissata. Todennäköisimmin km tulee ennen 12 rv mutta jos ultrassa on kaikki ok ei sitäkään tarvitse miettiä

Vierailija
24/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin, että Euroopan lomamaissa olis nytten hirmuinen helle, mutta ehkä siellä onkin hirmuinen tulehdus 😱

Vierailija
25/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin, että Euroopan lomamaissa olis nytten hirmuinen helle, mutta ehkä siellä onkin hirmuinen tulehdus 😱

Häh?!?!

Vierailija
26/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää, miten on niin vaikea pitää lentämisestä taukoa vuoden ajan. Matkustaa voi äärimmäisessä hädässä myös autolla tai laivalla.

Tietysti voit myös lentää rv 10, eipä minun onneksi sitä tarvitsekaan ymmärtää. Mistään tulehduksista en ole kuullut, mutta tosiaan noilla raskausviikoilla olen ollut itse aina pahoinvoiva tai jäätävän väsynyt, joten loma olisi kyllä kulunut hotellihuoneessa. Jos hotellissa haluaa oksentaa niin sen voi tehdä Suomessakin, pääsee halvemmalla.

Minullakin oli jäätävä pahoinvointi mutta pystyn ymmärtämään että kaikilla ei sitä ole. Jos rv 8 ei ole alkanut kutkutella niin tuskin se rv 10 puskista pamahtaa päälle.

Ja mitä hemmetin tulehduksia... siellä mitään tulehduksia ole.

Miksei voi tulla? Mulla on alkanut rv 9 pahoinvointi ja oli pahimmillaan viikoilla 10-15. Ei voi noin yleistää.

Vierailija
27/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon lähdössä rv 11 Montemegroon 2 viikoksi. En tiedä, mitä siellä sit uskaltaa syödä..

Vierailija
29/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulehdusriskistä en ole kyllä kuullut. Mutta se kannattaa huomioida, että jos varaat matkan jo muutamia viikkoja aiemmin niin sulla saattaa tuolloin olla raskauspahoinvointi pahimmillaan.

Nyt on siis RV 8 ja ei ole mitään pahoinvointeja. Varhaisultrassa kaikki OK.

Takana hirmuisen raskas vuosi ja Suomessa ei kesäpaikkaa, joten viikoksi olisi tarkoitus mennä lepäilemään.

Lääkärin kommentit ihmetytti... tulehduksia ja väkijoukkoja? Eikö ole matkustellut itse vai vetikö nenästä/ oliko huumoria vain..

Ap

Ei se sitä tarkoita, että jos sulla ei juuri tällä hetkellä pahoinvointia ole, että sitä ei voisi tulla matkan aikana tai sitä ennen. Minä en lähtisi. Uskoisin lääkäriä kyllä . Mutta jokainen tekee itse, miten parhaaksi näkee :)

Mietin vain, miten sitä lomailee tai mitenkään rentoutuu täällä Suomessa, kotona kaupungissa on tullut maattua koko talvi, kyllä sitä kaipaa auringonvaloa...

Ap

oletko ollut masentunut tai sairas?

En ole ollut!

Lapsi on saanut alkunsa hoidoilla. Voisiko johtua siitä?

Mietin annetaanko Suomessa todella tälläisiä suosituksia, yleinen elämäntilanne on ollut varsin rauhallinen ja todella tylsä jopa hoitojen takia. Ei ole päässyt matkustelemaan mihinkään..

Ap

Jos raskaaksi tuleminen on ollut vaikeaa ja hoitojen jälkeen viimein tullut raskaaksi, niin luulisi, ettei halua ottaa mitään riskejä raskauden suhteen. Jos olisin ap, en todellakaan matkustaisi ulkomaille.

Vierailija
30/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n on pakko päästä ulkomaille lomailemaan, niin mitä sitä täällä kyselee voiko mennä. Aikuinen ihminen päättää itse omat tekemisensä ja päättää myös sen kuunteleenko lääkäriä vai ei.

Vierailija
31/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi noin aikaisessa vaiheessa raskautta. Kehittäisin sijasta vaikka hotelliloman Suomessa.

Vierailija
32/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin accuweather.com säätiedotukset. Yli 30 asteen helteessä on tukalaa ilman raskauttakin. Sain Kreikassa Ateenassa hyönteisen pistoksia, jotka tulehtuivat erittöin äkkiä märkiviksi. Sain paikalliselta lääkäriltä antibioottikuurin, voiteen ja tetanus-rokotteen. Hellettä oli yli 30 astetta ja uin merivedessä ennen tulehtumista. Hygieniataso ja vesijohtovesi ei ole samalla puhtaustasolla kuin Suomessa Etelä-Euroopassa. Syyslomalla Mallorcalla yhtenä vuonna oli naapurihotelleissa todettu legionellaa. Pelko perseessä, että onko meidän hotellissa. Ei onneksi ollut.

Vierailija
33/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi Kroatiaan enkä Menorcalle. Milanossa katsoisin valmiiksi päivystävät lääkärit ja lähimmät sairaalat. Varmuuden vuoksi! Ota myös selvää matkavakuutusehdoista, korvataanko raskauden aikaiset komplikaatiot ulkomailla. Tämä on tärkeä juttu.

Vierailija
34/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi tapaushan tässä joitakin vuosia sitten oli kun joku sai turkissa jonkin bakteerin joka käynnisti synnytyksen ja lapsi sitten menehtyi. Kauhea sotku oli kaikenmaailman vakuutusrahojen ja kerjättyjen rahojen kanssa... Muistaako kukaan?

Vierailija
35/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuossa tilanteessa missään tapauksessa. Ulkomailla matkan nautinto on syödä ja juoda hyvin ja käydä rantalomalla uimassa.

Vierailija
36/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon lähdössä rv 11 Montemegroon 2 viikoksi. En tiedä, mitä siellä sit uskaltaa syödä..

En tiedä minäkään. Sinnekö on pakko sitten lähteä. Köyhä balkanilainen valtio, jossa hygienia kaukana Suomesta. Oletko ottanut matkavakuutusehdoista selvää?

Vierailija
37/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kroatiassa kun olin rv 12 tai jotakin, ja muutama vuosi sen jälkeen Italiassa ja Ranskassa heti rakenneultran jälkeen. Toisella kerralla kätilö muistutti tarkastamaan sen, mitä matkavakuutus kattaa, mutta muuten toivotti hyvää matkaa. 

Vierailija
38/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerropa miksi sun on pakko päästä ulkomaille? Myös Suomessa voi viettää rentouttavan loman.

Vierailija
39/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerropa miksi sun on pakko päästä ulkomaille? Myös Suomessa voi viettää rentouttavan loman.

Mun mielestä ei voi rentoutua, kylmä ja sataa! Joku hotelliloma Suomessa on tosi huono ja kallis!

😱😱 Vielä tässä mietitään 🙈🤔

Ap

Vierailija
40/72 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi Kroatiaan enkä Menorcalle. Milanossa katsoisin valmiiksi päivystävät lääkärit ja lähimmät sairaalat. Varmuuden vuoksi! Ota myös selvää matkavakuutusehdoista, korvataanko raskauden aikaiset komplikaatiot ulkomailla. Tämä on tärkeä juttu.

Näin itsekin ajattelin.

Mikä kaupunki olisi samalla rantakohde, ja suurkaupunki jossa kunnon sairaala?

Milanosta kun oltaisiin menossa Comolle.

Ap