Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa hieman päähän. Olen kuukausilahjoittaja eräälle järjestölle. Noh, sitten ne soittaa ja ruinaa, että pitäisi nostaa kuukausierää!

Vierailija
02.07.2019 |

Sanoin, että nykyinen on ihan hyvä määrä. No sitten se vänkäsi, että no jos tämän verran nostaa? Ei, en halua nostaa, nykyinen on sopiva. No, entäs tämän verran sitten? Ei hemmetti, jouduin siis kolmeen kertaan sanomaan, että en halua nostaa määrää!

Meni maku koko hommaan. Taidan lopettaa koko lahjoittamisen ko. järjestölle.

Saa suositella jotain muita kohteita (joissa ovat tyytyväisiä siihen määrään, minkä itse päätän).

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.

Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.

HAHHAH. Kerhotoiminta; joulupussissa punainen omena + piparkakku. Jumalanpalveluksen jälkeinen tarjoilu; herkkupöytä.

T. Kirkkoon kuuluva kolmen lapsen äiti

Kuvitteletko, että ainoat kerhotoiminnan järjestämisen kulut ovat omenaan ja piparkakkuun menneet rahat? Huoh.

Vierailija
22/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Luonnonperintösäätiötä! Ei turhia soitteluja ja rahat menevät satavarmasti sinne, minne on tarkoituskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan ainoastaan kotimaan kohteisiin ja niihinkin ihan lipaskeräyksenä silloin kuin itsestä siltä tuntuu.

Vierailija
24/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Voittoa tavoittelematon”

Jo tuosta pitäisi hälytyskellojen soida että kyseessä on vaan ja ainoastaa rahan keruu henkilökunnan palkkoihin ja huveihin, matkusteluun ja patsasteluun ryhmäkuvissa herraseurassa.

Joku ryhmä keksii perustaa järjestön missä saavat suojatyöpaikat itselleen, käyttäen röyhkeästi hyväkseen sinisilmäisiä ihmisiä.

Älkää hyvät ihmiset koskaan rahaa näihin lahjoittako, ei sentin senttiä.

Vierailija
25/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiedätte mihin ne rahat oikeasti menevät? Siitä sun 15 egestä menee senttejä sinne mihin on luvattu, loput menee hallinnollisiin kuluihin, palkkoihin ym.

Googlatkaa ihan oikeasti artikkeleita miten näitä rahoja väärinkäytetään ympäri maailman!

Vierailija
26/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeeksi moni jo lahjoittava kiittäisi soittajaa seuraavin sanoin, voisi turha soitteli loppua:”Kiitos muistutuksesta. Onkin pitänyt jo pidemmän aikaa lopettaa järjestönne tukeminen.”. Tämän jälkeen puhelu poikki ja numero puhelimen estolistalle.

Vierailija
27/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.

Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.

Ai, kummasti vaan eilenkin kirkon ulkomaanavun feissari morotteli tampereella.

Vierailija
28/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemuksia mm. Kirkon ulkomaan avusta ja Suomen lähetysseyrasta. Kun annat kympin, parin päivän päästä tulee viesti, éttä Anna lisää. Mihinkään ei olla tyytyväisiä.

Vierailija
29/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan ylikaiken puhelinmyyjiä (siis en henkilökohtaisesti, vaan se työ, mitä tekevät) ja jos olisin lahjoittajana jossakin ja sit nekin kehtaisi häiriköidä ja vaatia lisää lopettaisin varmasti sen vähänkin lahjoittamisen.

Vierailija
30/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen Naisten Pankkiin lahjoittaja. Eivät ole ruinanneet lisää ja raha menee naisten aseman parantamiseen.

Vierailija
31/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ruinaajien saada palkkansa soitoistaan ajastaan. Eivät he lahjoita järjestölle edes aikaansa.

Vierailija
32/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unicefilta soitettiin kerran, että haluanko nostaa kuukausierää (20€). Sanoin, että en halua ja kyseleminen loppui siihen paikkaan. Muutenkin minulle on sieltä soiteltu muutamaan kertaan ja kiitetty siitä, että olen lahjoittaja. Tulee siiä hyvä mieli, niin etten ole vielä ainakaan katkaissut tukea. Aina välillä se on ollut mielessä, ja sitten ne kuin telepatian voimalla juuri sattuvat soittamaan ja kiittämään minua, niin siitä tulee niin hyvä mieli, että semmoista haluan jatkaa :)

Niin että kiitos Unicef!

Vierailija
33/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin erään järjestön kuukausilahjoittajaksi parissakin puhelussa. Ensimmäisen puhelun lopetin aika lyhyeen kiireeseeni vedoten. Pari päivää sen jälkeen sain uuden puhelun toiselta soittajalta (olin merkinnyt ensimmäisen numeron "älä vastaa"). Pari minuuttia hänen kanssaan piti vängätä asiasta - millään hän ei halunnut uskoa, etten halua ryhtyä kuukausilahjoittajaksi, vaan lahjoitan silloin kun siltä tuntuu.

Ikävintä näissä puheluissa oli mielestäni se, että kumpikaan heistä ei kysynyt, oliko minulla aikaa puhua. He vain aloittivat suurin piirtein sanoilla "ihan vain lyhesti haluan kysyä..." ja puhetta alkoi tulla kuin kuraa sudelta. En tiedä, kauanko puhelut olisivat kestäneet ellen itse olisi lopettanut niitä. Meinaan, että olisihan se hyvä aloitus ja kohteliasta kysyä, onko aikaa. Olen aika varma, että jos olisin ryhtynyt kuukausilahjoittajaksi, olisin pääsemmättömissä näiden korotuspyyntöjen kanssa.

Vierailija
34/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ennen avustusjärjestössä työskennelleenä voin todeta että nuo summan korottamispuhelut ovat erittäin yleinen tapa tehdä varainhankintaa. Avustusjärjestöt ovat tänä päivänä kuin yrityksiä; tavoitteet (ja paineet niiden saavuttamiseksi) ovat erittäin kovat. Meidän järjestössä pystyi halutessa asettamaan soittokiellon vaikkapa ensimmäisen puhelun yhteydessä.

Vierailija
35/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr:ään ei kannata antaa mitään.

Vierailija
36/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni lahjoitti kuukausittain 15 euroa, olisiko ollut opaskoirille, tms. Sieltä alettiin soitella, voisiko nostaa lahjoitusta. Hän nosti 25 euroon. Ei mennyt kauaa, kun soitettiin ja pyydettiin 50 euron kuukausilahjoitusta. Siihen loppuivat häneltä lahjoittamiset.

Mikä siinä on, kun mikään ei riitä? Varsinkin vanhempia ihmisiä kupataan. Todella härskiä toimintaa, meni maku tyystin. Meillä kokonaisveroaste on Euroopan korkein, silti pitäisi vielä jaella lahjoituksia joka suuntaan ja jos jotain annat, niin sekään ei ole hyvä, pitäisi antaa vielä enemmän.

Vierailija
37/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittelen satunnaisesti eri järjestöille, isompia kertasummia noin pari kertaa vuodessa.

Monista järjestöistä sitten soitellaan ja pyydetään kuukausilahjoittajaksi. Olen kieltäytynyt ja kieltänyt enää uudelleen soittamasta minulle.

Jos kauppaaja on ollut kovin sitkeä, olen ilmoittanut lopettavani pysyvästi kyseisen järjestön avustamisen. Ja lopettanutkin. 

Mustalla listallani on tällä hetkellä mm. Greenpeace, Amnesty ja Kirkon Ulkomaanapu, joiden puhelinmyyjät ovat olleet lähes aggressiivisen sitkeitä. SPR meinasi myös mennä, ihan yhden oriveteläisen hullun likan takia, joka uskomattoman takiaistyyppisesti käveli perässäni Oriveden keskustassa ja määräsi minut ryhtymään kuukausilahjoittajaksi. Mutta kun se oli vaan se yksi hassu tyttö, niin ajattelin, että ehkä tää yksi vaan on kajahtanut, ja toistaiseksi en ole laittanut kyseistä järjestöä vielä boikottiin. 

Järjestöjen olisi kyllä syytä vähän katsastella näitä myyjiään ja heidän käytäntöjään.

Vierailija
38/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näillä kuukausilahjoituksia kinuavilla feissareilla ei ole mukanaan keräyslippaita? Lippaaseen voisin laittaa pari euroa, mutta en ala miksikään kuukausilahjoittajaksi.

Vierailija
39/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruinaaminen ei ole laissa kielletty, mutta onko sitä pakko antaa kaikille pyytäjille? Mieti.

Vierailija
40/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näin Amnestyn kanssa, meni maku näihin nostopyyntöihin, joita tuli postitse ja puhelimitse. Nyt annan nekin rahat Animalialle, kk-lahjoitus ja kertalahjoituksia tilanteen mukaan. Eikä kertaakaan ole pyydetty lisää!