Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset vihaa vammaisia sydämmen kyllyydestä?

Vierailija
06.07.2019 |

Oikein välttelevät, haukkuvat, naurekeskevat ja jopa pelkäävät?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#20 jatkaa, että etpä tuolla silmämääräisesti voi diagnosoida, onko joku kehitysvammainen vai elämänsä jossain vaiheessa vammautunut. Vaikkei sillä muutenkaan ole väliä, koska ulospäin näkyvä oireisto voi olla varmasti samankaltainen molemmissa. Ja se persoona sisällä on aina oma yksilönsä, niin vaikea kuin se taitaakin olla ymmärtää.

Vierailija
22/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa yhtäkään ihmisryhmää enkä varsinkaan "vammaisia" kokonaisuudessaan. Kehitysvammaisten seuraa yleensä välttelen, koska heistä on kertynyt useampia huonoja kokemuksia. Ovat takertuvia, rajattomia, saattavat töksäytellä ihan mitä sattuu ja haukkua muita ihmisiä mitättömän pienistä syistä. Kun heille ilmaisee, ettei esim. ehdi nyt jutella tai ei pidä siitä, kuinka törkeästi toinen puhuu jostakusta, niin suuttuvat ja jotkut saavat ihan kunnon raivarit. Olen peruskohtelias mutta en halua lähempää tuttavuutta heidän kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varon aikuisia vammaisia, mutten sentään voisi vihata heitä. Lapsiin suhtaudun kevyemmin eli juttelen voin ottaa kädestä kiinni.

Miten osaisit varoa, jos vamma ei näy ulospäin?

Siis ihan aikuiset kehitysvammaiset. En puhu esim. Vammautuneista...

Vierailija
24/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varon aikuisia vammaisia, mutten sentään voisi vihata heitä. Lapsiin suhtaudun kevyemmin eli juttelen voin ottaa kädestä kiinni.

Niin että jotenkin tunnistat nämä toisistaan? Aikamoinen kävelevä diagnoosikone. Ei kaikissa synnynnäisissäkään vammoissa ole erityisesti synnynnäisyydestä kieliviä ulkoisia piirteitä. Ja eikö aikuisena vammautunut voi oireilla täysin samoin, kuin kehitysvammaisena syntynyt? Jos aivot vaurioituvat, ei sinne jää jonnekin piiloon/säilöön sitä tervettä aikuista, vaan koko persoona voi muuttua. Sana "yksilö" on merkittävä tässäkin asiassa.

Vierailija
25/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaiseksi voi tulla myös vammautumalla.

Vierailija
26/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivautuisi vihaamaan. Välttelen ehkä, sillä en keksi yhtäkään syytä miksi mun pitäisi niiden seuraan hakeutua.

Vierailija
27/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Kyllä kehitysvamma johtuu siitä että ihmisen kehittymisessä on geenit menneet pieleen.

Vierailija
28/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä tällaiset johtuu. Itse rakastan ja suojelen tervettä lastani viimeiseen asti. Kun hän on kipeänä, ovat hermoni todella kireänä ja saatan rähjätä tyhjästä, kun pitäisi lohduttaa.

Nuo on varmaan peruja jostain ihmisen kehityshistoriasta. Luonnossa tuota tapahtuu paljonkin monien eläinlajien parissa. Vaikea sanoa miksi tuo on jäänyt joillekin ihmisille ja toisille ei. Vaan niinpä se menee muussakin elämässä. Toiset mieltyvät oikeistopolitiikkaan, jotkut vasemmistopolitiikkaan jne. Kaikkea ei voi selittää.

Vierailija
29/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä että vihais.. Ehkä pelkää, siis osa. Jos ne herättää huomion vaikka huutamalla, lyömällä yms.. niin se herättää huomioo ja jotkut pelkää. En ainakaan itse inhoa tietenkään.. :)...

Vierailija
30/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit vihaa vammaisia koska he saavat hoivaa ja erityishuomiota. Vammaista saatetaan pitää jopa hellyyttävänä.

Vierailija
31/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä ei ole kokemusta vammaisista, pelkäävät heitä, kun eivät tiedä kuinka heidän kanssaan pitäisi toimia..

Vierailija
32/32 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Kyllä kehitysvamma johtuu siitä että ihmisen kehittymisessä on geenit menneet pieleen.

Ennen 18 ikävuotta ihmisestä voi tulla kehitysvammainen. Sen jälkeenkin voi vammautua samoin, mutta termi on eri. Kehitysvamma sanan alku tarkoittaa kehitysiässä tullutta vammaa. Kehitysvamma voi olla alusta asti, tulla raskauden tai syntymän aikana tai syntymän jälkeen. Kenen tahansa terve lapsi siis voi huonolla tuurilla ollakin yhtäkkiä kehitysvammainen.