Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö sijaishuoltosysteemi lakkauttaa?

Vierailija
06.07.2019 |

Usein kuulee, miten sijaisperheissä kasvaneet kertoilee, miten paljon paremmin heillä olisi, jos he olisivat saaneet asua biologisten vanhempiensa luona.

Niin, helppohan se on sanoa, kun ei tosiaan ole tarvinut asua sen aamuisin oksennuslammikoista heräilevän äidin tai kännissä riehuvan isän kanssa.

Mutta itse aiheeseen, pitäisikö nämä lapset ja nuoret sitten jättää noihin oloihin, jos kerran niin kovasti niihin haluavat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki heille pitää antaa mahdollisuus jatkaa isänsä peniksen imeskelyä, jos kerran sitä takastavat. Reva repsalleen, heihei!

Vierailija
2/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sijaislapset yleensäkään ole mitään huippugeeneillä tai älynlahjoilla varustettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanot etteivät he ymmärrä. Miksi lapsi pitäisi tuomita siitä? Ihan normaalia ettei aikuinenkaan ihminen kykene ymmärtämään ja suhteuttamaan kaikkea mitä hänen elämässään tapahtuu.

Vierailija
4/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa sijaislapsien uho elämänsä "rankkuudesta". Yhteiskunta maksaa perseilyt vaippaiästä vanhainkotiin. Helppoa elämää.

Vierailija
5/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella sijaislapsella on hormoniongelmia. Sitä on selitetty sikiöaikaisella stressillävja ties millä. Monella siis menkat alkaa luonnottoman aikaisin, hikoilu, pituuskasvu ja rasvakudos, samoin aikanaan vaihdevuodet. Hedelmättömyys on yleistä.

Vierailija
6/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itseni pelasti se että pääsin äitini luota muualle asumaan ja olen siitä kiitollinen. Olen edelleen välillä yhreyksissä sijaisperheseeni.

Vierailija
7/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaislapset ovat etuoikeutettuja. Jokainen ansaitsisi saman.

Vierailija
8/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut asua mieluummin sijaisperheessä kuin kotona.

Vierailija
9/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ne isot rahat mitkä tässä pyörii. Ottaako joku ilmaiseksi?

Vierailija
10/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ne isot rahat mitkä tässä pyörii. Ottaako joku ilmaiseksi?

Mitkä rahat?

Sijaisperhe saa rahaa lapsen kuluihin ja tarvikkeisiin ja lisäksi hoitorahaa. Näillä katetaan lapsesta koituneita menoja. Toki tämä on tavallaan ihan runsas summa, jos nyt aletaan verrata vaikka pienipalkkaiseen ravintola-alan töitä tekevään yksinhuoltajaan, tai pariskuntaankin.

Vierailija
11/11 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne minun isot rahat on?

sijaisvanhempi