Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveri jäi kiinni että oli kääntänyt meidän kilpikonnamme selälleen ja jättänyt siihen moneksi tunniksi

Vierailija
04.07.2019 |

Voi kuulostaa jonkun mielestä pikku jutulta, mutta en voi sietää eläinten kiusaamista. Pojan 8v kaveri oli salaa kääntänyt konnamme selälleen ja konna oli ollut monta tuntia selällään. Kun tulin kotiin, käänsin raasun oikein päin. Nyt pojalla on meille porttikielto ja hänen äitinsä soitti, voisiko sen perua. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka.

Vierailija
2/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta pikkujutulta minunkaan korvaan - tuohan on sadistista, elaimen kiduttamista! 

En peruisi porttikieltoa ja katsoisin entista tarkemmin tuommoisen "kaverin" peraan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pojan äitiä puhumaan lapsensa kanssa asiasta. Lapsi oli ajattelematon.

4/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin lastensuojeluviranomaiselle. Ilmeisesti äitinsä ei ole ottanut millään tavalla vakavasti asiaa. Kertoo minusta siitä, että on joko väsynyt tai muuten pihalla.

Vierailija
5/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimatkaa kilpparin selkään rantapallo. Sen avulla se pyörähtää aina jaloilleen.

Vierailija
6/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttikielto tulisi saman tien ja sen pituus riippuu siitä, kuinka hyvin on ymmärtänyt aiheuttamansa tuskan eläimelle ja kuinka paljon sitä katuu.

Vierailija
7/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleem ieleen oman lapseni kaveri, joka varasti lapseltani rahaa. Ilmoitin asiasta lapsen kaverin äidille, niin hän antoi rankaisuksi lapselleen ettei saa leikkiä minun lapseni kanssa kuukauteen. Noh, siinä meni sitten lapsilta välit, kun tuo kaveri lähentyi muiden kavereiden kanssa ja omani ei voinut mennä mukaan kun oli tämä "rangaistus" päällä.

Vierailija
8/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot syyn miksi on porttikielto,jos tuo äiti ei sitä ymmärtä niin tuskin poikakaan opikseen ottanut.

Vierailija
9/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös konnat osaa itse kääntyä takaisin ? Tuskin ne luonnossa kauaa selviää muuten.

Vierailija
10/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei ollut oma poikasi?

Vierailija
11/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse kääntymään jos ei saa jaloilla mistään kiinni niin että voisi kääntyä. Ei ne käänny itsestään...

Vierailija
12/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös konnat osaa itse kääntyä takaisin ? Tuskin ne luonnossa kauaa selviää muuten.

No mikä ne luonnossa kääntää selälleen? Saalistaja?

Vierailija
13/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lapsi saisi meille ikuisen porttikiellon eikä meidän lapsi saisi olla missään tekemisissä kanssaan.

Vierailija
14/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli viidakot sun muut on tasaista asfalttia ettei edes pysty tippumaan mistään ;)

https://tieku.fi/elaimet/kilpi-ei-esta-nurin-mennytta-elainta-nousemasta

Lainaus:

Kuorellisille ja kilvellisille eläimille on elintärkeää, että ne pääsevät nopeasti jaloilleen, kun ne ovat kaatuneet selälleen. Jos ne eivät pystyisi itse kääntämään itseään oikein päin, ne olisivat helppoja saaliita kaikenlaisille pedoille tai ne menehtyisivät ennen pitkää janoon ja nälkään. Muun muassa kovakuoriaisille ja kilpikonnille tilanne ei ole edes erityisen outo. Monet lajit kiepsahtavat väärinpäin yleensä vahingossa esimerkiksi kiipeillessään, ylittäessään esteitä tai ottaessaan yhteen lajitovereidensa kanssa.

Vierailija
15/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jo jotku kyllä liioittelee. Siis eläimen kannalta toki ikävä, mutta ei tuollainen selälleen kääntäminen ole asia, mistä lastenkin pitäisi tajuta että on suurta eläinrääykkäystä.

Vakava puhuttelu riittää (mielellään ap:lta) ja määräaikainen porttikielto. Ei mitään lasua nyt ainakaan, jestas, yhdestä virheestä, eri asia jos olisi vaikka saksilla katkaissut jalan siltä kilpikonnalta, se nyt olis jo sellainen juttu että pitäis jokaisen tajuta olevan väärin.

Vierailija
16/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ole mahdollista että lapsi ei ole vain tajunnut asiaa? Jos on tullut kiire ja on siinä ihastuksen huumassa heipannut kilpparin ja raukka on jäänyt epämukavaan asentoon. Jos ei ole tottunut jne. Kuitenkin vielä pieni lapsi. Eikö asiasta voi keskustella, kutsu lapsi äitinsä kanssa kahville niin asiat selviää.

Vierailija
17/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasun paikka.

Olen samaa mieltä. Eläimiin kohdistuva sadismi voi muuttua psykopatiaksi. Kilpikonna kuolee helposti jos se on selällään koska keuhkot ovat kasassa.

Minä en päästäisi eläimenrääkkäjää kotiini.

Vierailija
18/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli viidakot sun muut on tasaista asfalttia ettei edes pysty tippumaan mistään ;)

https://tieku.fi/elaimet/kilpi-ei-esta-nurin-mennytta-elainta-nousemasta

Lainaus:

Kuorellisille ja kilvellisille eläimille on elintärkeää, että ne pääsevät nopeasti jaloilleen, kun ne ovat kaatuneet selälleen. Jos ne eivät pystyisi itse kääntämään itseään oikein päin, ne olisivat helppoja saaliita kaikenlaisille pedoille tai ne menehtyisivät ennen pitkää janoon ja nälkään. Muun muassa kovakuoriaisille ja kilpikonnille tilanne ei ole edes erityisen outo. Monet lajit kiepsahtavat väärinpäin yleensä vahingossa esimerkiksi kiipeillessään, ylittäessään esteitä tai ottaessaan yhteen lajitovereidensa kanssa.

Kyllä kuoriaisille ainakin joskus käy niin, että kiepsahtavat selälleen, eivätkä pääse enää ylös, luonnossa tietenkin kuolevat siihen, lämpimissä maissa esim. paahtuvat hen giltä. Kaikki kilvelliset eläimet ovat riskissä jäädä selälleen, riippuu alustasta ja monesta muustakin asiasta pääseekö siitä enää ylös. Esim. kuivaa hiekkaa oleva alusta voi olla sellainen, ettei siitä saa otetta niin että saisi itsensä kiepsautettua ympäri.

Mikähän ihme tässä tekstissä on sensuroitu?

Vierailija
19/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, sana "heng iltä" on sensuroitu :D Tosi loogista taas.

Vierailija
20/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä pentu. Puhutteluun, ja äitinsä myös. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo tajuta. Ja "salaa kääntänyt" ei kuulosta kovin terveeltä touhulta, siinäpä meillä tulevaisuuden eläinrääkkääjä.