Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin kulujen maksaminen -big mistake, huge!

Vierailija
04.07.2019 |

Olin yhdessä erään miehen kanssa useita vuosia. Emme asuneet yhdessä, mutta teimme paljon yhdessä eri juttuja, joihin meni myös paljon rahaa. Minä olin ko. miestä huomattavasti suurempi tuloisempi ja todella rakastunut. Mahdollistin meille erilaisia kivoja reissuja, ruokia, tapahtumia ym. Siinä kohtaa tietoisesti ajattelin, että olen valmis satsaaman nämä rahat, jotta voimme elää mukavammin ja kokea yhdessä kaikkea ihanaa. Jos olisimme elelleet miehen (toki hänkin ihan työssäkäyvä ihminen + teki vielä lisähommiakin) tulojen mukaan, niin yhteiselomme olisi ollut kokonaan toisenlaista. Ei ollut ajatustakaan, että saisin joskus rahani takaisin tms. Hyväksyin myös ajatuksen, että jos suhde päättyy, niin ei voi mitään. Saimme kuitenkin kokea kaikkea kivaa yhdessä.

Mutta.

Sitten kuitenkin selvisi, että tämä kyseinen mies on valehdellut minulle ummet ja lammet koko suhteen ajan. Kyse ei ollut pettämisestä tai taloudellisesta hyväksikäytöstä vaan ihan jostain muusta, johon en nyt sen pidemmin lähde. Tämä ihminen jätti tempuillaan minuun niin isot arvet, että saapa nähdä arpeutuuko ne tämän elämän aikana.

Valitettavasti minua ottaa nyt todella paljon päähän, että hassasin rahaa niin paljon yhteiseen tekemiseen. Jos olisin vaikka osan rahasta edes säästänyt tai allokoinut toisin. Eniten tietysti sapettaa, että uskoin hänen valheisiinsa ja käytin häneen niinkin paljon aikaa.

Kannattaa kuunnella intuitiotaan ja miettiä myös miten paljon on valmis pistämään rahaa suhteeseen. Kuulostaa itsestään selvyydeltä, mutta ei se välttämättä ole sitä, kun on rakastunut ja haluaa tehdä ja kokea yhdessä rakastamansa ihmisen kanssa kaikkea mahdollista. Mutta kannattaa silti miettiä, että satsaa rahaa vain sen verran, että ei myöhemmin kaduta, jos kaikki meneekin ihan toisin, kun on ajatellut ja toivonut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret tulot eivät nähtävästi liity mitenkään maassamme yleisesti käytettävään kieleen, koska onnistuit tekemään tusinan verran alkeellisia kielioppivirheitä.

Mikä ihme on suurempi tuloisempi?

Vierailija
2/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpään kannattaisi asua luolassa.

Tottakai oikean kumppanin kanssa reissataan ja tehdään juttuja ja se kellä pätäkkää silloin niin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä huonossa suhteessa ollutkaan. Itselle tuli erovaiheessa sellainen olo, että vaikka menisi kaikki rahat, kunhan pääsen hyypiöstä eroon.

Vierailija
4/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei pidä ruveta elättämään miestään, ellei ole kyse väliaikaisesta tilanteesta, esim. sairastumisesta tai äkillisestä työttymyydestä. Se vaikuttaa todella negatiivisesti parisuhdedynamiikkaan. Eri asia sitten, jos suhteen tarkoitus ei ole muu kuin hauskanpito ja säännöt ovat molemmille selvät (ns. toyboy-kuvio).

Vierailija
5/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olithan itsekin varautunut siihen, että suhde saattaa katketa, ja silti olit valmis rahoittamaan. Nauti hyvistä ajoista!

Vierailija
6/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperia opettaa. Naisen pitäisi aina erottaa rakastuminen ja raha-asiat. Raha-asiat pitää aina hoitaa itselleen kotiinpäin, vaikka olisi rakastunut.

Tosiasia on kylmästi sanottuna se, että harva ihminen on kiitollinen kenellekään toiselle mistään. Varsinkin jos perheessä tai parisuhteessa totutaan siihen että joku on kiltti ja tekee, hoitaa tai kustantaa, niin pian muut ottavat sen itsestäänselvyytenä. Suoraan sanoen, mies käytti sun kiltteyttä hyväkseen.

Ymmärrän että miehen valehtelun takia tuntuu siltä, että olet myös menettänyt ne kokemukset joihin sijoitit rahasi. Mutta ehkä jonkun ajan kuluttua voit muistella niitä matkoja sun muita ihan omina kokemuksinasi ilman että mies ne pilaa.

Ehkä tässä oli sulle tärkeä oppitunti.

Vierailija
7/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla niin kovin ankara itselleen. Kyllähän se jälkikäteen kaduttaa, että käytti aikaansa ja rahaansa suhteeseen, joka ei lopulta ollutkaan hyvä. Et voinut silloin alussa/aikaisemmin kuitenkaan tietää, että se ei ole kannattavaa. Ehkä jotain merkkejä oli, mutta ei niitä merkkejäkään osaa usein lukea kuin vasta jälkikäteen.

Vierailija
8/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla luottamatta enää koskaan keneenkään, laittaa verhot kiinni ja istua sohvalle odottamaan kuolemaa. Tai sitten - ymmärtää se että kaikki on ohimenevää, jokainen ihmissuhde alkaa ja loppuu. Lisäksi pitäisi muistaa, että valehtelun taustalla on usein häpeää tai muita syitä, joita valehtelija kantaa loppuikänsä mukanaan. Se ei ole mikään kadehdittava taakka.

Vierailija
9/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakynän käyttäminen antaa nähtävästi jollekin suurta tyydytystä. Ei siinä mitään, ole hyvä vain. Asian voi toki esittää niinkin, että minulla oli suuremmat tulot kuin silloisella kumppanillani. Tuskin ymmärrät sitäkään ilmaisua, jos suurempi tuloinen pyyhkäisee täysin ohi, oikealta ja vasemmalta. Jos taas tarkoituksesi oli vain tylyttää ja saat siitä elämääsi sisältöä, niin käypi se niinkin. Ei ole minulta pois. 

Myöskään suhteen laatua ja varsinkaan sen laatua ei myöskään kannata lähteä kenenkään näiden tietojen pohjalta arvioimaan. Tässä tarinassa otin esille ainoastaan tämän raha-asian ja senkin vain siitä syystä, että joku toinen ei toimisi yhtä typerästi kuin itse toimin. En usko, että olen ensimmäinen tai viimeinen, joka hullaannuspäissään pistää myös rahaa likoon ennemmän kuin olisi järkevää. 

Ja lopuksi kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Kyllä minä nautin silloin ja oppirahat on maksettu ja opit kannan varmasti mukanani koko loppuelämäni. En myöskään ajatellut vetää verhoja kiinni ja jäädä lattialle odottamaan kuolon korjaamista. Kyllä elämää, ja varmasti myös oikein hyvää sellaista, on myös edessä. 

Ja nyt, ei muuta kuin punakynä laulamaan ja housut märäksi. :D 

Vierailija
10/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi auennut paremmin, jos olisit kertonut tarkemmin, mihin petyit.

Tuo tunne oliis saattanut tulla sulle joka tapauksessa, vaikka kerroitkin mielessäsi varautuneesi siihen, että käytit rahojasi ja ero saattaa tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme