Ottaa hieman päähän. Olen kuukausilahjoittaja eräälle järjestölle. Noh, sitten ne soittaa ja ruinaa, että pitäisi nostaa kuukausierää!
Sanoin, että nykyinen on ihan hyvä määrä. No sitten se vänkäsi, että no jos tämän verran nostaa? Ei, en halua nostaa, nykyinen on sopiva. No, entäs tämän verran sitten? Ei hemmetti, jouduin siis kolmeen kertaan sanomaan, että en halua nostaa määrää!
Meni maku koko hommaan. Taidan lopettaa koko lahjoittamisen ko. järjestölle.
Saa suositella jotain muita kohteita (joissa ovat tyytyväisiä siihen määrään, minkä itse päätän).
Kommentit (120)
Mun äidillä oli vaikeuksia lopettaa vanhuksen (enonsa) spr-lahjoitusta, johon ei enää varaa.
Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.
Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.
Olisit sanonut sille puhelimessa kun jankkasi asiaa, että lopetat lahjoittaminen kokonaan. Ei ne muuten opi...
Koeta löytää joku paikallinen kissakerho. Stadissa heillä taitaa olla liikaakin rahaa mutta muualla pyörivät pikkurahoilla jossa ois suuresti tervetullutta.
Mikä järjestö?
En lahjoita enää Unicefille kun luin että
joku oli antanut miljoona euroa.
Mulle kävi samalla tavalla spr:n lahjotuksen kanssa. Irtisanoin siinä puhelun aikana koko lahjoitusrumban, koska minua ei kuunneltu ollenkaan. En myöskään aio lahjoittaa muuallekkaan, koska en halua saman enää toistuvan. Et kiitti vaan spr.
Naisten Pankki on hyvä ja ne ei ahdistele :)
Itsellä kävi sama amnestyn kanssa. En lahjoita enää.
M29
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ei ole koskaan ruinannut enempää kuin vero on.
Siinä pääsee tukemaan kirkkoon kuulumattomienkin lasten kerhitoimintaa. Tämän opin tänään täältä.
HAHHAH. Kerhotoiminta; joulupussissa punainen omena + piparkakku. Jumalanpalveluksen jälkeinen tarjoilu; herkkupöytä.
T. Kirkkoon kuuluva kolmen lapsen äiti
Miksi ihmeessä tuollaisesta voi loukkaantua tai suuttua?
Tietenkin järjestöt lähestyvät omia tukijoitaan ja pyytävät lisälahjoitusta tai korotusta. Olisihan se ihan hullua olla pyytämättä!
Itse en ollenkaan loukkaannu kun hyväntekeväisyysjärjestöt kyselevät lahjoitusta. Samalla asiallahahan sitä on niin järjestö kuin tukijakin.
Minä kiittelisin ja kehuisin, että onpa tehokasta toimintaa!
Ahneita, eilen soittivat ja jankkasivat. Loppui siihen, en lahjoita enää senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuollaisesta voi loukkaantua tai suuttua?
Tietenkin järjestöt lähestyvät omia tukijoitaan ja pyytävät lisälahjoitusta tai korotusta. Olisihan se ihan hullua olla pyytämättä!
Itse en ollenkaan loukkaannu kun hyväntekeväisyysjärjestöt kyselevät lahjoitusta. Samalla asiallahahan sitä on niin järjestö kuin tukijakin.
Minä kiittelisin ja kehuisin, että onpa tehokasta toimintaa!
Koska ei kelpaa se vähäkään, mitä annoin. Olkoot ilman sit. Ahdistelijat.
Itse lahjoitan vain Animalialle verirahaa siitä hyvästä että syön eläimiä
Minäkin lopetin erään järjestön tukemisen, kun muutamassa vuodessa summa oli näiden nostopyyntöjen jälkeen kaksinkertaistunut. Aluksi minulle tuli tunne, että olenpa nyt hyvä ihminen, kun suostun ja jatkan jne. Mutta sitten alkoi tuntua epämiellyttävältä lypsämiseltä, vaikka aivan hyvin ymmärrän, että niin järjestöissä kannattaa toimia, koska ihmiset ovat halukkaita ostamaan hyvää omaatuntoa. Kun lopetin kokonaan, minulla soitettiin vielä kerran ja pyydettiin jotain pienempää summaa tai jotain muuta osallistumista. Sanoin, että nyt rahatilanteeni ei kestä minkäänlaista avustamista eikä aika riitä muuhun toimintaankaan. Siihen se loppui, ei jäänyt hyvän ihmisen olo siitä. Siis koska valehtelin lopussa. Sittemmin olen osallistunut toisenlaisiin juttuihin, kertalahjoituksin lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Itse lahjoitan vain Animalialle verirahaa siitä hyvästä että syön eläimiä
Päivän paras vitsi heti aamutuimaan!
Eläinsuojelujärjestöt, mutta 1 euron lahjoituksia ei kannata antaa. Pankki ottaa tuosta puolet ja kirjanpitäjä puolet, jos ei ole ilmaista kirjanpitäjää. Kaikilla ei sellaista ole. Joku 3 euroa ylöspäin on ok ja itse voi valita summan. Varmista, että on voimassa oleva rahankeräyslupa.
Sano suoraan että nykyisen kk erän verran pystyt irrottaa ylimääräistä, et senttiäkään enempää. Jos ei kelpaa niin voit käyttää rahan myös itse.
Minä siirryin Ahtisaaren esimerkkiä noudattaen sosialidemokraattiseen hyväntekeväisyysmalliin, jossa lahjoitetaan kaikki liikenevät varat hyväntekeväisyyteen, mutta saajana olen minä itse.
Tuttua! Itse aikanani olin myös kuukausilahjoittajana Unicefille. Summa ei ollut suuri, 15 euroa kuussa, mutta minulla oli muutenkin tiukkaa rahan kanssa, enkä yhtään enempää olisi pystynyt lahjoittamaan. Kolme kertaa minulle soitettiin, että haluaisitko nostaa kuukausierää, ja sen lisäksi läheteltiin postia aiheeseen liittyen. Lopetin lahjoittamisen ko. järjestölle kokonaan. Olisivat tyytyväisiä siihen, mitä saavat, eivätkä yrittäisi kupata ihmisiltä koko ajan lisää.
Mulla kävi samoin kun joskus aikanaan olin kuukausilahjoittaja Greenpeacelle. Lopetin lahjoitukset samantien.