Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tää voi olla? 6v sekosi? On aamusta asti

Vierailija
05.07.2019 |

raapinut itseään vimmatusti, kertoi nähneensä unta jossa jotkut ötökät meni hänen iholla ja kertoneet että syövät hänet. Kerrottiin, että joskus ihminen näkee pahoja unia ja se on ikävää mutta ei totta. Siitä huolimatta lapsi jatkanut raapimista kohta 7h, heräämisestä asti! Itkee ihan tuskaisena että oikeasti kutittaa, en voi ymmärtää miksi, ei ole allergioita, mikään ei ole olosuhteissa muuttunut. Iholla ei ole mitään muita jälkiä kuin hänen raapimisella itse aiheutetut. Siinä vaiheessa kun yritti alkaa raapia/repiä silmiään, mies otti hänet syliin sellaiseen otteeseen ettei pääse enää raapimaan. Tuossa ne on olleet kohta tunnin, lapsi kirkuu ja me muut ollaan ihan paniikki-ihmeissään, mitä tää voi olla???? Tarviiko soittaa ambulanssi vai mitä pitää tehdä jos tuo ei rauhoitu? En oo ikinä nähny lasta tuollaisena!

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eilen enää ehtinyt palstalle, tulin kertomaan että lapsella oli urtikaria, saatiin lääkkeet ja nyt kaikki ok. Mutta täällä onkin näköjään joku tuurannut minua. En itse ehtinyt kirjoittaa aloituksen lisäksi kuin yhden viestin. Mies ei lähtenyt töihin vaan lapsen kanssa sairaalaan. Oireet oli kyllä todella hurjat, vaikka vaarattomaksi sitten paljastuikin. ap

Eli NOKKOSIHOTTUMA.

Vierailija
122/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eilen enää ehtinyt palstalle, tulin kertomaan että lapsella oli urtikaria, saatiin lääkkeet ja nyt kaikki ok. Mutta täällä onkin näköjään joku tuurannut minua. En itse ehtinyt kirjoittaa aloituksen lisäksi kuin yhden viestin. Mies ei lähtenyt töihin vaan lapsen kanssa sairaalaan. Oireet oli kyllä todella hurjat, vaikka vaarattomaksi sitten paljastuikin. ap

Höpöhöpö, koko aloitus on paskaa. Kukaan normaalijärkinen ei katso lapsen vimmattua raapimista seitsemää tuntia, tuskaista itkua, kuinka lapsi raapii/repii silmiään, kirkumista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa psykoosilta. Lapsilla harvinainen mutta valitettavasti ei tavaton. Ambulanssi tottakai.

Ambulanssi? Hoidatteko kaikki lääkärissä käynnit soittamalla ambulanssin?

Vierailija
124/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan ambulanssia jos voitte viedä autolla/taksilla... 

Vähän ot, mutta aina ihmettelen tätä samaa. Ambulanssit on Hätätilanteisiin joissa Henki on Vaarassa. Taksit kulkee muutoin.

Kaveri + miehensä tilasi yöllä ambulanssin kun rouvalla tuli nenästä verta tuntikausia kuin hanasta ja alkoi heikottaa. Olivat ihan huuli pyöreinä kun kysyin että miksi mies ei itse ajanut häntä lääkäriin. Valittivat vain kun ambulanssilla kesti melkein puoli tuntia saapua.

Kyllä psykoosiin tai äkilliseen sekoamiseen ja harhoihin tulee soittaa ambulanssi! Varsinkin lapsella, jos ei ketään muuta edes saa.

Ne osaa kyllä hätäkeskuksessa laittaa listalla oikeaan kiireellisyysluokkaan.

Mun kaverille soitettiin just ambulanssi psykoosin takia, oli epäily itsensä vahingoittamisen mahdollisuudesta. Psykoosipotilas voi hyökätä kimppuun, ei kannata ainakaan aikuista itse viedä jos voi soittaa ambulanssin.

Lapsella voi olla vaikka aivoissa tai sisäelimissä jokin infektio tai myrkytys (vaikka raskasmetalleista tai lääkeaineista), joka saa sekoamaan.

Ylipäätään ei ole potilaan oma tehtävä päättää hoidon kiireellisyydestä, koska se voi johtaa jopa hengenvaaraan. Kyllä ne hätäkeskuksessa ohjaa päivystykseen soittamaan, jos tilanne ei vaadi ambulanssia.

En ole lääkäri, mutta sen verran noista tiedän....

Vähän eri asia joku psykoosissa riehuva aikuinen kuin kutiseva lapsi. Jotain rajaa nyt sentään noihin ambulanssin soitteluihin.

Omalla autolla ehtii lääkäriin siinä ajassa kuin jää odottelemaan ambulanssia.

Vierailija
125/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei  ole ajokorttia edes ja muutenkin on pienempiä lapsia joiden kanssa on oltava otona, miehen täytyy lähteä tunnin sisällä töihin. Kyllä ollaan tarkistettu sänky ja patja ja kaikki, ollaan muutenkin hyvin tarkkoja hygieniasta eli kyse ei ole mistään oikeista elukoista. Tää on hyvin pelottavaa, mä en uskalla jäädä tuon lapsen kanssa yksin kun mies lähtee, ei ole ikinä ollu tuollainen ! ap

Äly hoi! Mies ei nyt lähde töihin vaan lapsen kanssa päivystykseen! Meinasitko yksin sen lapsen ambulanssiin sitten laittaa? Hätätilanne on hätätilanne ja silloin toimitaan sen mukaan!

Äly hoi! Mies menee töihin normaalisti ja äiti hyppää kaikki lapset mukana taksiin ja kohti lääkäriä. Ihme vätyksiä ihmiset nykyään ja kuvitellaan, että työnantajaa voi potkia päähän miten vaan. Ja "pakko olla kotona muiden lasten kanssa", naurettava tekosyy.

Paljon helpompi on miehen viedä lapsi kuin äidin raahaten pikkusisarukset mukanaan! Tietenkin! Yritä nyt rauhoitella ja lohduttaa kipeää ja hätääntynyttä 6-vuotiasta ja siinä samalla hoitaa kahta vauvaa/taaperoa! Kokeiden ottamiseen ja vastausen odottelemiseen voi mennä paljonkin aikaa. Pienet tarvitsevat ruokaa ja päiväunet ja se isompi kipeä vanhemman jakamattoman huomion ja saatavilla olon. Ihan selvä asia on että työnantajat tarpeet ei tällaisessa tilanteessa todellakaan ole ne ensisijaiset!

Luvaton poissaolo on työsuhteen purkuperuste.

Ei se mikään luvaton ole, jos ilmoittaa töihin että vie lapsen lääkäriin.

Vierailija
126/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan ambulanssia jos voitte viedä autolla/taksilla... 

Vähän ot, mutta aina ihmettelen tätä samaa. Ambulanssit on Hätätilanteisiin joissa Henki on Vaarassa. Taksit kulkee muutoin.

Kaveri + miehensä tilasi yöllä ambulanssin kun rouvalla tuli nenästä verta tuntikausia kuin hanasta ja alkoi heikottaa. Olivat ihan huuli pyöreinä kun kysyin että miksi mies ei itse ajanut häntä lääkäriin. Valittivat vain kun ambulanssilla kesti melkein puoli tuntia saapua.

Kyllä psykoosiin tai äkilliseen sekoamiseen ja harhoihin tulee soittaa ambulanssi! Varsinkin lapsella, jos ei ketään muuta edes saa.

Ne osaa kyllä hätäkeskuksessa laittaa listalla oikeaan kiireellisyysluokkaan.

Mun kaverille soitettiin just ambulanssi psykoosin takia, oli epäily itsensä vahingoittamisen mahdollisuudesta. Psykoosipotilas voi hyökätä kimppuun, ei kannata ainakaan aikuista itse viedä jos voi soittaa ambulanssin.

Lapsella voi olla vaikka aivoissa tai sisäelimissä jokin infektio tai myrkytys (vaikka raskasmetalleista tai lääkeaineista), joka saa sekoamaan.

Ylipäätään ei ole potilaan oma tehtävä päättää hoidon kiireellisyydestä, koska se voi johtaa jopa hengenvaaraan. Kyllä ne hätäkeskuksessa ohjaa päivystykseen soittamaan, jos tilanne ei vaadi ambulanssia.

En ole lääkäri, mutta sen verran noista tiedän....

Vähän eri asia joku psykoosissa riehuva aikuinen kuin kutiseva lapsi. Jotain rajaa nyt sentään noihin ambulanssin soitteluihin.

Omalla autolla ehtii lääkäriin siinä ajassa kuin jää odottelemaan ambulanssia.

Aloituksen kuvaus ei kyllä ollut mistään normaalista kutiavasta lapsesta, mutta provohan tuo olikin. Paskat lapsi saa mitään pyskoosikohtausta nokkosihottuman takia :D

Ja kyllä ne sieltä häkestä sanoo, jos ei ole aihetta ambulanssille. Jos lapsi oikeasti yrittää repiä silmät päästään ja repii ihonsa ihan kunnolla haavoille kirkuen hysteerisesti, niin kyllä sillä lapsella on jo iso hätä ja häntä pitää estää vahingoittamasta itseään.

Mutta palstalla on tietenkin ne yliluonnollisia voimia omaavat, jotka vasemmalla kädellä ajaa autoa ja oikealla kädellä estää lasta satuttamasta itseään.

Vierailija
127/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset soittaa ambulanssin, jos pitäisi oikeasti laittaa laastari sormeen. Toiset ei soita ambulanssia, vaikka lapsi kirkuisi tuskasta tuntikausia. Molemmissa tapauksissa vanhemmille pitäisi antaa selkään.

Vierailija
128/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, koko aloitus on paskaa. Kukaan normaalijärkinen ei katso lapsen vimmattua raapimista seitsemää tuntia, tuskaista itkua, kuinka lapsi raapii/repii silmiään, kirkumista...

No ei se lapsi seitsemää tuntia kirkunut ja silmiä repinyt, vaan tilanne alkoi kutinalla ja vähitellen paheni. Tulin kertomaan mikä lapsella oli, kun sitä aiemmin pyydettiin. Uskokaa mitä haluatte ja haukkukaa tyhmäksi, tästä saattaa kuitenkin olla apua muille jos joskus tulee vastaavaa. Ap

Vierailija
129/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun selvisi!

Vierailija
130/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkakuume.

Vierailija
131/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se lapsi seitsemää tuntia kirkunut ja silmiä repinyt, vaan tilanne alkoi kutinalla ja vähitellen paheni. Tulin kertomaan mikä lapsella oli, kun sitä aiemmin pyydettiin. Uskokaa mitä haluatte ja haukkukaa tyhmäksi, tästä saattaa kuitenkin olla apua muille jos joskus tulee vastaavaa. Ap[/quote]

Kummaa että itse kirjoitit alussa lapsen kirkuneen ja kutisseen jo seitsemän tuntia. Ei kokoajan, mutta kuitenkin. Kumma kun sitä nokkosihottumaa ei iholla koko aikana näkynyt, sitten kun vietiin vihdoin hoitoon alkoi ilmeisesti vasta näkyä.

Hyvä "kun selvisi".

Vierailija
132/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka kirjoitti, että tällainen raapimisjuttu on ollut tällä palstalla ennenkin. Koska se on ollut.

Ei tästä ole varmaan vuottakaan, kun oli edellisenkerran. Tuo asioiden suhteettomuus kiinnitti jo silloin huomioni.

Kirjoitukseni ei estä millään tavalla viemästä lasta lääkäriin. Koska Ap on jo 7 tuntia katsellut lapsensa tuskaa, ei hänellä ole ilmeisesti resurssit riittäneet päätöksen tekoon. Eli lapsi nopeasti lääkäriin ja muut lätinät pois. 

On aivan turha yrittää syyllistää joitakin tapausta epäileväisiä mistään. Tuon lapsen äidin olisi jo monta tuntia sitten hoitaa lapsi kuntoon. Oli syy sitten mikä tahansa.

En ole muutenkaan kirjoitellut mitään provoja tänne, saadakseni huomiota tai kateuksissani joidenkin saamista kommenteista. Miten pieni voikaan ÄO olla noin ajattelevilla ihmisillä. Onko niin: "siitä puhe, mistä puute."

Paskaa puhut. Ei ole ollut tuollaista aloitusta ennen (kyllä, olen palstaillut päivittäin viimeiset 10v :)) , kuten ei myöskään mitään niistä muistakaan, johon olet vastannut "Täää sama on ollut täällä ennenkin". Vihje sulle: Kirjoita itse aloitus, joka kerää kommentteja, niin ei tarvitse olla kateellinen toisten saamista vastauksista.

No ei mene hyvin sinullakaan. Olet palstaillut 10 vuotta päivittäin. Olisko jo aika hankkia elämä.

Vierailija
133/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei  ole ajokorttia edes ja muutenkin on pienempiä lapsia joiden kanssa on oltava otona, miehen täytyy lähteä tunnin sisällä töihin. Kyllä ollaan tarkistettu sänky ja patja ja kaikki, ollaan muutenkin hyvin tarkkoja hygieniasta eli kyse ei ole mistään oikeista elukoista. Tää on hyvin pelottavaa, mä en uskalla jäädä tuon lapsen kanssa yksin kun mies lähtee, ei ole ikinä ollu tuollainen ! ap

Mies soittaa töihin ja sanoo että myöhästyy vähän kun joutuu viemään vaimon lapsen kanssa lääkäriin. Sitten koko jengi autoon. Jos toiset lapset on oikeesti niin pieniä että pärjääminen kutinaa/kipua kirkuvan 6 v:n kanssa on jo mahdottomuus, mies soittaa töihin ja sanoo että hätätilanne koska vietävä lapsi lääkäriin. Vaimo jää muiden kanssa kotiin. Aivan varmasti yksi työvuoro voi jäädä välistä jos perhetilanne niin vaatii, kunhan ei tule tavaksi.

Mikä ihmisiä vaivaa kun ovat noin uusavuttomia?

Ei kaikista töistä vaan voi myöhästyä tuollaisesta syystä. Ei ole vain ilmoitusluontoinen asia, että tuunkin myöhässä töihin.

No sitten voi miettiä kumpi on tärkeämpää työ vai lapsesi.

Vierailija
134/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama juttu on ollut täällä jo aikaisemminkin. Muistan tuon silmien päästä repimisyritysen hyvin.

Mikä motivoi tekemään tällaisia juttuja? Kerrohan se.

Huh, kiitos tästä, mulle tuli jo kauhea olo lapsen takia. Ap, olet ikävä ihminen jos keksit tällaisia.

Sinä provo joka jo vuosikausia olet kirjoitellut aloituksiin aina tuon saman "Tää sama juttu on ollut täällä ennenkin" ja sitten vastailet omaan viestiisi tuon "Joo hyvä että olikin provo!" olet oikeasti sairas ihminen. Suosittelen, että hankit oikeassa elämässä ihmisiä, jotka antavat sinulle huomiota, ettei tarvitse olla kateellinen palstalle kirjoittavien ihmisten saamista kommenteista.

Provohuutelu on eri asia kuin se, että huomauttaa täysin saman jutun olleen palstalla ennenkin. Minusta siitä mainitseminen on täysin asiallista. Automaattinen provoksi epäileminen taas on typerää.

-eri

No tämä tyyppi, joka täällä nyt vaahtoaa siitä, että ei varmasti ole ollut ennenkun ja laitapa linkki ja miten kehtaat, on myös trolli. En käsitä, miten jollain ihmisillä on niin tylsä elämä, että joko a) jaksavat keksiä tämän aloituksen kaltaisia juttuja vauva-palstalle (vaikka ei olisi ollutkaan täällä ennen, paljastui 100 % varmasti provoksi viimeistään, kun ap alkoi selittää, miten lääkäriin ei pääse, kun kaksi pikkulasta ja miehellä alkaa työt) ja b) jaksaa tällaista "ei varmana oo provo, eikä oo ollut ennen, ja todistapa nyt sanomasi" -tyypin kaltaista tyhmää inttämistä. No, tässä tapauksessa ap ja tämä todisteiden vaatija voivat toki olla yksi ja sama tyyppi, mutta hyvin mahdollisesti myös kaksi eri tyyppiä, joilla yhtä paljon korvien välissä vikaa.

Miten sä jaksat vuodesta toiseen selittää, että avaus kuin avaus on provo?

Kuule, ihan olen eri tyyppi kuin tuo provoksi tätä ensimmäisenä väittänyt. Enkä ole täällä vuosikausia pyörinyt, enkä myöskään aloituksia provoksi tätä ennen väittänyt. Mutta tuo sinun inttämisesi on nyt jo sitä tasoa, että oikeasti kannattaisi miettiä, pitäisikö siihen omaan elämään hankkia oikeaa sisältöä. Kato kun vaikka sä kuinka tunnet itsesi nyt ylivoimaiseksi neroksi, hirvittävän fiksuksi ja niin näppäräksi tuon lapsellisen pätemisesi seurauksena, niin et sä ihan oikeasti ole. Ihan vaan se säälittävä luuseri olet kuin mitä tähänkin asti, eikä kukaan oikeasti pidä sua fiksuna tai ota tuota sun juttuas todesta.

Voi apua :D Kukahan täällä inttää? Mut ihan yleisenä neuvona kelle tahansa; jos väität jonkun kopioineen juttusi/kertoneen jonkun asian uutena uudestaan, liität väitteesi perään linkin alkuperäiseen. Näin toimitaan akateemisessa maailmassa, sinänsä ei yllätä ettei kaltaisesi idiootti meidän tapoja tunnekaan.

Lupaan lopettaa inttämisen tähän, mutta tämä "akateeminen maailma" oli jo niin ihana heitto, että pakko on kertoa (tiedän, ettet usko, mutta ei minua oikeasti haittaa), että taidan olla aika paljon akateemisempi kuin sinä. T: Filosofian tohtori, jolla on kuusi tieteellistä julkaisua ja aikanaan yli seitsemän vuoden tutkija- ja opettajakokemus yliopistolta. Mikä varmasti muuten helpottaa huomattavasti näiden tyhmimpien provojen tunnistamistakin :D

Tämä "olen akateeminen persu jolla on kuusi tohtoria ja huippu ura" provo on ollut täällä jo aikaisemmin. Miltä tuntuu maistaa omaa lääkettä inttäjäjuntti? Tekeekö mieli inttää vielä lisää? :,)

Vierailija
135/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käytös heijastaa kotioloja. Jotain on vialla. Korjatkaa se niin lapsesta voi kasvaa terve ihminen. Perheet ovat nykyisin sekopäisiä ja levottomia, missä kenenkään ei ole hyvä olla.

Vierailija
136/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset soittaa ambulanssin, jos pitäisi oikeasti laittaa laastari sormeen. Toiset ei soita ambulanssia, vaikka lapsi kirkuisi tuskasta tuntikausia. Molemmissa tapauksissa vanhemmille pitäisi antaa selkään.

Eihän sitä ambulanssia tilata kuin taksia, vaan sen tarpeellisuudesta päättävät aivan muut eli häke, eikä asiakas.

Ja elämää on kehäkolmosen ulkopuolella ja nykyisin ambulanssit on hyvin varustettuja ja ammattitaitoinen henkilökunta, jolla tarvittava puhelinyhteys lääkäriin ja se päivystys voi olla kaukana, niin kyllä kynnys hälytyskeskuksella lähettää ambulanssi on alhainen ja tarvittaessa potilas voidaan hoitaa kotona ja tehdä tarvittavat toimenpiteen lääkärin ohjeiden mukaan, jos potilas selviää sillä, eikä lähdetä potilasta kuskaamaan kaus.

Vierailija
137/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ambulanssin voi soittaa, jos lapsi on tilassa että on vaikea hallita ja samalla huoltaa kolmea pientä lasta. Kun yhden pitää jokatapauksessa ajaa autoa ja tuollaisen tapauksen kuljettamiseen tarvitaan toinenkin aikuinen, sen lisäksi että saako lasta edes pysymään turvavöissä, jolloin häntä ei tavallisella autolla edes saa kuljettaa.

Ambulanssi ei ole pelkästään hengenhätää varten, on muitakin tilanteita missä ambulanssia tarvitaan ja tällainen on yksi niistä.

Tuossa tilanteessa kuljetus onnistuu ihan yhtä hyvin Kela-taksilla.

Ambulanssilla kuljetetaan potilaat jotka tarvitsevat ensihoitoa ja/tai terveydenhuollon ammattilaisen seurantaa matkan aikana, joita Ap:n kuvailemassa tilanteessa ei välttämättä tarvita.

Aina on olemassa myös "riski" että kiireettömällä kuljetuksella oleva ensihoitoyksikkö (eli ambulanssi) joutuu kiireellisemmälle tehtävälle ensivasteeksi -> kyydissä olevan potilaan pääsy hoitopaikkaan viivästyy, ja ennen kaikkea kiireellisemällä tehtävällä voi olla potilas joka tarvitsee välitöntä ensihoitoa ja nopeaa kuljetusta sairaalaan.

T. Ensihoitaja

Vierailija
138/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urkikariahan näkyy paljaalla silmällä? Omalle lapselle nousi kerran kuin tyhjästä nukkumaanmenoaikaan, kirkui ja kynsi itseään kuin riivattu . Käskin ottaa paidan pois ja  olkapäät sekä selkä olivat niitä "patteja" täynnä, annoin puolikkaan allergialääkkeen sekä levitin paksun kerroksen kortsinivoidetta. Auttoi välittömästi.  

Vierailija
139/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta tiedoksi, että luteen puremat aiheuttavat myös hillittömän kutinan (noin parin viikon kuluttua puremasta) ja poltteen, eikä iholla välttämättä näy yhtään mitään.

Vierailija
140/157 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä ambulanssia tilata kuin taksia, vaan sen tarpeellisuudesta päättävät aivan muut eli häke, eikä asiakas.

Ja elämää on kehäkolmosen ulkopuolella ja nykyisin ambulanssit on hyvin varustettuja ja ammattitaitoinen henkilökunta, jolla tarvittava puhelinyhteys lääkäriin ja se päivystys voi olla kaukana, niin kyllä kynnys hälytyskeskuksella lähettää ambulanssi on alhainen ja tarvittaessa potilas voidaan hoitaa kotona ja tehdä tarvittavat toimenpiteen lääkärin ohjeiden mukaan, jos potilas selviää sillä, eikä lähdetä potilasta kuskaamaan kaus.

Pitääpä muistaa tässä ambulanssivastaisuudessa sekin, että nykyäänhän takseilla ei ole enää päivystysvelvollisuutta siellä hornan tuutissa, kiitos taksiuudistuksen. Eli jossakin tapauksessa se ambulanssi on ainoa vaihtoehto. Kyllä minusta tuo nenäverenvuoto esimerkkikin kuulosti aika hurjalta, jos oikeasti roiskuu kuin hanasta, niin kuin väitettiin. Taksiinko sitä pitää lähteä roiskuttamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi