Kaupan kassalle suunnattu kysymys. Miltä tuntuu myydä alkoholia henkilölle jonka tiedät olevan alkoholisti?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että toinen on alkoholisti?
Joku ostaa päivittäin esim. 8 olutta, mutta aina ne juo joku muu kuin henkilö itse?
Niin?
No uskoisitko itse, että henkilö veisi juomat aina "naapurille", jos joka ikinen päivä kävisi ostamassa reippaan määrän alkoholia?
Alkoholinkäyttö alkaa näkymään myös olemuksessa, ei tosin kaikilla. Joillain pysyy kulissit pystyssä pitempään.
Jotkut myös yrittävät esittää, että eivät joisi niin paljon, vaikka joka päivä ostoksissa on pari alkoholijuomaa. Sellaista tissuttelua ja on kuitenkin "kunnon ihmisen ostokset", ruokaa yms. Olemuksesta näkyy kuitenkin, että kotona on viinipullo tai väkevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ostaa päivittäin esim. 8 olutta, mutta aina ne juo joku muu kuin henkilö itse?
Niin?
No uskoisitko itse, että henkilö veisi juomat aina "naapurille", jos joka ikinen päivä kävisi ostamassa reippaan määrän alkoholia?
Alkoholinkäyttö alkaa näkymään myös olemuksessa, ei tosin kaikilla. Joillain pysyy kulissit pystyssä pitempään.
Jotkut myös yrittävät esittää, että eivät joisi niin paljon, vaikka joka päivä ostoksissa on pari alkoholijuomaa. Sellaista tissuttelua ja on kuitenkin "kunnon ihmisen ostokset", ruokaa yms. Olemuksesta näkyy kuitenkin, että kotona on viinipullo tai väkevämpi.
Miten ihmeessä sattuvat tulemaan joka päivä, kun sulla on vuoro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Miten ihmeessä sattuvat tulemaan joka päivä, kun sulla on vuoro?
No juuri siksi, koska käyvät hakemassa täydennystä joka päivä. Syöppönä tiedän, että se jäätelöpaketti on saatava päivittäin ja sillä hyvä. Kieltämättä käytän useita lähikauppoja, ettei tarvi koko ajan kohdata samaa kassatyöntekijää. Keskustassa asuessa tämä on onneksi mahdollista.
Muita alkoholisteja et tunnista kuin vain spurguja?