Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla kädellä avaat kierrekorkit? Oletko vasen- vai oikeakätinen?

Vierailija
05.07.2019 |

Mä avaan aika kaiken vasemmalla, vaikka olen oikeakätinen. Olen kysellyt tuttaviltani tätä, ja kaikki ovat avanneet sillä kädellä, joka heillä on dominoiva. Löydänkö täältä kaltaiseni?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten vasemmalla kädellä. Olen oikeakätinen.

Hypin myös lapsena paljon sujuvammin vasemmalla jalalla.

Vierailija
2/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: oikeakatinen. Avaan kierrekorkin oikealla kädellä. Pidän haarukkaa vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä. Meikkaan vasemmalla ja oikealla kädellä, oikea puoli kasvoista oikealla kädellä ja vasen puoli vasemmalla. Kynää pidän oikeassa kädessä tietenkin.

Eräs tuntemani oikeakätinen henkilö pitää syödessään haarukkaa oikeassa ja veistä vasemmassa kädessä. Yritin itsekin, mutta siitä ei tullut mitään, vaikka oikeakätinen olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Esimerkiksi kierrekorkit avaan vasemmalla kädellä, vaikka olen oikeakätinen. Sitten on erilaisia erityistilanteita, missä toimin kuten vasenkätinen. Liittyy muun muassa käsitöiden tekoon. Joskus kirjoitan pölkkykirjaimilla kirjaimia oikealla kädellä vahingossa nurinpäin.

Vierailija
4/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasenkätinen mutta avaan korkit oikealla. Leikkaan myös leivän oikealla.

Vierailija
5/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: haarukka ja veitsi voi olla kummassa kädessä tahansa. Vasemmalla kädellä kirjoittaminen on hankalaa, mutta onnistuu sekin. Luen myös kirjoitusta nurinpäin kohtuullisen nopeasti ja esimerkiksi tylsillä automatkoilla huvitan itseäni takaperin lukemisella tyyliin IKEA= AEKI.

Vierailija
6/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan sekä kierrekorkit että kruunukorkit pakaroillani.

Vierailija
7/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyytyyy vetää käteeen niin siiitä se lähteee voimaharjoittelu omintakeiiisin metodein. Salaaaisuus ssssh!

Vierailija
8/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen ja avaan vasemmalla.

Vierailija
9/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avaan kruunukorkit hampailla ja pidän pullosta kiinni molemmin käsin. Viinipullon avaan korkinavaajalla ja tällöin pyörittelen pulloa oikealla ja pidän korkkiruuvista kiinni vasemmalla.

Kierrekorkin avaan oikealla kädellä. Pyyhin persmaukseni intialaisista poiketen oikealla kädellä, mutta käytän paperia, toisin kuin intialaiset.

Vierailija
10/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekakätinen ja avaan kierrekorkin vasemmalla.

Vierailija
11/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, miksi useimmiten avaan kierrekorkit vasemmalla kädellä, vaikka olen oikeakätinen.

Ehkäpä se on vain käytännöllisempää. Korkki jää vasempaan käteen silloin ja oikea ja siis tarkempi käsi on suoraan vapaa kaatamaan siitä pullosta. Ei tarvi venkslaa pulloa siinä silloin. En siis tod. kaada vasemmalla kädellä pullosta tai tee muutakaan tarkkaa annostelua.

Vierailija
12/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, että mistä se sekakätisyys johtuu? Vai ovatko kaikki oikeasti sekakätisiä, mutta ovat vain oppineet siihen, että tietyt asiat tehdään oikealla kädellä? (Tähän ei kuulu rukkamnen, prsen pyyhkimiseen voi vaikuttaa se, kummalla puolella paperirulla on).

Jos olet sekakätinen, niin onko sinulla vaikeuksia joskus erottaa oikeata ja vasenta esimerkiksi liikenteessä?

Vierailija
13/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat purkit vasemmalla, helpot oikealla. Olen oikeakätinen. Jostain syystä en saa oikealla kädellä tiukkoja purkkeja auki.

Vierailija
14/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai vasenkätinen, mutta korkin avaan oikealla kädellä. Heitän palloa yms. myös oikealla. Minulla menee jotakuinkin niin että "voima" oikeassa, tarkkuus vasemmassa. Lusikkaa ja haarukkaa pidän vasemmassa. Kirjoittaessa menee tosi hassusti, jos kirjoitan paperille "vaakatasossa" sen teen vasemmalla kädellä mutta vaikka liitutaululle kirjoittaessa kirjoitan oikealla.

Olenkohan sittenkin sekakätinen? :D

Vierailija
15/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että mistä se sekakätisyys johtuu? Vai ovatko kaikki oikeasti sekakätisiä, mutta ovat vain oppineet siihen, että tietyt asiat tehdään oikealla kädellä? (Tähän ei kuulu rukkamnen, prsen pyyhkimiseen voi vaikuttaa se, kummalla puolella paperirulla on).

Jos olet sekakätinen, niin onko sinulla vaikeuksia joskus erottaa oikeata ja vasenta esimerkiksi liikenteessä?

En usko että kaikki ovat sekakätisiä. Minäkin teen jotkut työt ehdottomasti oikealla (esim. veistäminen puukolla) tai ehdottomasti vasemmalla (kolikoiden kaivelu lompakosta ym. pikkuesineiden käsittely). Toisissa hommissa taas on ihan sama kumpaa kättä käytän.

Yleensä en sekoile oikean ja vasemman kanssa, mutta tunnen kyllä kuinka joskus pitää millisekunti miettiä. Ajokorttia ei ole, joten kovin suurilla nopeuksilla en ole asiaa liikenteessä joutunut testaamaan.

Vierailija
16/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyytyyy vetää käteeen niin siiitä se lähteee voimaharjoittelu omintakeiiisin metodein. Salaaaisuus ssssh!

No okeii. Tässsä tulee kokin vinkkii. Isket joko veitselllä brutaaalisti suoraan kannnesta lävittte tai lappee puolella kolkuttelet kiltisti korkin kylkeen ja tsimsaalapim ja korkki auki niksnaaks.

Vierailija
17/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että mistä se sekakätisyys johtuu?

Kiinnostaako yhtä lailla se, mistä oikeakätisyys johtuu?

Vierailija
18/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sattuneesta syystä yhdet testit (neuropsykologi). Testaaja hokasi, että on voinut monenlaista asiaa elämässä hankaloittaa muun muassa se, että vasen ja oikea menevät sekaisin. Tähän liittyy myös hankaluus erilaisten lomakkeiden kanssa. Monien tietokoneohjelmien käyttöliittymä on sellainen, että multa menee turhan kauan aikaa niiden kanssa tolskaamiseen. Olen esimerkiksi jättänyt useita matkalaskuja laskuttamatta, kun tiedän, että lopputulemaan pääseminen vie työaikaa niin paljon, että parempi unohtaa koko juttu.

Vierailija
19/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okeii. Tässsä tulee kokin vinkkii. Isket joko veitselllä brutaaalisti suoraan kannnesta lävittte tai lappee puolella kolkuttelet kiltisti korkin kylkeen ja tsimsaalapim ja korkki auki niksnaaks.

Voihan se kuuuma puuma iskee siihen kytesäkin "tää on miun kukaan vie tätä miult miun purnukkka prkele painukaa muuualle siitä stanan kärpäsett".

Vierailija
20/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että mistä se sekakätisyys johtuu?

Kiinnostaako yhtä lailla se, mistä oikeakätisyys johtuu?

Tottakai. Miksi ihminen luokitellaan joko oikea- tai vasenkätiseksi? Entä mikä on tämä näiden välimuoto? Onko aivokurkiainen ratkaisevassa asemassa vai se, mitä on opetettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän