Miksi jotkut lähetykset jäävät tulliin?
Olen tilannut kaksi tavaraa USA:sta, molemmat arvoltaan n. 50 euroa ja jäivät Suomen tulliin. Kiinasta olen tilannut ainakin 20 kertaa ja ne aina tulleet tullin ohi. Osaako joku sanoa miksi USAsta tulevat jäävät "aina" tulliin ja Kiinasta tulevat "ei koskaan"?
Kommentit (5)
Onko kiinapaketteihin merkitty alempi hinta paketin päälle? Ei tullissa ole resursseja kaikkea tarkistaa, joten jos paketti on pieni ja siinä lukee hintana 25 dollaria, niin eipä se tulliin jää.
Jenkkipaketeissa luultavasti myös kertovat reilusti tuoteselosteessa minkä hintaista tavaraa se sisältää -> joutuu tulliin.
Kiinalaiset valehtelevat minkä ehtivät ja toivovat että näin paketti ei herätä huomiota ja pääsee tullin ohi.
Joskus tilasin Kiinasta kännykän joka maksoi n. 200€. Paketin päällä luki "toy helicopter" ja arvoksi oli merkitty $12.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkipaketeissa luultavasti myös kertovat reilusti tuoteselosteessa minkä hintaista tavaraa se sisältää -> joutuu tulliin.
Kiinalaiset valehtelevat minkä ehtivät ja toivovat että näin paketti ei herätä huomiota ja pääsee tullin ohi.
Totta kai, koska amerikkalaiset saavat petoksesta kakkua ja kiinalaiset eivät.
Olen huomannut että Kiinasta tulevat on paketoitu niin että näyttää kuin ne tulisivat esim. Hollannista. Kuka tietää vaikka lähettäisivät ensin sinne ja sieltä sitten uusilla tarroilla eteenpäin.
Ei siinä tarvita muuta kuin se että tiedetään mitä kautta paketit yleensä menevät läpi ja lähetetään sitä kautta. Tai paketoidaan niin että arvokaskin paketti näyttää mitäänsanomattomalta.