Kävin passikuvassa ja kuva on hirveä
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hyvä kuva.
Nimenomaan _oli_, harmi että se passi ei ole enää viiteentoista vuoteen ole ollut voimassa...
Ei vaan ihan 6 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muuten kokeillut niitä passikuva-automaatteja, tuleeko yhtään parempi?
Kerran kokeilin ja tuli vielä hirveämpi.
Miten se on mahdollista että tulee vielä kauheampi :)? Kerro tarkemmin mikä meni pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ruvennut ottamaan itse omat passikuvani. Ei oo vaikeeta, poliisin sivulla hyvät ohjeet. Hirvee siitä tulee vieläkin, mutta voi ottaa ainakin niin monta otosta kuin haluaa.
Ja kotona on rennompi. Harkitsen vielä, että ottaisin itse kuvan. Voisinhan sitten laittaa kuvaamon kuvan, jos eivät kelpuuta.
Hauska lukea muidenkin kommentteja aiheesta!
Ap
Mä just en tajua tota että kun se the virallinen kuva otetaan tietyllä tavalla niin sitten siitä pitäisi tunnistaa parhaiten. Viimeksi kun kävin passikuvassa reilu vuosi sitten ja näytin kotona miehelleni tuota todella karmaisevaa Aileen Wuornos henkistä kuvaa, mieheni repesi hillittömään nauruun ja totesi hohotuksen seasta että ei olisi kyllä tunnistanut mua kuvasta, jos ei olisi tiennyt etukäteen kuka siinä on.
Siis joo, tosi hyvin tunnistaa virallisesta kuvasta kun oma aviomieskään ei erota että siinä on oma vaimo. :D
En tunne ketään, joka olisi tyytyväinen passikuvaansa. Mullakin se on ihan hirveä. Mutta olen ajatellut sen niin, että eipä sitä tarvi näyttää kuin harvoin jollekin virkailijalle, on ne tottunut kaikenlaisiin kuviin. enimmäkseen mä käytän ajokorttia, siinä hitusen parempi kuva.
Mitä väliä,vaikka se kuva on omasta mielestä hirveä.
Meilläkin töissä oli vasta henkilökorttien uusimiset ja samalla luonnollisesti kuva tulee korttiin.
Osa ei edes pidä korttia näkyvillä,kun kuva on kuulema niin hirveä.Aikuiset ihmiset.
Ei sitä passi-kuvaakaan kukaan oikeesti syynää tarkasti ja vaikka syynäisikin,niin mitä väliä.
Kunhan siitä vaan tunnistaa samaksi naamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnistunut jokaisessa passikuvassa. Minua on joka kerta pyydetty hymyilemään. Semmoinen pieni hymy. Seuraava kuva ei varmasti onnistu, koska ikää lähes 40v ja ikä jo näkyy naamasta ja olen vähän lihonut.
Mutta oikeasti olen ollut aina yllättynyt miten nätiltä näytän passikuvissa. Kuvan ottajakin kehui missin näköiseksi. Ehkä se on se hymy ja yritän olla rentona.
Minullakin on ennen ollut ihan hyvän näköisiä passikuvia, mutta nyt 50 vuotiaana tuli sellainen kuva, jossa näytän ihan haudasta nousseelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muuten kokeillut niitä passikuva-automaatteja, tuleeko yhtään parempi?
Kerran kokeilin ja tuli vielä hirveämpi.
Miten se on mahdollista että tulee vielä kauheampi :)? Kerro tarkemmin mikä meni pieleen?
En kyllä osaa tarkalleen vastata. Mulla oli siinä kuvassa jotenkin todella kulmikkaat kasvot j olin säikähtäneen näköinen. Lisäksi oudon väriset kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Mä just en tajua tota että kun se the virallinen kuva otetaan tietyllä tavalla niin sitten siitä pitäisi tunnistaa parhaiten. Viimeksi kun kävin passikuvassa reilu vuosi sitten ja näytin kotona miehelleni tuota todella karmaisevaa Aileen Wuornos henkistä kuvaa, mieheni repesi hillittömään nauruun ja totesi hohotuksen seasta että ei olisi kyllä tunnistanut mua kuvasta, jos ei olisi tiennyt etukäteen kuka siinä on.
Siis joo, tosi hyvin tunnistaa virallisesta kuvasta kun oma aviomieskään ei erota että siinä on oma vaimo. :D
Oma kokemus;
Olin lähdössä eräästä arabimaasta kotilennolle ja jumiutuin passintarkastukseen. Ennen minua jono oli liikkunut sutjakasti ja nyt homma seisoi. Yrmeä miesvirkailija tuijotti vuoroin minua, vuoroin passia. Homma kesti ja kesti. Itselläni alkoivat tuskanhikinorot valua. Pelkäsin, että nyt on jotain tosissaan vialla ja en pääse maasta pois.
Loputtomalta tuntuneen tarkastelun kohteena olon jälkeen en enää kestänyt vaan hihkaisin: Look, it is really me in that photo! ja otin naamalleni psykopaattisen, toljottavasilmäisen kirvesmurhaajan ilmeen (jollaiselta siis näytän passikuvassa).
Virkailija tyrkkäsi vauhdilla passin takaisin minulle ja pureskeli huuliaan saadakseen hillittyä naurunsa (voisin kuvitella, ettei nauraminen ole heille tuossa kohtaa kovinkaan luvallista). No, pääasia että tunnisti minut minuksi vihdoin ja viimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus;
Olin lähdössä eräästä arabimaasta kotilennolle ja jumiutuin passintarkastukseen. Ennen minua jono oli liikkunut sutjakasti ja nyt homma seisoi. Yrmeä miesvirkailija tuijotti vuoroin minua, vuoroin passia. Homma kesti ja kesti. Itselläni alkoivat tuskanhikinorot valua. Pelkäsin, että nyt on jotain tosissaan vialla ja en pääse maasta pois.
Loputtomalta tuntuneen tarkastelun kohteena olon jälkeen en enää kestänyt vaan hihkaisin: Look, it is really me in that photo! ja otin naamalleni psykopaattisen, toljottavasilmäisen kirvesmurhaajan ilmeen (jollaiselta siis näytän passikuvassa).
Virkailija tyrkkäsi vauhdilla passin takaisin minulle ja pureskeli huuliaan saadakseen hillittyä naurunsa (voisin kuvitella, ettei nauraminen ole heille tuossa kohtaa kovinkaan luvallista). No, pääasia että tunnisti minut minuksi vihdoin ja viimein.[/quot
😂
Taidan olla harvinainen poikkeus. Mielestäni näytän passikuvissa huomattavasti paremmalta kuin oikeassa elämässä.
Kuitenkin kasvojen epäsymmetrisyys näkyy kuvissa selkeämmin ja joskus ilme saattaa olla happamampi kuin kuvattaessa kuvittelin. Kokonaisuutena kuitenkin näytän kuvissa nätimmältä, kasvojen muodon osalta. Oikeassa elämässä olen suorastaan ruma. Tosin kuvassahan näkyy vain se miltä näyttää suoraan edestä eli rumin kulmani ei edes päädy kuvaan.
Monesti mietin, tunnistaako minua kuvasta edes samaksi ihmiseksi, mutta ihme kyllä tähän mennessä ei ole kukaan väittänyt, että käyttäisin jonkun toisen henkkareita. Kuvassa on varmaan tunnistettavat yksityiskohdat. Kokonaisuus / kasvojen muoto vain näyttää vieraalta.
Mun tosi kaunis kaverikin näyttää ihan karseelta passikuvassaan joten no worries:D itse näytän omassani psykopaatilta venäläiseltä vakoojalta(t. Mies) 🤣
7-vuitias tyttäreni, suloinen, vaalea, hentoinen ja ulkoisilta ominaisuuksiltaan herttaisuuden perikuva näyttää passikuvassaan kirvesmurhaajalta. En ymmärrä miten se on mahdollista, mutta näen kuvasta melkein painajaisia. Ehkä ei ole luonnollista kun lapsi tuijottaa tiiviisti kohti jäykän vakava ilme kasvoillaan?
Olen käynyt kahdesti viimeisen 10 vuoden aikana passikuvassa ja molemmilla kerroilla sain ensin katsoa itseäni peilistä ja asetella hiukset hyvin, sitten kuvaaja jutteli ystävällisesti ja sanoi että saa ihan vähän hymyilläkin sekä otti monta kuvaa joista sain valita parhaan. Eikä todellakaan tarvinnut katsoa mihinkään yläviistoon vaan kuvaaja siirsi kameran oikealle korkeudelle kun olin istunut tuoliin, eihän sellainen kuva edes olisi ohjeiden mukainen?
Tuli ihan hyvät kuvat molemmilla kerroilla. Ja kuvaaja oli siis eri molemmissa.
Mä näytin ihan mielisairaalasta karanneelta ajokortissa
Vierailija kirjoitti:
Ennen kävin otattamassa useammat vieläpä eri liikkeessä ja niistä paperikuvista valkkasin parhaan mutta nyt on hankalaa kun kuvaaja halusi heti lähettää suoraan poliisille sähköisesti joten ei voinut valita.
Ai tuliko laittoman huono kuva ja kuvaaja halusi että menet poliisiasemalle selvittämään asiaa?
UP
Miten niissä voikin näyttää aina niin kauhealta?:p Joku naamanlevennys asetus? Tai sit vaan näyttää noin kamalalta oikeastikin,huh...Masentavimpia kuvia ikinä!
sieltä ei voimistunut mamma saa sitä yläviistoselfietä..
Ne kuvaajat ei edes yritä, toisaalta sen kyllä ymmärtää, jos toimenkuva on pelkkää passikuvan ottamista. Hirveää liukuhihnahommaa. Mutta eikö nyt kuitenkin samalla vaivalla voisi edes yrittää saada ihmisestä pikkuisen edustavan näköisen?