Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa hieman päähän. Olen kuukausilahjoittaja eräälle järjestölle. Noh, sitten ne soittaa ja ruinaa, että pitäisi nostaa kuukausierää!

Vierailija
02.07.2019 |

Sanoin, että nykyinen on ihan hyvä määrä. No sitten se vänkäsi, että no jos tämän verran nostaa? Ei, en halua nostaa, nykyinen on sopiva. No, entäs tämän verran sitten? Ei hemmetti, jouduin siis kolmeen kertaan sanomaan, että en halua nostaa määrää!

Meni maku koko hommaan. Taidan lopettaa koko lahjoittamisen ko. järjestölle.

Saa suositella jotain muita kohteita (joissa ovat tyytyväisiä siihen määrään, minkä itse päätän).

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten Pankki on hyvä ja ne ei ahdistele :)

Paskapuhetta. Tein heille kertalahjoituksen ja soittivat perään että kuukausilahjoittajaksi pitäisi alkaa. Arvatkaa vaan huvittaako enää. Minä annan rahaa silloin kun on ylimääräistä ja silloin kun tahdon.

Vierailija
42/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lahjoittamisen SOS-lapsikylälle ja olen saanut sieltä kerjuupostia jo monta vuotta. Ensimmäisen kirjeen saatuani soitin ja pyysin etteivät lähetä enempää postia kun tulee turhaan kuluja, minulla ei työttömänä ole enää varaa tukea heitä. Lupasivat poistaa nimeni listalta vaan kuinkas kävikään. On tainnut mennä posti yms kuluihin kaikki lapsille tarkoitetut rahat.

Sukulaispoika oli jonkun aikaa WWF:n feissari. Lopetti kun hänelle selvisi miten lahjoitetut rahat kulutetaan. Kovin pettymys oli pankin osuus rahamäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjoitatte näille mitään? Ne rahat menet ihan muualle kuin apua tatvitsrville

Vierailija
44/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rehellistä järjestöä olemassakaan?

Vierailija
45/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia Unicefin kuukausilahjoittaja ja pari vuotta sitten myös minulle soitettiin, että lisäisinkö lahjoituksen määrää. No en ja lopetin senkin lahjoituksen saman tien, ahneella on kakkanen loppu.

Vierailija
46/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydettiin erään järjestön kuukausilahjoittajaksi parissakin puhelussa. Ensimmäisen puhelun lopetin aika lyhyeen kiireeseeni vedoten. Pari päivää sen jälkeen sain uuden puhelun toiselta soittajalta (olin merkinnyt ensimmäisen numeron "älä vastaa"). Pari minuuttia hänen kanssaan piti vängätä asiasta - millään hän ei halunnut uskoa, etten halua ryhtyä kuukausilahjoittajaksi, vaan lahjoitan silloin kun siltä tuntuu.

Ikävintä näissä puheluissa oli mielestäni se, että kumpikaan heistä ei kysynyt, oliko minulla aikaa puhua. He vain aloittivat suurin piirtein sanoilla "ihan vain lyhesti haluan kysyä..." ja puhetta alkoi tulla kuin kuraa sudelta. En tiedä, kauanko puhelut olisivat kestäneet ellen itse olisi lopettanut niitä. Meinaan, että olisihan se hyvä aloitus ja kohteliasta kysyä, onko aikaa. Olen aika varma, että jos olisin ryhtynyt kuukausilahjoittajaksi, olisin pääsemmättömissä näiden korotuspyyntöjen kanssa.

Itselleni tuli mieleen, kun joskus soittelin ihmisille (en yrittänyt myydä mitään), niin minulle sanottiin ettei saa kysyä onko kiire, koska ihmiset yleensäkin sitten vastaavat että on. Heti vain asiaan😅

Vierailija
47/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.

Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.

Ai, kummasti vaan eilenkin kirkon ulkomaanavun feissari morotteli tampereella.

Näkyykö susta päälle päin, että olet maksanut kirkollisverosi?

Vierailija
48/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Amnestyn tukemisen 10 vuoden jälkeen juuri tästä syystä. Alussa annoin 10 euroa kuukaudessa ja lopulta summa oli pari vuotta 50 euroa kuussa ja sekään ei riittänyt; soittoja ja pyyntöjä nostaa summaa tuli silti. Ymmärrän että varojen kerääminen on heille tärkeää, mutta järkeä saisi käyttää. 50 euroa kuukaudessa on jo ihan kiva tukisumma ja siihen pitäisi olla tyytyväinen.

Vierailija
49/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lahjoittamisen SOS-lapsikylälle ja olen saanut sieltä kerjuupostia jo monta vuotta. Ensimmäisen kirjeen saatuani soitin ja pyysin etteivät lähetä enempää postia kun tulee turhaan kuluja, minulla ei työttömänä ole enää varaa tukea heitä. Lupasivat poistaa nimeni listalta vaan kuinkas kävikään. On tainnut mennä posti yms kuluihin kaikki lapsille tarkoitetut rahat.

Sukulaispoika oli jonkun aikaa WWF:n feissari. Lopetti kun hänelle selvisi miten lahjoitetut rahat kulutetaan. Kovin pettymys oli pankin osuus rahamäärästä.

Mä tein kertaluontoisen lahjoituksen Unicefille ja sen jälkeen sieltä alkoi tulla säännöllisin ajoin kerjuukirjeitä. V*itutti, kun mietin, että osa siitä lahjoittamasta rahasta menee niihin kerjuukirjeisiin & postimaksuihin. Joku ne kirjeiden materiaalit on luonut, sitten on käytetty paperia ja väriä etc ja kun kaiken tekee ihmiset niin vielä niiden palkka. Mietin tosiaan, että kuinkakohan paljon lahjoituksesta meni niille lapsille? Toinen oli, kun allekirjoitin Amnestyn vetoomuksen. Heti soi puhelin ja kärtettiin rahaa.

Vierailija
50/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin myös kuukausilahjoittamisen tuon takia.

Maksoin muistaakseni 30e kuukaudessa pienestä opintotuestani ja valmistumisen jälkeen pätkätöiden jälkeen jäin työttömäksi. Lahjoittana olin 10 vuotta ja melkein kokoajan kävin ruokajonossa sillä ylimääräiset rahat meni lääkkeisiin ja elämiseen.

Tuo 30e oli minulle tosi iso raha. Silti soittivat ja laittoivat viestiä monta kertaa vuodessa että kuukausisummaa pitäisi nostaa 50 euroon. Lopuksi meni hermot ja lopetin koko lahjoittamisen.

Vaikka olen nykyjään työelämässä niin lahjoitan vain jouluisin pelastusarmeijalle ja erilaisiin keräilylippaisiin.

Vierailija
51/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitan silloin tällöin rahaa jollekin eläinsuojeluyhdistykselle. Jollain on aina rahankeräyslupa ja keräys meneillään.

Näistä yleensä jopa tiedotetaan somessa, mihin rahat ovat menneet. Yleensä ne menevät lyhentämättömänä eläinlääkärikuluihin, eläinten ruokiin, lääkkeisiin ja kissanhiekkaan. Tuen mielelläni vapaaehtoistyötä ja autan eläimiä. Silloin kun minulle sopii, en kuukausilahjoittamalla jollekin kerjuujärjestölle..

Vierailija
52/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wwf:n johtajallla on erittäin suuret tulot. Eikä häntä paljon julkisuudessa näy...

Vierailija
53/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän aneita nämä. Kun euro hyväntekeväisyysjärjestön tilille napsahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa? Oletteko syyllistävän markkinoinnin uhreja tms?

Vierailija
55/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rehellistä järjestöä olemassakaan?

Onhan niitä paljonkin, tosin harvemmin niiden joukossa jotka mainostavat miljoonilla ;)

Siksi pitää itse hieman kaivaa ellei tuttu tmv mainosta.

Vierailija
56/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wwf:n johtajallla on erittäin suuret tulot. Eikä häntä paljon julkisuudessa näy...

Onko tulot suuret verrattuna muihin samankokoisten puulaakien johtajiin vai vertasitko keskiverto palkansaajan tuloihin?

Vierailija
57/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin vuoden verran lahjoittanut 10 € kuussa Amnestylle, mikä on opiskelijabudjetilla oikeasti itselleni iso raha. Koen kuitenkin ihmisoikeuksien edistämisen tärkeäksi, minkä vuoksi halusin alunperinkään kuukausilahjoittajaksi. No, eikö vain sitten soitettu ja alettu kinuamaaan lisää. Yritin selittää, että kyllä varmasti sitten kun on hieman enemmän tuloja niin voin lahjoittaa lisää, mutta tämä alkoi väittelemään että no jos edes vähän nostettaisiin. Piti hieman tökerösti itse sanoa jo että ei, valitettavasti tämä ei nyt sovi.

Vieläkin joka kuukausi kun tililtä se kymppi lähtee niin vähän harmittaa koko juttu. Otetaan vastaan ehdotuksia muista ihmisoikeustyötä tekevistä järjestöistä!

Vierailija
58/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tulot suuret verrattuna muihin samankokoisten puulaakien johtajiin vai vertasitko keskiverto palkansaajan tuloihin?

https://yle.fi/uutiset/3-6910411

Tuolta näkee, että jo vuonna 2013 Wwf:b johtajan ansiotulot päälle 90000 euroa vuodessa.

Vierailija
59/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin vuoden verran lahjoittanut 10 € kuussa Amnestylle, mikä on opiskelijabudjetilla oikeasti itselleni iso raha. Koen kuitenkin ihmisoikeuksien edistämisen tärkeäksi, minkä vuoksi halusin alunperinkään kuukausilahjoittajaksi. No, eikö vain sitten soitettu ja alettu kinuamaaan lisää. Yritin selittää, että kyllä varmasti sitten kun on hieman enemmän tuloja niin voin lahjoittaa lisää, mutta tämä alkoi väittelemään että no jos edes vähän nostettaisiin. Piti hieman tökerösti itse sanoa jo että ei, valitettavasti tämä ei nyt sovi.

Vieläkin joka kuukausi kun tililtä se kymppi lähtee niin vähän harmittaa koko juttu. Otetaan vastaan ehdotuksia muista ihmisoikeustyötä tekevistä järjestöistä!

Lopeta kuukausilahjoittaminen, ainakin Amnestylle. Se on kallis järjestö, joka pitää kyllä paljon metakkaa - mutta metakkaa voi nykyään pitää aika edullisestikin. Mielestäni ne ihmiset, jotka Suomessakin ovat sosiaaliturvan varassa (opiskelijat yms.) tekevät todella väärin käyttäessään saamiaan lahjoituksia (eli sosiaalitukea) tällaiseen rajojen yli valutukseen.

Ihmisoikeustyötä tekevät mm. Pelastusarmeija (joka oikeasti kerää kadulta paleltuvia pummeja), Pelastakaa Lapset, Kirkon ulkomaanapu ja Plan jotka kouluttavat naisia ja lapsia ja mahdollistavat köyhien ihmisten yritystoimintaa kehitysmaissa, sekä kansainvälinen Punainen risti ja Lääkärit ilman rajoja -yhdistys.

Vierailija
60/120 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa kerjäläinen pyysi rahaa, annoin 5 rupia. Ei ollut tyytyväinen vaan naama rullalla halusi enemmän. Pyysin katsoa rahaa ja laitoin sen takaisin omaan taskuuni ja kävelin pois.

Kyllä oli hirveä jupina muutaman kadun väli.

=D