Vieraat ei lähde kulumallakaan
Asumme mukavasti keskellä Suomea ja meiltä on lyhyt matka kaikkiin lapsiperheitä kiinnostaviin lomakohteisiin. Kesät olemmekin ilmainen hotellipaikka, kun kaikki sukulaiset ja tuttuvat "piipahtavat" meillä "pitkästä aikaa" kylässä. Nyt veljeni on perheineen tulleet meille torstai aamuna. Eivät tee vieläkään merkkiäkään lähteäkseen kotia kohti. Perhe on myös niin sikainen että joudumme kuuraamaan kotimme lattiasta kattoon kun he joskus täältä lähtevät. Eivät ymmärtäneet edes sitä vinkkiä että heitin heidän petivaatteet pesukoneeseen ja kannoin patjat varastoon. Eivät myöskään maksa ruokia...vaatia kyllä osaavat. En viitsi sanoa että lähtekää pois. Auttakaa miten saan ne täältä lähtemään!!!
Kommentit (9)
Nyt täytyy vain kyläilevän perheen kanssa istua alas ja jutella kasvotusten asia.
Kerrot, että ette enää jaksa pitää heitä vieraana, kiitos vierailusta, mutta nyt on aika lähteä kotiin.
Samalla annat valmiiksi ohjeet ensi kertaa varten, että tulevat vain kutsuttuna ja silloinkin ruokakassien ja omien lakanoiden kanssa. Samoin, että osallistuvat ruoanlaittoon, siivoukseen yms. arjen askareisiin.
Ei se sen kummempaa ole.
Ymmärrän että vaikea tilanne mutta ei auta kun ottaa härkää sarvista ja kiittää vierailusta.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/aivot-narikkaan/eivatko-vieraat-lahde…
Kyllä voit sanoa suoraan! >Varsinkin kun on kerran veli! Sano ettet jaksa passata!
Mun systeri sanoi käydessään että tulee heinäkuussa kolmeksi viikoksi tänne! Sanoin "kauhistuneena" että et taatusti tule,en aio kolmea viikkoa nukkua lattialla! (mulla ei ole varasänkyjä sattuneesta syystä)
Ei ole näkynyt!
Ja voit tosiaan ruuasta sanoa ettei sua kiinnosta laittaa ruokaa ja ruoka on kallista.
Joo,ja kun muita sukulaisia änkeää kylään niin just ootte lähdössä,ja lähtekää kanssa,ihan sama mihi,kersoille kengät jalkaan ja ulos!
Tuntuu ihan uskomattomalta, että ihmiset ei saa olla rauhassa kotonaan/mökillään!
On raaskittava, rajansa kaikella - Tuutikki
Mitä ihmeen lapasia te olette! Minä kyllä itse määritän, keitä meillä yöpyy ja montako yötä. Ja hyvin toimii. Osaan sanoa myös ei käy, silloin kun ei oikeasti käy. Ja pitkämatkalaiset aamuyöstä lentokentälle lähtevät majoittuvat alakerran olohuoneen vuodesohvalla - ja hipsivät sitten omine aikoineen kentälle.
Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä sukulaisille tai kavereille lokkeilemaan. Kun menen kylään, otan omat lakanat ja menen ruokakassin kanssa. Ja osallistun talon töihin.
Täällä oli jossain toisessa ketjussa hyvä ohje: hyvät välit sukulaisiin, vähintään muutama sata kilometriä.
Sano että nyt täällä täytyy ruveta siivoamaan ja alat kantamaan mattoja ulos.Alat jakamaan kaikille siivoustehtävän ja vieraat määräät kauppaan ostamaan ruokatäydennystä.Teet listan , et anna rahaa.Jos kysyy maksua sanot että,heidän vuoro maksaa ruokaostokset..Katsotaan tuleeko kiire kotiin.
Meillä on mökki niemen nokassa ja kuistilta näkee n. kilsan päähän, jos auto tulee. Eilen tunnistin grillatessa tutun auton. Menin parkkipaikalle vastaan ja sanoin suoraan, että eivät ole (kutsumatta) tervetulleita.
Muija näytti sitruunan syöneeltä, mutta ihan sama.