Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen kaupan kassana ja tarkistin tänään yhden puolitutun, kortilla maksavan asiakkaan henkkarit

Vierailija
06.07.2019 |

Ostos oli pieni, alle 20 euroa, mutta hän on sanonut aikaisemmin samassa seurassa kanssani että käyttää usein puolisonsa korttia. Hän yritti maksaa lähimaksulla ja ihmetteli kun ei toimi. Pyysin henkkaria. Hän intti vastaan mutta sanoin että hän näyttää henkkarinsa jos maksaa kortilla. Nän sanoi valittavansa tästä ketjulle ja häipyi paikalta, jättäen ostokset kassalle.
Mitä seuraavaksi tapahtuu?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi jotain tyhmää. Eikun sehän tapahtui just nyt.

Vierailija
2/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähimaksu ei toimi, niin silloin on näppäiltävä pin-koodi.

En kyllä ymmärrä miksi olisit henkkarit tarvinnut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet pissipää, ap?

Vierailija
4/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa voi aina tarkistaa asiakkaan henkkarit korttiostoksen yhtyedessä.

Vierailija
5/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olit tarkka. Kiitos siitä. En ymmärrä teitä, jotka valitatte, kun joku tekee työnsä hyvin.

Vierailija
6/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen täytyy olla joku erityinen syy.

Pitäisikö siis joka kauppareissulle rehata passi mukaan jos myyjä päättääkin yhtäkkiä kysellä henkkareita ilman syytä?

Vierailija
7/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät itse onko ok kysyä henkkareita. Jos se on ok niin eikö se riitä että kerrot esimiehellesi mitä tapahtui? Luultavasti hän haluaa tietää sinun puolesi asiasta viimeistään sen jälkeen kun asiakas tekee sinusta valituksen.

Vierailija
8/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis joka kauppareissulle rehata passi mukaan jos myyjä päättääkin yhtäkkiä kysellä henkkareita ilman syytä?[/quote

Pitää olla henkkarit mukana jos maksaa kortilla. Kaupan kassa voi tarkistaa ne halutessaan, ilman erityistä syytä.

Vierailija
9/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortti ei toimi, niin ei pyydetä henkkareita. Ei se henkilöllisyyden todentaminen mitään auta, kun maksuväline ei toimi.

Kassalla on tosin aina halutessaan mahdollisuus pyytää kortilla maksavaa asiakasta todistamaan henkilöllisyytensä, mutta se ei vaikuta maksupäätteen toimivuuteen.

Vierailija
10/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi tekee varmaan valituksen ketjulle. Ehkä hänellä ei ollut henkkarit mukana just silloin. Ei minulta ole koskaan kysytty aikuisiällä henkkareita kaupan kassalla. Sitä en aivan ymmärrä, miksi hän lähti pois, oliko syynä se että hän ei muistanut/tiennyt pankkikortin tunnuslukua?

Joudut ehkä selvittämään kaupan vastaaville esimiehille ja antamaan perusteet miksi vaadit nähdä henkkaria. Mahdollisesti sut siirretään hyllytyshommiin. Asiakashan ei tehnyt mitään rikollista tai väärää. Etkä voi mitenkään todistaa että olisi ollut syytä epäillä rikosta tms.

Mietipä ap lapsia, esiteini-ikäisillä on jo pankkikortit, esim. omalla 11 vuotiaalla on oma pankkikortti. Mutta hänellä ei ole koskaan henkilöllisyyden todistamiseen mitään korttia mukana. En anna mitään niin arvokasta/tärkeää kuin passi tai Kela-kortti lapselle huolehdittavaksi.

Vierailija
11/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa mun teini pizzat mun kortilla ja juuri lähimaksulla. Sanon jos pizzaa haluaa niin saa mennä ovelle ne maksamaan

Maksu ei epäonnistu sen takia että on väärissä käsissä.

Vierailija
12/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten kassahenkilö päätti tarkistaan henkilöllisyyteni eli nappasi kortin ja pyysi henkkareita. Todistin passilla, että kortti on minun. Kassa katsoi passia, sanoi OK ja  laittoi kortin kassakoneen "rahalaatikkoon". Minä seisoin siinä hölmistyneenä ja kysyi, että mitäs nyt, onko tässä joku ongelma, miksi otit sen kortin pois. Kortissa ja passissa sama nimi, korttia ei ole ilmoitettu varastetuksi ja asia on mielestäni kunnossa. Kassa katsoi minua ja sanoi, että tietenkin kortti jää heille, pitäähän ostoksen maksaa. En kai kuvittele saavani niitä ilmaiseksi.

Sille tilille jäi rahaa noin 30 e, joten ajattelin, ettei kyseessä ole kovin iso menetys, pitäkööt kortin. Kuoletin sen ja seuraavana päivänä kaupasta soitettiin, että olenko kadottanut korttini. Vastasin, että en, se otettiin minulta maksuksi ostoksistani.

Vierailija
13/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa käteisellä. Mieluummin kuskaa seteleitä mukana kuin passia. Passin katoaminen kauppareissulla on vakavampi asia kuin 20 euron häviäminen. Taas näkee, kuinka tärkeää on olla käteistä, jos kortit eivät toimi tai myyjä on utelias.

Vierailija
14/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta sitten kassahenkilö päätti tarkistaan henkilöllisyyteni eli nappasi kortin ja pyysi henkkareita. Todistin passilla, että kortti on minun. Kassa katsoi passia, sanoi OK ja  laittoi kortin kassakoneen "rahalaatikkoon". Minä seisoin siinä hölmistyneenä ja kysyi, että mitäs nyt, onko tässä joku ongelma, miksi otit sen kortin pois. Kortissa ja passissa sama nimi, korttia ei ole ilmoitettu varastetuksi ja asia on mielestäni kunnossa. Kassa katsoi minua ja sanoi, että tietenkin kortti jää heille, pitäähän ostoksen maksaa. En kai kuvittele saavani niitä ilmaiseksi.

Sille tilille jäi rahaa noin 30 e, joten ajattelin, ettei kyseessä ole kovin iso menetys, pitäkööt kortin. Kuoletin sen ja seuraavana päivänä kaupasta soitettiin, että olenko kadottanut korttini. Vastasin, että en, se otettiin minulta maksuksi ostoksistani.

Tapahtuiko tämä Porvoossa? Miksi et kutsunut esimiestä tuossa tilanteessa? Entä oliko ostokset maksettu, vai jäivätkö ne maksamatta?

Vierailija
15/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sanoivat selitykseksi?

Vierailija
16/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit soittanut poliisille tuossa tilanteessa kun sinulla oli passi mukana ja silti otti kortin pois kassaansa mielivaltaisesti.

Ei voi toimia noin.

Vierailija
17/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis joka kauppareissulle rehata passi mukaan jos myyjä päättääkin yhtäkkiä kysellä henkkareita ilman syytä?[/quote

Pitää olla henkkarit mukana jos maksaa kortilla. Kaupan kassa voi tarkistaa ne halutessaan, ilman erityistä syytä.

Ei kyllä voi kysyä henkkareita ilman erityistä syytä. Jos henkilö ei edes osta mitään ikärajoitettuja tuotteita niin ei voi kysyä. Euroopan tietosuojalakikin suojaa yksityishenkilön henkilötietoja kuten henkilötunnusta. Et voi myyjänä mennä urkkimaan asiakkailta tuollaisia ilman erityistä syytä. Voit kysyä sitä vain jos se on oleellisesti tarpeen myyntitapahtumaan liittyen.

Vierailija
18/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä voi kysyä henkkareita ilman erityistä syytä. Jos henkilö ei edes osta mitään ikärajoitettuja tuotteita niin ei voi kysyä. Euroopan tietosuojalakikin suojaa yksityishenkilön henkilötietoja kuten henkilötunnusta. Et voi myyjänä mennä urkkimaan asiakkailta tuollaisia ilman erityistä syytä. Voit kysyä sitä vain jos se on oleellisesti tarpeen myyntitapahtumaan liittyen.

Kyllä voi korttimaksamisen yhteydessä aina tarkistaa asiakkaan henkkarit.

Vierailija
19/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttusi tekee varmaan valituksen ketjulle. Ehkä hänellä ei ollut henkkarit mukana just silloin. Ei minulta ole koskaan kysytty aikuisiällä henkkareita kaupan kassalla. Sitä en aivan ymmärrä, miksi hän lähti pois, oliko syynä se että hän ei muistanut/tiennyt pankkikortin tunnuslukua?

Joudut ehkä selvittämään kaupan vastaaville esimiehille ja antamaan perusteet miksi vaadit nähdä henkkaria. Mahdollisesti sut siirretään hyllytyshommiin. Asiakashan ei tehnyt mitään rikollista tai väärää. Etkä voi mitenkään todistaa että olisi ollut syytä epäillä rikosta tms.

Mietipä ap lapsia, esiteini-ikäisillä on jo pankkikortit, esim. omalla 11 vuotiaalla on oma pankkikortti. Mutta hänellä ei ole koskaan henkilöllisyyden todistamiseen mitään korttia mukana. En anna mitään niin arvokasta/tärkeää kuin passi tai Kela-kortti lapselle huolehdittavaksi.

Mitä arvokasta/tärkeää on Kela-kortissa ja sitä paitsi se ei edes ole henkilöllisyystodistus? Ei mulla ole kelakorttia ollut tallessa vuosikausiin eikä sitä ole tarvinnut.

Vierailija
20/29 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden k u s i p ä ä palkinto on postissa🏆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi