Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako RV 10 matkustaa Menorcalla, Milanoon tai Kroatiaan viikoksi?

Vierailija
06.07.2019 |

Lääkäri sanoi että ei kannata, koska voi tulla tulehduksia? Tulehduksia mistä/ mihin(?) olen asunut vuosia ulkomailla, ja Euroopassa saavat lapsia siinä kuten Suomessakin. Hoitajat sanoivat että tottakai voi matkustaa.

Avn mielipiteen kuulen!
Kiitos asiallisista kommenteista

Nimimerkki. Loman tarpeessa

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusriskistä en ole kyllä kuullut. Mutta se kannattaa huomioida, että jos varaat matkan jo muutamia viikkoja aiemmin niin sulla saattaa tuolloin olla raskauspahoinvointi pahimmillaan.

Vierailija
2/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitti. Kaikissa kolmessa raskaudessa oon matkustanut siihen saakka kun saa lentää. Ei ole olut mulla eikä lapsilla mitään tulehduksia.. Ei nyt idiootti tarvitse olla ja lähteä jonnekin asuttuaan, mutta onhan noi kaikki ihan OK maita. Ja sitäpaitsi jos noilla viikoilla jotain käy, ei sille mitään voisi tehdä Suomessakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme tulehduksia? Sen kun menet, mitä tuollaista edes kyselemään lääkäreiltä. Perusterve ihminen saa päättää matkoistaan itse.

Vierailija
4/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehdusriskistä en ole kyllä kuullut. Mutta se kannattaa huomioida, että jos varaat matkan jo muutamia viikkoja aiemmin niin sulla saattaa tuolloin olla raskauspahoinvointi pahimmillaan.

Nyt on siis RV 8 ja ei ole mitään pahoinvointeja. Varhaisultrassa kaikki OK.

Takana hirmuisen raskas vuosi ja Suomessa ei kesäpaikkaa, joten viikoksi olisi tarkoitus mennä lepäilemään.

Lääkärin kommentit ihmetytti... tulehduksia ja väkijoukkoja? Eikö ole matkustellut itse vai vetikö nenästä/ oliko huumoria vain..

Ap

Vierailija
5/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää, miten on niin vaikea pitää lentämisestä taukoa vuoden ajan. Matkustaa voi äärimmäisessä hädässä myös autolla tai laivalla.

Tietysti voit myös lentää rv 10, eipä minun onneksi sitä tarvitsekaan ymmärtää. Mistään tulehduksista en ole kuullut, mutta tosiaan noilla raskausviikoilla olen ollut itse aina pahoinvoiva tai jäätävän väsynyt, joten loma olisi kyllä kulunut hotellihuoneessa. Jos hotellissa haluaa oksentaa niin sen voi tehdä Suomessakin, pääsee halvemmalla.

Vierailija
6/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana hirmuisen raskas vuosi ja Suomessa ei kesäpaikkaa, joten viikoksi olisi tarkoitus mennä lepäilemään.

Lääkärin kommentit ihmetytti... tulehduksia ja väkijoukkoja? Eikö ole matkustellut itse vai vetikö nenästä/ oliko huumoria vain..

Ap

Ei se sitä tarkoita, että jos sulla ei juuri tällä hetkellä pahoinvointia ole, että sitä ei voisi tulla matkan aikana tai sitä ennen. Minä en lähtisi. Uskoisin lääkäriä kyllä . Mutta jokainen tekee itse, miten parhaaksi näkee :)

Vierailija
7/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain tarkoitti esim. että bakteerikanta on erilainen. Kaikissa maissa toki saadaan lapsia, mutta sinä et taida tottua viikon matkalla paikallisiin olosuhteisiin. 

Vierailija
8/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää, miten on niin vaikea pitää lentämisestä taukoa vuoden ajan. Matkustaa voi äärimmäisessä hädässä myös autolla tai laivalla.

Tietysti voit myös lentää rv 10, eipä minun onneksi sitä tarvitsekaan ymmärtää. Mistään tulehduksista en ole kuullut, mutta tosiaan noilla raskausviikoilla olen ollut itse aina pahoinvoiva tai jäätävän väsynyt, joten loma olisi kyllä kulunut hotellihuoneessa. Jos hotellissa haluaa oksentaa niin sen voi tehdä Suomessakin, pääsee halvemmalla.

Minullakin oli jäätävä pahoinvointi mutta pystyn ymmärtämään että kaikilla ei sitä ole. Jos rv 8 ei ole alkanut kutkutella niin tuskin se rv 10 puskista pamahtaa päälle.

Ja mitä hemmetin tulehduksia... siellä mitään tulehduksia ole.

Vierailija
9/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vähän aikaa sitten rv20 espanjassa, eipä ne neuvolassa eikä lääkärissä mitenkään pitänyt sitä epätoivottavana asiana.

Vierailija
10/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksista en tiedä, mutta ainakin toksoplasmatartuntariski ( ja sen aiheuttama keskenmeno) on Välimerenmaissa suurempi.

Vierailija
11/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksia euroopassa?

Vierailija
12/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se sitä tarkoita, että jos sulla ei juuri tällä hetkellä pahoinvointia ole, että sitä ei voisi tulla matkan aikana tai sitä ennen. Minä en lähtisi. Uskoisin lääkäriä kyllä . Mutta jokainen tekee itse, miten parhaaksi näkee :)

Mietin vain, miten sitä lomailee tai mitenkään rentoutuu täällä Suomessa, kotona kaupungissa on tullut maattua koko talvi, kyllä sitä kaipaa auringonvaloa...

Ap

Vierailija
13/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehduksia euroopassa?

Juu, mietin mitä ihmettä tarkoitti? Ei ole tarkoitus likaisissa uima-altaissa läträtä eikä syödä salaattia, juustoa, tai syödä epämääräisissä paikoissa...

Ap

Vierailija
14/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kilautat sille lääkärille kysyäksesi mikä tilanteesi oli. Boihan olla, että sinulla oli jokin kohonnut riski, mistä emme tiedä.

Vierailija
15/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kilautat sille lääkärille kysyäksesi mikä tilanteesi oli. Boihan olla, että sinulla oli jokin kohonnut riski, mistä emme tiedä.

Justhan tuossa yllä luki että kaikki kunnossa!

Ap

Vierailija
16/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se tulehdus tulla Suomessakin, ihan siellä omassa kotona.

Vierailija
17/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan tuossa yllä luki että kaikki kunnossa!

Ap

No sitten vaan kysyt mitä tulehdusta tarkoitti.

Vierailija
18/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mietin vain, miten sitä lomailee tai mitenkään rentoutuu täällä Suomessa, kotona kaupungissa on tullut maattua koko talvi, kyllä sitä kaipaa auringonvaloa...

Ap

oletko ollut masentunut tai sairas?

Vierailija
19/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

oletko ollut masentunut tai sairas?

En ole ollut!

Lapsi on saanut alkunsa hoidoilla. Voisiko johtua siitä?

Mietin annetaanko Suomessa todella tälläisiä suosituksia, yleinen elämäntilanne on ollut varsin rauhallinen ja todella tylsä jopa hoitojen takia. Ei ole päässyt matkustelemaan mihinkään..

Ap

Vierailija
20/72 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan lääkäri tulehduksilla listeriaa, toksoplasmoosia, salmonellaa ja hepatiittia? Yleisesti ulkomailla ruokahygienian kanssa tulee olla tarkempi, ei suositella em. taudinaiheuttajien takia jääpaloja, irtojäätelöä, kylmiä jälkiruokia, alikypsennettyä lihaa, salaatteja, leikkeleitä, hedelmiä joita ei voi itse kuoria, majoneesisalaatteja ym. ym.

Olen ymmärtänyt että salmonella tai hepatiitti a eivät ole sinänsä sikiölle vaarallisia, mutta varsinkin Keski-Euroopassa yleistä toksoplasmoosia tulisi yrittää välttää (raaka/ei-kypsä liha) sillä sen lisäksi että raskausajan tartunta voi aiheuttaa keskenmenoja, se saattaa myös aiheuttaa vammoja terveenä syntyneelle vauvalle myöhemmällä iällä.