Avaamaton juustoraastepussi, parasta ennen 1.7.
Kommentit (23)
No, jos haluat sitä käyttää, sun on avattava se pussi joka tapauksessa. Eiköhän se avaamisen jälkeen selviä, onko vielä käytettävissä?
Luulen, että se on hyvää vielä. Jos haju ja maku on normaali, niin anna mennä vaan. Parasta ennen -merkittyjä tuotteita voi käyttää hyvillä mielin vielä päiväyksen jälkeenkin.
Kylmässä oikein säilytetty pussi on takuulla käyttökelpoinen.
Milloin ihmisistä on tullut näin uusavuttomia / hysteerikkoja?
Ei uskalla käyttää. Kuolet välittömästi köytön jälkeen.
Mä oon niin menettäny toivoni ihmiskunnan suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla käyttää. Kuolet välittömästi köytön jälkeen.
No varmasti...
Kyllä uskaltaa käyttää. Itse en ole muutenkaan niin nöpönuuka käyttämällä tai hapattamalla tehtyjen maitovalmisteiden, kuten jugurttien, juustojen ja rahkojen kanssa. Ja eilen söin kolme päivää aikaisemmin vanhaksi mennyttä leipää, ja olen edelleen hengissä.
Kylla voi, ellei juusto ole vetista tai silmin nahden homeessa. Ja tuskin on, kun ei kerran ole avattu paketti.
Itsehan kaytin just eilen (avaamattoman) creme fraichen, paivamaara oli 17.6. ja oli hyvaa viela.
Jos se ei ole homeessa, sen voi syödä. Eihän tuosta parasta ennen - päivästä ole kuin pari päivää. Ja se on kuitenkin juustoa, joka on kuukausia vanhaa jo silloin kun se laitetaan myyntiin.
:D
Onko ihmiset nykyään näin pihalla ruoan säilymisestä vai oliko tämä provo?
Mä tein ruokaa koko perheelle kreikkalaisesta jogurtista, jossa oli päiväys 20.6. avaamaton. Hyvää oli vielä, eikä mahat porise.
Silmämääräisesti, haistamalla ja maistamalla nää asiat selviää. Ei päivämääriä tuijottamalla.
Itse käytin pizzaan eilen olisko ollut 27. päivän mozzarellaa.
Ja mulla on muuten jääkaapissa sellaista jogurtin tapaista litkua, eilen heitin maitoon jogurttipurkin pohjat ja oli päivän lämpimässä, uskoakseni senkin uskaltaa syödä. Tai siitä voi kuulemma tehdä tuorejuustoa, jolloin se ilmeisesti jätettäisiin valumaan jopa huoneenlämpöön yöksi.
Suomessa alikypsytetään juustoja koska uskotaan, että se maistuu niin paremmin suomalaisille.
Asia kävi ilmi Putin-juustoissa, joiden parasta ennen-päiväys oli kuukausia eteenpäin suomalaisesta päiväyksestä.
Sen vuoksi minä ostan -30% alennuksella juustoja. Juusto myydään Suomessa halvemmalla juuri kun se on alkanut kypsyä täyteläisemmän makuiseksi.
Mua järkyttää, kun jotku heittää käyttökelpoista ruokaa roskiin, jos vaikka parasta ennen päiväys on ollut eilen. Ihan hyvin tuotakin juustoraastetta voi käyttää. Tuskin on pilaantunut, jos oikein säilytetty. Tuote voi olla pilalla myös paljon ennen päiväystä, joten kunto pitää kuitenkin aina tarkistaa silmämääräisesti ja haistamalla. Syön monesti kuukauden vanhoja jogurtteja eikä miksikään ole menneet.
Jos se on homeessa, niin heitä pois. Jos ei ole, niin syö se.
Jos se on jääkaapissa ollut, niin se säilyy kyllä vielä kuukausikaupalla.
Se on PARASTA ennen. Ei viimeinen käyttöpäivä!