Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkakaa nuoret säästämään, sillä teidän eläkeikä on 70-vuotta. Vielä 90-luvun alussa eläkkeelle pääsi 55-vuotiaana ja tätini 53-vuotiaana.

Vierailija
05.07.2019 |

Siis avatkaa joku säästötili tai sijoittakaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin eläkkeelle 36-vuotiaana.

Vierailija
2/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 tai 63 vuotiaan kyl suurin osa pääs eläkkeelle 58kin oli melko harvinaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin eläkkeelle 36-vuotiaana.

romanit 18 vuotiaina

Vierailija
4/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotätini pääsi eläkkeelle 55 v iässä. Hän meni töihin 12-vuotiaana ja teki siis töitä vaivaiset 43 vuotta ennen eläkkeellepääsyä. Montako vuotta sinä ajattelit tehdä ennen eläkettä? 15 vai peräti 20 vuotta?

Vierailija
5/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. En siis tarkoita, että KAIKKI pääsivät 55-vuotiaana, mutta se oli hyvin mahdollista jos itse halusi.

Vierailija
6/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotätini pääsi eläkkeelle 55 v iässä. Hän meni töihin 12-vuotiaana ja teki siis töitä vaivaiset 43 vuotta ennen eläkkeellepääsyä. Montako vuotta sinä ajattelit tehdä ennen eläkettä? 15 vai peräti 20 vuotta?

Nyt jo 30-vuotta työelämää takana. Eläkeikä 65-vuotta.

Mites itse?

Vierailija
7/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. En siis tarkoita, että KAIKKI pääsivät 55-vuotiaana, mutta se oli hyvin mahdollista jos itse halusi.

Se ei ihan tasan tarkkaan ole ollut kaikille mahdollista.

t. 36-vuotiaana eläkkeelle

Vierailija
8/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut jo.

Oma äitini pääsi 7 vuotta sitten 60-vuotiaana. Minun alin eläkeikä tällä hetkellä 67,5 v. Ja pari vuotta ehtinyt olla työelämässä ja työeläkemaksut olleet koko sen ajan yli 6 %. Niin ja nousevat kokoajan... Silloin kun minä olen ollut vauva niin vanhempani maksoivat 3 % työeläkemaksuja...

T. Vm 1991

Vierailija
9/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään eläkejärjestelmää enää olemassa puolen vuosisadan kuluttua. Yhteiskunta ja maailma on muuttunut paljon siihen mennessä.

Vierailija
10/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isoäitisi olisi pitänyt tehdä vielä enemmän TÖITÄ. Töitä hautaan asti, niin sitten olisi ollut vielä parempi isoäiti ja olisit saanut reippaasti perintöfyffee.

Vierailija
11/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani pääsivät eläkkeelle 55 v. Minä olen yli 50 v ja saan vielä raataa lähes 15 v. Eläkkeenu lisäksi on kertynyt huonommalla ehdoilla kuin vanhemmillani ja kaiken huipuksi vielä tehdään kaiken maailman vähennyksiä siihen. Saapa nähdä , mitä lopulta saa. Suomen eläkesysteemi on mätä koska täällä aiemmilta n eläkkeelle päässet ovat turvattu ja töissä käyvien eläke-etuja heikennetään. Jo Ruotsissa myös eläkkeet joustaa eläkeyhtiöiden tuottojen mukaan ja työssäkäyvät maksavat saman kuin edellisetkin.

Vierailija
12/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkele joss joku mut huoliii niin aiinakin 80 tehäään töitä. 10 vuottta menny jo syrjäyytymiseen.

Vierailija
13/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä ehtii kyllä nousta vielä monta kertaa, kun nykynuoret saavuttavat nykyisen eläkeiän. Se voi olla 50 vuoden päästä hyvinkin 80 vuotta. Ihmisen elinikä nousee nopeasti ja jotkut tutkijat ovat jo sitä mieltä, että on jo olemassa ihminen, joka elää 1000 vuotta.

Vierailija
14/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesijoittamisen riskit alkavat olla liian suuria, salkkua pitää osata hoitaa myös itse ja silti tapahtuu yllättäviä romahduksia.

Asuntosijoittaminen huolella kotiläksyt tehtyinä ehkä vielä kannattaa. Rahasäästäminen, niin, ok ennenkuin säästötilien verotus alkaa. Miten siis oikeasti voi varautua johonkin, missä kaikki tiet alkavat olla tukittuina?

Eläkkeitä ei mahdollisesti ole, kun nykynuorten eläkeikä koittaa, sillä eläkeyhtiöissä harrastetaan uhkapelejä, eiväthän rahat ole edes heidän omiaan ja riskejä otetaan huolettomasti seurauksitta milloin mitenkin. Vaikka koko elämäsi maksaisit tuloistasi eläkekertymää varten, ne on joku kuitenkin kuluttanut puolestasi ennenkuin edes eläkkeelle pääset.

Ovatko asunnot ainoa vähänkään luotettavampi sijoitus?

Vierailija
15/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut jo.

Oma äitini pääsi 7 vuotta sitten 60-vuotiaana. Minun alin eläkeikä tällä hetkellä 67,5 v. Ja pari vuotta ehtinyt olla työelämässä ja työeläkemaksut olleet koko sen ajan yli 6 %. Niin ja nousevat kokoajan... Silloin kun minä olen ollut vauva niin vanhempani maksoivat 3 % työeläkemaksuja...

T. Vm 1991

Tästä työeläkemaksu noususta puhuttiin 90-luvulla, muttei tehty mitään. Jo silloin olisi pitänyt ihmisten olla pidempään töissä, jotta kototuksia ei olisi tarvinnut tehdä. Ongelma oli jo silloin tiedossa, mutta mitään ei tehty. Nyt sitten nuoret eläköityy 70-vuotiaina.

Vierailija
16/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä kun eläke on lakisääteinen.

Vierailija
17/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi säästää. On niin huonot geenit, että todennäköisesti kuolen suht heti eläkkeelle päästyäni.

Vierailija
18/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pankin mainoksia taas tasaisin väliajoin

Vierailija
19/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prkele joss joku mut huoliii niin aiinakin 80 tehäään töitä. 10 vuottta menny jo syrjäyytymiseen.

Aseenne on ainakin kunnossa elllei mikään muu prkele. Vaikka olisi kaksikin harmaaata kiveä niin läpi mennään prkeele.

Vierailija
20/53 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tehkää veronmaksajia ja laittakaa laiskat mukulanne töihin.