Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin ulkoilupukusi pitää vettä?

Vierailija
06.07.2019 |

Olet ulkoilemassa vaikkapa kävelylenkillä. Synkät pilvetä peittävät taivaan ja pian tulee vettä niskaan kaatamalla. Sateenvarjoa ei ole mukana. Vedät hupun päähän korvia myöten. Pystytkö pitämään itsesi kuivana? Omistatko erillisiä sadevaatteita?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tiettyyn pisteeseen asti. Ohuempi ulkoilutakki pitää vettä hieman vähemmän, ja paksumpi paremmin. Sadevaatteita en omista.

Vierailija
2/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista erillisiä sadevaatteita. Minulla on hupullinen vettähylkivä tuulipuku jota käytän sadeasuna. Kevyen sadekuuron se pitää täysin. Tänään olin ulkona kun alkoi sataa kohtalaisesti. Tuulipuvun vettähylkivä liukas pinta piti jonkun aikaa sateen, mutta hupusta, hartioilta ja rinnan päältä sekä hihoista kangas ennen pitkää imaisi pisarat ja monin paikoin vesi tuli läpi. Mutta sitten sade yltyi rankkasateeksi. Tuulipuvun liukas pinta ei auttanut yhtään vaan vesipisarat tunkeutuivat siitä vaivatta läpi ja kastuin täysin läpimäräksi. Paita oli kuin uitettuna. Sadevarustukseni petti täysin enkä pysynyt kuivana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne on kyllä niin syvältä kun rankkasade yllättää ja läpäisee ulkoilupuvun.

Vierailija
4/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tämä tuulipukunieipidäkäänvettä-hullu on taas herännyt.

Vierailija
5/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15v sitten kokeilin mun drymaxx-pukua ja seisoin sen kanssa suihkussa, ihan kuivana pysyin.

Vierailija
6/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000, taitaa olla mun takin pilariarvo. Pitää hyvin, en oo kastunut (paitsi jaloista).

Vierailija
7/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000 vesipilaria, sama hengittävyys. 

Mitä lie tuo tarkoittaa.

Sinccis

Vierailija
8/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hengittävyys on yhtä tärkeä kuin tuo vesipilariarvo. Meinaan jos se ei hengitä, niin kastut sitten sisältä hikoilemalla ..

Sinccis

Vierailija
9/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkasin kaupasta vaan puvun missä oli parhaat arvot .. En kyllä mitään testejä jaksanut lukea, vaikka yleensä retkeilykamppeissa luen.

Sinccis

Vierailija
10/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 15v sitten kokeilin mun drymaxx-pukua ja seisoin sen kanssa suihkussa, ihan kuivana pysyin.

Menitkö ihan suoraan suihkun alle? Oliko sulla huppu päässä ja eikö suihku tunkeutunut edes hupusta ja  hartioilta läpi?

Vierailija
11/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takki, joka pitää jonkin verran vettä, mutta en käytä sitä lenkkeillessäni. Kun olen lenkillä, minua ei haittaa, vaikka kastun. Tulenhan sieltä joka tapauksessa suoraan kotiin, ja voin mennä heti lämpimään suihkuun.

Jos taas kuljen paikasta A paikkaan B, ja sateen todennäköisyys on ennusteen mukaan enemmän kuin 10%, otan sateenvarjon mukaan. Jos vettä sataa jo valmiiksi, saatan laittaa sadepuvun päälle, riippuen siitä, kuinka pitkä matka on, ja millä menen.

Vierailija
12/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun goretex on lähelle 100% vedenpitävä. Kertaakaan en ole sen kanssa kastunut muuten kuin hiestä. Kesällä sateella ei ole edes merkitystä. On parempi pukea asu jossa kosteus ei haittaa tuli se sitten sateesta tai hiestä.

Vierailija
13/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun goretex on lähelle 100% vedenpitävä. Kertaakaan en ole sen kanssa kastunut muuten kuin hiestä. Kesällä sateella ei ole edes merkitystä. On parempi pukea asu jossa kosteus ei haittaa tuli se sitten sateesta tai hiestä.

Oletko koskaan joutunut rankkasateen yllättämäksi goretexit päällä?

Vierailija
14/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Tämä tuulipukunieipidäkäänvettä-hullu on taas herännyt.

Jos tämä oli mulle (2) niin mulla on kyllä tuulipuvussani liukas vettähylkivä pinta jossa sadevesi pisaroi ja pisarat vierivät siitä pois. Nyt kuitenkin sade jatkui jatkumistaan ja pinta vettyi niin pahasti että se imaisikin pisarat ja vesi pääsi läpi. Sitten sade vielä yltyi todella rankaksi jolloin sain oikein valumalla vedet tuulipuvun sisään ja kastuin totaalisesti.

Vierailija
15/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt tarkoituksella siihen. Se on samalla mun sadeasu.

Vierailija
16/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt tarkoituksella siihen. Se on samalla mun sadeasu.

Vau, kätevää! Kuinka pitkään se rankkasade kesti? Minkä merkkinen asu sulla on? Minun tuulipukuni ei toimi yhtään sadeasuna rankkasateessa, sadepisarat uppoavat armottomasti sen sileään pintaan ja sade kastelee alla olevat vaatteet nopeasti likomäräksi.

Vierailija
17/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin kiitos. Tuli kusihätä kaupungilla ja hyvin piti vettä. Yhtään ei tullut ulos.

Vierailija
18/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy vaelluskamat jotka pitää vettä ihan hyvin, 40 000 ja se riitti vuoristossa sateella.

Vierailija
19/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kiksejä saata näistä viesteistä? Sulle on jo aiemmin sataan kertaan selitetty, että tuulipuvun ei ole tarkoitustkaan kestää vettä, ja silti hämmästyt samasta asiasta aina uudestaan ja uudestaan. Oletko jotenkin älyllisesti rajoittunut vai onko sulla joku märkä tuulipuku -fetissi vai mistä on kysymys?

Vierailija
20/25 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä kiksejä saata näistä viesteistä? Sulle on jo aiemmin sataan kertaan selitetty, että tuulipuvun ei ole tarkoitustkaan kestää vettä, ja silti hämmästyt samasta asiasta aina uudestaan ja uudestaan. Oletko jotenkin älyllisesti rajoittunut vai onko sulla joku märkä tuulipuku -fetissi vai mistä on kysymys?

Eihän aloituksessa edes mainittu tuulipukua vaan kysyttiin yleensä ulkoilupuvuista joita on monenlaisia ja eri määrin vettä pitäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi