Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan miehen ymmärtämään, että hänen sanansa loukkaa minua?

Missä kunnon miehet ovat?
04.07.2019 |

Hei,

Olen todella ahdistunut. Olen viimeisilläni raskaana ja mies jatkuvasti mollaa minun ulkonäköäni. Hän ei ymmärrä, että kertyneet 9 raskauskiloa ei edes ole paljon. Hänen mukaansa mikään vauva ei voi painaa 9 kg. No eihän näin olekaan.

Meillä tuli puhetta lapsen tulevasta sukunimestä ja kerroin, että olisihan se kiva olla koko perhe saman sukunimen alla. No keskustelu johti siihen, että olisikohan meidän mahdollisesti hyvä miettiä naimisiinmenoa. Mies sanoi, että asia on sitten ajankohtainen, kun olen hänen mukaansa ihannepainoinen. Loukkaannuin tästä todella paljon. Nyt tuntuu, että haluan eroon koko miehestä. Tuntuu pahalta edes katsoa mokomaa lapsellista ja pinnallista idioottia.

Tiedän, että hormonit ovat nyt vallassa ja senkin puolesta kiukuttaa, mutta ei kai tämä nyt ole reilua? Ja on kai minulla mutamia kiloja ylimääräistä ennestään, mutta en kuitenkaan mitenkään lihava ole. Miehen mielestä olen ja kymmeniä kiloja (168cm/75kg ennen raskautta) ja hän ei kuulemma kiihotu minusta, koska paisun kuin pullataikina. Mies on itsekkin ylipainoinen tällä hetkellä. Lisäksi mies käyttää alkoholia aivan liikaa. (aikoo kuulemma lopettaa kun vauva syntyy).

Tuntuu, että hän pilaa tämän loppuodotuksen ja sen jälkeen minulla alkaa valtavat paineet onnistua raskauskilojen pudotuksessa, entä jos ne eivät putoakaan niin kuin hän toivoo? Tällä hetkellä tunne jopa vihan ja kuvotuksen tunteita häntä kohtaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kg lienee aivan oppikirjasta mitä tulee painonnousuun raskaudessa. Miehet on joskus todella tomppeleita mitä tulee naisen painoon ja sen kommentointiin. Ja miten haavoittuvainen sitä on raskaana ollessa. Onhan varmaan niitä, jotka ovat näistä kommenteista motivoituneet painonpudotukseen. Mutta nuo kommentit säilyy mielessä vielä pitkään.

En kehota jättämään miestä, mutta raskauden jälkeen paino kyllä tippuu kuin itsestään ja ero yleensä tekee saman. Sitten sulla olis ”revenge body” ja pääsisit eroon lapsellisesta miehestä. 😉

Mut ehkä eka kuitenkin kerrot sille, että et tykkää painon kommennoinnista etkä enää kuuntele sellaista ja jos et kelpaa sellaisena kuin oot, hän on vapaa lähtemään.

Vierailija
2/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä aika törppö mies kyseessä, jos ap kertoo aivan totuuden tässä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä mietit naimisiinmenoa tuollaisen kanssa..?

Lähtisin menemään. En kuuntele keneltäkään kommentteja ulkonäöstäni, en a) varsinkaan omalta rakkaalta mieheltäni ja b) etenkään jos olisin raskaana.

Miehesi kuulostaa aivan törkeältä idiootilta.

Vierailija
4/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naimisiin menokin on painosta kiinni, niin ei voi muuta sanoa kuin jätä se sika.

Vierailija
5/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatasko alkaa valmistella elämää kahdestaan vauvan kanssa. Jos mies on noin tyhmä, että ei tajua raskauskiloja. Lisäksi hän taitaa olla todella ulkonäkökeskeinen. Eikö hän tajua miten herkillä olet. Toi sama naputus jatkuuu synnytyksen jälkeen. Silloin nainen on vielä herkempi.

Vierailija
6/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti!

Vierailija
7/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 kg lienee aivan oppikirjasta mitä tulee painonnousuun raskaudessa. Miehet on joskus todella tomppeleita mitä tulee naisen painoon ja sen kommentointiin. Ja miten haavoittuvainen sitä on raskaana ollessa. Onhan varmaan niitä, jotka ovat näistä kommenteista motivoituneet painonpudotukseen. Mutta nuo kommentit säilyy mielessä vielä pitkään.

En kehota jättämään miestä, mutta raskauden jälkeen paino kyllä tippuu kuin itsestään ja ero yleensä tekee saman. Sitten sulla olis ”revenge body” ja pääsisit eroon lapsellisesta miehestä. 😉

Mut ehkä eka kuitenkin kerrot sille, että et tykkää painon kommennoinnista etkä enää kuuntele sellaista ja jos et kelpaa sellaisena kuin oot, hän on vapaa lähtemään.

Miksi vasta ero tekee saman eli syntyy revenge body?

Ihan uteliaisuudesta koska näin tosiaan tuppaa käymään. Miksi ei haluta pitää itseään ok kunnossa kun parisuhteessa?

Vierailija
8/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ap, mutta miten joku voi edes viettää elämää saman katon alla tuollaisen ihmishirviön kanssa kuin mitä miehesi on? Tuo on henkistä väkivaltaa, too bad että olet hänelle paksuna mutta ei se mikään este erolle ole. Minä lähtisin kiitämään ja kovaa, kukaan ei ansaitse tuollaista nälvimistä, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
9/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun myös asettaa moiselle sankarille muutama ehto, eikä alistua kynnysmatoksi kuuntelemaan

hänen vaatimuksiaan.

Voit aivan hyvin myös vaatia häntä laihduttamaan, eihän hän ole edes raskaana.

Alkoholin hän voi myös lopettaa heti, eihän liialliseen dokailuun ole mitään tarvetta.

Ehkä myös jokunen kommentti hänen seksuaalisista taidoistaan olisi myös tässä

vaiheessa ihan ajankohtaisia.

Ja ihan voit vielä lisäksi alkaa ymmärtää, että elämässä voi joskus myös valita seuransa.

Vierailija
10/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinkin juuri näin ja hän sanoi, että miksi en voi ottaa kritiikkiä vastaan. Ja kuulemma en tajua omaa peilikuvaani kuinka karmeassa kunnossa olen. Nämä asiat ovat kuulemma hänelle tärkeitä, että on timmi puoliso.

Vauva oli alunperin hänen ideansa, johon hän minut itse kypsytteli. Nyt hän myös väittää, että painostan häntä lapsen hankintaan, kun yhteisestä päätöksestä jätin pillerit pois. Vauva on kyllä ollut unelmani, mutta olen aina halunnut odottaa oikeaa ihmistä jonka kanssa siihen alan. Näköjään päin persettä meni sitte tämä ”oikean” valinta.

Sanoin, että mikäli en kelpaa, niin etsii jonkun joka kelpaa. Ja minä saan etsiä sellaisen joka oikeasti minua rakastaa. Tässä ei ole pakko olla.

Vierailija
11/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta ero tekee saman eli syntyy revenge body?

Ihan uteliaisuudesta koska näin tosiaan tuppaa käymään. Miksi ei haluta pitää itseään ok kunnossa kun parisuhteessa?

Eron jälkeinen henkinen kevyt olo pudottaa painoa kuin itsestään.

Vierailija
12/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tätä myös. Itsekin kun nyt koitan pudottaa painoa, ajattelin, että eroamalla se kävis helpoiten. 😄 Sen sijaan nyt koitan tehdä saman parisuhteessa ja ennen kaikkea oman hyvän olon vuoksi.

En siis osaa sanoa, mielenkiintoinen ilmiö kyllä.

2

Vierailija
13/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta edeltävä painoindeksisi on ollut 26,6 eli lievä ylipaino, mutta ei todellakaan kymmeniä kiloja. 70kg olisi pituisellesi jo normaali. Miehesi käsitys normaalista ja hyväksyttävästä painosta ei siis todellakaan ole realistinen eikä terveydellisesti hyvä.

Vierailija
14/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses...oletko jo alkanut pakata?

Jos, niin hänen vai omia tavaroita.

Juokse!

Vierailija
15/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen vielä jatkaa: sun miehellä ei ole mitään vaikeuksia ymmärtää että hänen sanansa loukkaavat sinua, ap. Sinun ei siis tarvitse tehdä sitä hänelle selväksi, hän tietää sen hyvin mutta sehän on hänen tarkoituksensakin. Täytyy olla todella kehitysvammainen, jos ei tiedä että raskaana olevan naisen (tai naisen ylipäätään!) painon kommentointi on loukkaavaa. Varsinkin kun sen tekee ihminen jonka olisi tarkoitus olla rakastava ja kannustava.

Eli siis JSSAP, heti.

Vierailija
16/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Jotenkin ahdistaa tämä pieni viaton lapsi, joka joutuisi kasvamaan ilman isäänsä. Oma jaksaminenkin pelottaa. Minua yksin oleminen ei pelota sitten yhtään. Ja enhän minä yksin olisikaan, koska onhan minulla nämä turvonneet läskit seurana. Ja tällä hetkellä tuntuu, että rakastan niitäkin enemmän kun miestäni. (Tiedän olen raivona). Sanoinkin hänelle, että voi unohtaa naimisiinmenot. Ja myös, että tämän jälkeen minua kuvottaa kun hän koskee minua.

Kerroin olevani niin vihainen hänelle, että tekisi mieli haukkua pystyyn. Itse en parisuhteessa puhu toiselle rumasti tai haistattele. Hän myös haistattelee minulle.

Vierailija
17/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Kyllä se mies tajuaa loukkaavansa ja tekee sen ihan tahallaan. Vedä tästä johtopäätöksesi.

Vierailija
18/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 15 sanoi... Ap, oletko nyt ihan varma ettei mies ymmärrä? Minä veikkaan ettei hän vaan välitä.

Vierailija
19/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon miehet ovat kunnon naisten kanssa.

Vierailija
20/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaprovo sai paljon seuraajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi