Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa hieman päähän. Olen kuukausilahjoittaja eräälle järjestölle. Noh, sitten ne soittaa ja ruinaa, että pitäisi nostaa kuukausierää!

Vierailija
02.07.2019 |

Sanoin, että nykyinen on ihan hyvä määrä. No sitten se vänkäsi, että no jos tämän verran nostaa? Ei, en halua nostaa, nykyinen on sopiva. No, entäs tämän verran sitten? Ei hemmetti, jouduin siis kolmeen kertaan sanomaan, että en halua nostaa määrää!

Meni maku koko hommaan. Taidan lopettaa koko lahjoittamisen ko. järjestölle.

Saa suositella jotain muita kohteita (joissa ovat tyytyväisiä siihen määrään, minkä itse päätän).

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lahjoittanut järjestöille, koska suurin osa siitä rahasta valuu aivan vääriin taskuihin. Käyn lahjoittamassa kohteille suoraan käteen.

Vierailija
102/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilahjoitan paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, ei ole vongattu lisää. Kettalahjoituksina olen tukenut joitakin eläinsuojelukriisitilanteita, joista olen lukenut netistä.

Taannoin osallistuin johonkin pihabongaukseen ihan huvikseni ja jossain vaiheessa Birdlife soitti ja kysyi lahjoitusta. Meinasin ärsyyntyä, mutta kertoi työstä mitä he tekevät, eikä väkisin yrittänyt myydä ja ennen kaikkea: kysyi vuosilahjoitusta. Olin juuri mielessäni sanomassa, että kuukausilahjoittajaksi en ryhdy, mutta tähän lähdin mukaan. Muistaakseni 45 euroa vuodessa eli varsin vähän. Soittaja sanoi jotain siihen suuntaan, että he tietävät etteivät ihmiset välttämättä halua ryhtyä kuukausilahjoittajaksi ja siksi tarjoavat tätä. No, voihan olla että jossain vaiheessa alkaa ehdottelu lisäsummasta, mutta nyt ainakin vaikutti hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.

Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.

HAHHAH. Kerhotoiminta; joulupussissa punainen omena + piparkakku. Jumalanpalveluksen jälkeinen tarjoilu; herkkupöytä.

T. Kirkkoon kuuluva kolmen lapsen äiti

Täh? Onko tuo joku minimaalinen seurakunta. Meillä on perhekerhoja, perhekahvila, Päiväkerho 3 kertaa viikossa, lapsiparkki, perhemessuja (jotka eivät ole kerhotoimintaa), lasten kuoro, partio ja teineille erikseen ainakin nuorten iltoja ja lähetystoimintaa.

Vierailija
104/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna periaatteesta penniäkään järjestöille, joille kunnat lahjoittavat jo verorahoista osan.

Vierailija
105/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin vuoden verran lahjoittanut 10 € kuussa Amnestylle, mikä on opiskelijabudjetilla oikeasti itselleni iso raha. Koen kuitenkin ihmisoikeuksien edistämisen tärkeäksi, minkä vuoksi halusin alunperinkään kuukausilahjoittajaksi. No, eikö vain sitten soitettu ja alettu kinuamaaan lisää. Yritin selittää, että kyllä varmasti sitten kun on hieman enemmän tuloja niin voin lahjoittaa lisää, mutta tämä alkoi väittelemään että no jos edes vähän nostettaisiin. Piti hieman tökerösti itse sanoa jo että ei, valitettavasti tämä ei nyt sovi.

Vieläkin joka kuukausi kun tililtä se kymppi lähtee niin vähän harmittaa koko juttu. Otetaan vastaan ehdotuksia muista ihmisoikeustyötä tekevistä järjestöistä!

Tosi hyviä ehdotuksia tullut jo monilta, kiitos näistä paljon! En ollut osasta koskaan aikaisemmin kuullutkaan. Jos joitakin ihmisoikeusjärjestöjä tulee vielä kellekään mieleen, niin ei-uskonnollisesti suuntautunut järjestö olisi erityisesti plussaa.

-lainatun viestin kirjoittanut

Kirkon ulkomaanapu tekee oikeasti erittäin paljon hyvää työtä, ilman uskonnon tyrkyttämistä. 

Ja tutkitusti on vähiten välistä vetävä. Eli eniten menee suoraan kohteille.

Naisten Pankki. Tuki järjestyy kirkon ulkomaanavun kautta. Mutta siis paikallisiin mikrolainoihin naisille, jotta saavat kanalan/ompelimon/bataattiviljelmän perustettua ja mahdollisimman moni lapsi kouluun. Kannattaa tutustua. Ja siinä ei siis ole mitään ’uskonnollista propagandaa’ mukana.

Vierailija
106/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin meni ”maku” erääseen sinänsä hyvän asian puolesta toimivaan järjestöön, kun parin lahjoituksen jälkeen alkoivat soittelemaan ja melko agressiivisesti yrittivät saada kuukausilahjoittajaksi. Puhelut olivat sen verran epämiellyttäviä, että ohjaan sen muutaman satasen vuodessa nykyisin muihin kohteisiin.

Vierailija
107/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin vuoden verran lahjoittanut 10 € kuussa Amnestylle, mikä on opiskelijabudjetilla oikeasti itselleni iso raha. Koen kuitenkin ihmisoikeuksien edistämisen tärkeäksi, minkä vuoksi halusin alunperinkään kuukausilahjoittajaksi. No, eikö vain sitten soitettu ja alettu kinuamaaan lisää. Yritin selittää, että kyllä varmasti sitten kun on hieman enemmän tuloja niin voin lahjoittaa lisää, mutta tämä alkoi väittelemään että no jos edes vähän nostettaisiin. Piti hieman tökerösti itse sanoa jo että ei, valitettavasti tämä ei nyt sovi.

Vieläkin joka kuukausi kun tililtä se kymppi lähtee niin vähän harmittaa koko juttu. Otetaan vastaan ehdotuksia muista ihmisoikeustyötä tekevistä järjestöistä!

Tosi hyviä ehdotuksia tullut jo monilta, kiitos näistä paljon! En ollut osasta koskaan aikaisemmin kuullutkaan. Jos joitakin ihmisoikeusjärjestöjä tulee vielä kellekään mieleen, niin ei-uskonnollisesti suuntautunut järjestö olisi erityisesti plussaa.

Kirkon ulkomaanapu tekee oikeasti erittäin paljon hyvää työtä, ilman uskonnon tyrkyttämistä. 

Naisten Pankki. Tuki järjestyy kirkon ulkomaanavun kautta. Mutta siis paikallisiin mikrolainoihin naisille, jotta saavat kanalan/ompelimon/bataattiviljelmän perustettua ja mahdollisimman moni lapsi kouluun. Kannattaa tutustua. Ja siinä ei siis ole mitään ’uskonnollista propagandaa’ mukana.

Samalla rahalla saa myös keskikaljaa kanalafarmarin miehelle.

Vierailija
108/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä ryhdy kuukausilahjoittajaksi minnekään = ÄLÄ anna yhteystietojasi!

Itse en ainakaan lahjoita mitään minnekään mikä perustuu siihen, että kohde saa minusta yhteystietoja jälleenkinuamista varten. Niitä lipaskeräyksiä kyllä riittää ihan minun lahjoitusbudjettini verran. Siihen yhteen lippaaseen ja yhden kerran kun kyllä saa laittaa vaikka 500€ ei ne ole välttämättä vain hiluja varten.

Vierailija
109/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahalla saa myös keskikaljaa kanalafarmarin miehelle.

Kannattaa tutustua eikö maalata harhaisia negaatioita.

Lahjoittaminen toki on vapaaehtoista jos mielummin vetää ne rahat itse keskikaljana omaan napaansa.

Minä koen, että jos saadaan paremmin toimivia yhteisöjä (ja kyllä, se onnistuu vain ja ainoastaan naisten kautta) niin tännekin asti on vähemmän tungosta...

Vierailija
110/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ärsyttää, mutta korotussoitot kuuluu työnkuvaan. Käsky käy ylhäältä. Tosin, meillä kyllä uskottiin ei kiitos. Terv. varainhankintaa työkseen tehnyt.

Vierailija
111/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki on Suomen sotien veteraanit, rahaa on ja sijoituksia, silti kerätään veteraaneille (joita taitaa olla kourallinen jäljellä) joka vuosi.  Kuka seuraa että rahat menevät veteraaneille eikä esim järjestön palkkoihin.

Kiinteistöjä, metsää, lomapaikkoja....Nämä pedataan hyvä veli-perinnekerhoille ja muille välistävetäjille reserviläisille jne.

Kuinka hyvin tunnet asian?  Käsittääkseni Sotaveteraaniliitto ei ole erityisen varakas.  Keräyksistäkin taidettiin luopua joku vuosi sitten, koska veteraaneja on jo sen verran vähän, ettei tarvitse kerätä lisää rahaa.  Äitini on sotaveteraani ja olen hänen asioitaan hoidellut useamman vuoden.  Veteraaniliitto kustantaa äidilleni siivoojan n. kolmen viikon välein,  kotihoitona fysioterapiaa kerran kk ja jalkahoitajan palvelut myös useita kertoja vuodessa.  Myös erilaisia apuvälineitä ja tarvikkeita hän on saanut liitolta, itse asiassa saisi enemmänkin kaikenlaista, mutta ei ole halunnut.  Kuntoutuksissa hän kävi aikanaan monet kerrat, mutta enää ei ikänsä puolesta jaksa.

Sen sijaan Lottajärjestö, joka aikanaan muutettiin  Suomen Naisten Huoltosäätiöksi, mutta on nyt taas Lottajärjestö (vai onko se Lottasäätiö) , ei ole äitiäni mitenkään huomioinut.  Epäilen, että siellä varoja olisi enemmänkin.  Sitä on suunniteltu muutettavaksi joksikin perinnesäätiöksi tai jotain, en tiedä.  Sieltä ei ole äidilleni edes joulukorttia tullut.  Toisaalta kun en tiedä, miten se on varansa kerännyt, en voi sanoa sen enempää.   Sotaveteraanit kuitenkin ovat aina jäsenensä huomioineet.  Isänikin eläessä tuntui ettei sellaista kissanristiäistä ollutkaan, mihin ei Veteraaniliitto tullut onnittelemaan ja huomioimaan.   Paikallisella tasolla se myös järjesti monenlaista toimintaa ja virkistystä jäsenilleen.

Sotainvalidiliitto sen sijaan on varakas liitto.  Ja nyt olen kuullut jotain sellaista, että Sotaveteraaniliitto, Sotainvalidiliitto ja Rintamamiesveteraaniliitto yhdistettäisiin.  Mikä ettei, jos siitä jotain autuutta vielä näille jäljellä oleville jotain koituisi.  

Vierailija
112/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ärsyttää, mutta korotussoitot kuuluu työnkuvaan. Käsky käy ylhäältä. Tosin, meillä kyllä uskottiin ei kiitos. Terv. varainhankintaa työkseen tehnyt.

Tällainen kokemus minullakin on SPR:stä. Kerran vuodessa soittavat ja kysyvät voiko korottaa kuukausilahjoitussummaa. Kun olen vastannut, etten halua korottaa, eivät ole alkaneet jankkaamaan. Ovat kiittäneet, että on lahjoittaja ja lopettaneet puhelun.

Vierailija
113/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lahjoittanut AKV eli autetaan kun voidaan ryhmälle ? Kokemuksia ?

Ikinä kuullutkaan. Onko sellainen että raha voi mennä eläimelle tai ihmiselle? En halua kustantaa mitään alkoholistien ambulanssikuljetuksia, mutta jollekin hylätylle eläimelle voin antaa rahaa, esim Hesylle.

Vierailija
114/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heittäytyy lampaaksi joutuu kerittäväksi!

Vierailija
115/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usko mennyt näihin suuriin järjestöihin. Tuen vain pieniä paikallisia eläinsuojelujärjestöjä.

Mihinkään en halua sitoutua, annan rahaa kun tarve suuri, esim Vaasan kissatalo. Hirveästi ei ole kuitenkaan itsellä ylimääräistä.

Vierailija
116/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Pelastusarmeija vaikuttaa varteenotettavalta järjestöltä jota voisi tukeakin. Auttaa ihmisiä kotimaassa, erityisesti vanhuksia ja vähävaraisia. Kenelläkään kokemusta kyseisestä järjestöstä? Onko luotettava?

Mun kokemukseni: olin antanut silloin tällöin Pelastusarmeijalle vähistä äyreistäni, mutta alkoi todella ottaa päähän, kun erään joulun alla tuli ruinauskirje ja afrikkalaislapsilla kuvitetussa kuoressa luki että "Ruotsissa ei ole köyhiä" tjsp

Voi s*tana sentään, etteikö muka ole, ja 300 000 vanhusta elää köyhyysrajan alapuolella tonkien purkkeja ja muovipulloja roskiksista että saisivat jonkun panttikruunun ruokaan,

mutta pelastusarmeijan mukaan kaiken avun pitää silti mennä maan rajojen ulkopuolelle

Siihen loppui mun avustukset, kissakodille olen antanut nekin rahat sen jälkeen.

Olisit mieluummin antanut niille vanhuksille.

Vierailija
117/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lahjoittanut Vaasan kissatalo hankkeeseen ja paikallisen seurakunnan joulukassi keräykseen.

Vierailija
118/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animaliasta ei ole kertaakaan soitettu ja kinuttu lisää rahaa. Se onkin ainoa järjestö, jota tuen. Muut tukehtukoot ahneuteensa.

Vierailija
119/120 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyväntekeväisyysorganisaatiolla ei saa olla kuluja? Se on kuitenkin palveluntarjoaja, joka mahdollistaa hyvän omatunnon ostamisen.

Vai meinaatteko, että kun ostatte kaupasta kilon uusia perunoita, että se koko raha menee lyhentämättömänä tuottajan tilille?

Vierailija
120/120 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ ANTAKO HESYLLE RAHAA! HESYLLÄ on yli 4 miljoonan nettovarallisuus (2013), joka on laitettu vaan kasvamaan korkoa! Samaan aikaan Hesy itse kohtelee eläimiään tosi huonosti.  Nyt varallisuus on varmaan jo 5-6 miljoonaa, mutta rahaa eläinten hoitoon he eivät laita. Ihmisiäkin kohdellaan kuin saastaa. Kuppaavat vaan rahaa hyväuskoisilta.

”Viime vuonna (2014) yhdistyksen budjetissa oli kissanhiekan ostoon varattu 10 000 euroa. Tänä vuonna (2015) kissanhiekkaan on varattu vain 2 000 euroa. Yhdistys sai viime vuonna lahjoituksina yli 800 000 euroa.

Yle Huvudstadsregionen kertoi marraskuussa 2013 yhdistyksen miljoonaomaisuudesta, joka vain kasvaa korkoa. Silloin yhdistyksen omaisuus oli noin 4,2 miljoonaa euroa.

Työntekijöiden kirjeen mukaan olosuhteet työpaikalla ovat huonot. He kertovat uhkailusta, erimielisyyksistä ja kommunikaation puutteesta. Toiminnanjohtaja Satu Lehtinenkin irtisanoutui oltuaan töissä vain puolitoista kuukautta.

– Minusta työhyvinvointi ja työntekijöiden kuunteleminen on tärkeää. HESY:ssä tarvitaan suuria muutoksia, jotta työhyvinvointi paranisi. Itse en pystynyt niitä muutoksia tekemään. Irtisanouduin koska en voinut toimia arvojeni mukaisesti, kertoo Lehtinen Yle Huvudstadsregionille.”

https://yle.fi/uutiset/3-8534918

http://creat.fi/elainsuojelusta-ihmisraakkaykseen-mita-hesyssa-tapahtuu/

Jos haluatte eläintensuojelukohteen, jossa raha menee just siihen mihin pitää, niin Alavuden Seudun Eläintiimi on hyvä. Se perustettiin viime vuonna ja he saivat vähän aikaa sitten varainkeruuluvan. Kaikki on lähtökuopissa ja kissoja tulee jo nyt enemmän kuin mihin vapaaehtoiset ja rahat riittävät. Juuri tällä viikolla oli FB:ssä kuulutus kissanhiekasta, lääkkeistä ja ruoasta. Itse olen lahjoittanut jo pitkään ja kaikki eurot ovat menneet kissoille. Heille voi myös lähettää tai viedä hiekka-, lääke- ja ruokalahjoituksia suoraan.

https://www.elaintiimi.fi/

https://www.facebook.com/elaintiimi/