Miten saan miehen ymmärtämään, että hänen sanansa loukkaa minua?
Hei,
Olen todella ahdistunut. Olen viimeisilläni raskaana ja mies jatkuvasti mollaa minun ulkonäköäni. Hän ei ymmärrä, että kertyneet 9 raskauskiloa ei edes ole paljon. Hänen mukaansa mikään vauva ei voi painaa 9 kg. No eihän näin olekaan.
Meillä tuli puhetta lapsen tulevasta sukunimestä ja kerroin, että olisihan se kiva olla koko perhe saman sukunimen alla. No keskustelu johti siihen, että olisikohan meidän mahdollisesti hyvä miettiä naimisiinmenoa. Mies sanoi, että asia on sitten ajankohtainen, kun olen hänen mukaansa ihannepainoinen. Loukkaannuin tästä todella paljon. Nyt tuntuu, että haluan eroon koko miehestä. Tuntuu pahalta edes katsoa mokomaa lapsellista ja pinnallista idioottia.
Tiedän, että hormonit ovat nyt vallassa ja senkin puolesta kiukuttaa, mutta ei kai tämä nyt ole reilua? Ja on kai minulla mutamia kiloja ylimääräistä ennestään, mutta en kuitenkaan mitenkään lihava ole. Miehen mielestä olen ja kymmeniä kiloja (168cm/75kg ennen raskautta) ja hän ei kuulemma kiihotu minusta, koska paisun kuin pullataikina. Mies on itsekkin ylipainoinen tällä hetkellä. Lisäksi mies käyttää alkoholia aivan liikaa. (aikoo kuulemma lopettaa kun vauva syntyy).
Tuntuu, että hän pilaa tämän loppuodotuksen ja sen jälkeen minulla alkaa valtavat paineet onnistua raskauskilojen pudotuksessa, entä jos ne eivät putoakaan niin kuin hän toivoo? Tällä hetkellä tunne jopa vihan ja kuvotuksen tunteita häntä kohtaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jotenkin ahdistaa tämä pieni viaton lapsi, joka joutuisi kasvamaan ilman isäänsä. Oma jaksaminenkin pelottaa. Minua yksin oleminen ei pelota sitten yhtään. Ja enhän minä yksin olisikaan, koska onhan minulla nämä turvonneet läskit seurana. Ja tällä hetkellä tuntuu, että rakastan niitäkin enemmän kun miestäni. (Tiedän olen raivona). Sanoinkin hänelle, että voi unohtaa naimisiinmenot. Ja myös, että tämän jälkeen minua kuvottaa kun hän koskee minua.
Kerroin olevani niin vihainen hänelle, että tekisi mieli haukkua pystyyn. Itse en parisuhteessa puhu toiselle rumasti tai haistattele. Hän myös haistattelee minulle.
Kuule ap, pelasta edes se pieni viaton lapsi jos et itsesi takia saa aikaiseksi lähteä. Sen pienen viattoman ihmistaimen on parempi kasvaa ilman isää kuin täysin idioootin isän kanssa. Mieti nyt oikeasti minkä mallin haluat lapselle antaa miehuudesta ja isyydestä.
Ei. Miehesi ei tule muuttumaan vaikka tekisit mitä. Usko nyt vaan ajoissa. Tai no, ehkä olisi pitänyt tajuta jo enne lapsen hankkimista, mutat ei voi mitään, lapsi on tulossa. Joten. Lähde. Se on ainoa oikea teko tilanteesssa.
Jos teille tulee tyttö, niin mieti, miten mies häntä tulee kohtelemaan, kerran sinuakin haukkuu ja arvostelee.
Lapselle sun sukunimi. Yhteistä sukunimeä kannattaa välttää tässä vaiheessa. Naimisiin ei kannata mennä noin käyttäytyvän miehen kanssa, koska naimisiinmenon jälkeen tilanne tuskin paranee vaan päinvastoin.
Onko mies käyttäytynyt ennenkin noin vai onko hän seonnut lapsen tulosta?
Anteeksi nyt vain, mutta miten mies edes tietää sun painon nousseen tuon 9kg? Tai siis, ei meillä ainakaan keskustella painosta tai kytätä toisen painolukemia. Mies on meistä se, joka avoimemmin puhuu että nyt näytti viisari hällä liikaa tai että nyt on näemmä kiloja lähtenyt. Minä olen tällä hetkellä omasta painostani ahdistunut ja ahdistuisin lisää, jos joku sitä tuolla tavalla kommentoisi. Eri asia, jos mies vaikka sanoisi olevansa huolissaan. Tosin ei siihen nytkään syytä ole mutta siis ei tosiaan kommentoida toistemme painoja.
9kg raskausaikana on todella vähän. Vauva voi painaa vaikka 4kg. Lisäksi verenkierto, nesteet ym. vaikuttaa painoon.
Sun mies on idiootti. Älä mene tuollaisen kanssa naimisiin.
Miten sinut saisi tajuamaan että miestä ei kiinnosta mitä sinä tunnet. Juominen tulee myös lisääntymään koska sinä ja lapsi olette syyllisiä hänen juomiseensa ja tulet kuulemaan vielä suurempia loukkauksia sinun synnytyksen pilaamasta alapäästä ja vartalosta, joten eroa. Ihan näin kokemuksella sanon tämän. Alkkis on alkkis.
Mies tivasi minun painoani ennen raskautta koska halusi todistaa minun olevan ylipainoinen. Myös vertasi äitiinsä, joka on saman pituinen ja paaljon paljon kevyempi kuin minä. Lisäksi mies vaati tietää paljonko raskauskiloja on. Sanoi, että sitten kun olet synnyttänyt, niin alat tekemään asialle jotain, että voidaan avioitua. Haluaa alttarille timmin morsiammen ja 9kg tulee jäämään hänen mielestä ekstraa vielä lisää entisten päälle.
Tänään kun hän tuli töistä, niin ilmoitin hänelle ihan rauhallisesti, itkemättä ja täysin loogisesti. Että mikäli asia on näin ja mies on missään vaiheessa ymmärtänyt niin, että minua voi kohdella näin, niin on ymmärtänyt väärin. Ilmoitin, että en ole hänen kynnysmattonsa. Kerroin myös, että hän toiminnallaan on nyt asettanut meidän suhteen vaaraan sekä oman suhteensa lapseen on varassa. Kerroin, että en koe miestä turvallisena ja luotettavana kumppanina, jos hän alkaa istuttaa minuun epävarmuutta. Varsinkaan näin herkkänä raskausaikana. Käskin katsoa peiliin ja huomata sen miten hänellä itsellä on vaikeuksia elämänhallinnan kanssa, kun korkki ei pysy kiinni edes yhtä viikonloppua.
Mies meni todella hiljaiseksi, myönsi että on ollut täysin epäreilu ja kohtuuton. Pyysi anteeksi ja sanoi kuinka kenenkään ei pitäisi tulla kohdelluksi näin. Myönsi myös, että oma Alkon käyttö on ollut holtitonta ja haluaisi sen lopettaa ja opetella olemaan ilman. Kertoi rakastavansa ja toivovansa, että voitaisiin yhdessä alkaa pitämään terveydestä parempaa huolta jatkossa.
Sun miehes ei selvästikään rakasta sua. Eroa.
Voihan se niinkin olla ettei välitä, kunnioita, rakasta tai tajua. Mistä tuota tietää.