Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim lonkeroa ei saisi hakea Virosta tai Latviasta?

Vierailija
02.07.2019 |

10 laatikolla lonkeroa "säästää" jo 400-450€ kotimaan monopolin hintoihin verrattuna. Sillä rahalla koko perhe pääsee, vaikka kylpylälomalle samalla reissulla. Toki jos ei alkoholia käytä, niin silloin ei sitä kannata ostaa mistään, vaikka saisi 1€ laatikko.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut noita laatikoita laivalta, jos on ollut jotkut juhlat. Viimeksi meillä oli häät, niin kyllähän siellä aika reilusti juomia menee, vaikka kaikki otaisi vaan muutaman.

Vierailija
22/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta jos halutaan oikeasti ajatella ilmastoa, lopetetaan viinaralli. Nyt Hartwall tekee lonkeroa (Lahdessa?) ne ja Porista lähtee Karhutölkit jne. rekoilla kohti Viroa/Latviaa, ja sieltä suomalaiset raahaavat ne kotiin.

Samaan aikaan syyllistetään ihmisiä siitä että kehtaavat lentää esim. Espanjaan lomalla. Jos alkoholin hinta olisi Suomessa sama, ilmastopäästöjä jäisi paljon syntymästä, veikkaan että ns. autojonot satamissa lähes loppuisivat.

Itse en alkoholia ulkomailta hae (pl. se että tuliaisena itselleni tuon esim. pari pulloa viiniä esim. Kreikan lomalta tmv.) asia ei sinänsä kosketa minua.

Mutta jos pitäisin isot juhlat (häät/synttärit) niin varmasti hakisin alkoholit esim. Virosta koska säästö on iso. Säästyneillä rahoilla voi ostaa sitten jotain muuta juhliin (maksaa tilavuokraa/ruokia).

Juomien ees-taas raahamisesta tuli mieleen kaverin juttu ennen eu aikaa. Jätkä oli lomalla espanjassa ja osti sieltä pullon finlandia vodkaa. Paikallinen kauppias hoono soomella oli selittänyt näin. Ihme juttu, suomi votka tule suomesta. Suomituristi tule ja osta se takaisin, minä ei ymmärrä. 

Jos tapaisin sen kauppiaan niin kertoisin että älä välitä. Ei suomalaista päihdepolitiikka ymmärrä suomalaisetkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras argumentti on se, että jos käytät niin paljon alkoholia, että säästät hakemalla sitä ulkomailta, niin sun pitäisi vähentää radikaalisti juomista. Eli mitä enemmän säästät hakemalla Baltiasta niin sitä enemmän juot itseäsi hautaan.

Vierailija
24/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansalle pitäisi määrätä viinakortti ja tietty tuonnille sama vero kuin maissakin.

Ja heille joille alko on ongelma ehdoton kielto tai terveysjärjestelmästä ulos.

Katsokaa miten paljon esim poliisien aika menee alkon aiheuttamien haittojen hoitamiseen.

Kukaan alkoholisti ei haeutuisi tuon jälkeen hoitoihin.

Mikä olisi tietty hyvä asia, ja luonnollinen poistuma toimisi. Nyt artolle vaihdetaan maksa ja sama meno jatkuu uudella suodattimella.

Vierailija
25/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on sanonut alkoholia nestemäiseksi heroiiniksi. Ei mikään huono vertaus. Riippuvuus, toleranssi ja puutteessa tekee mitä vain saadakseen lisää.

Vierailija
26/26 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta jos halutaan oikeasti ajatella ilmastoa, lopetetaan viinaralli. Nyt Hartwall tekee lonkeroa (Lahdessa?) ne ja Porista lähtee Karhutölkit jne. rekoilla kohti Viroa/Latviaa, ja sieltä suomalaiset raahaavat ne kotiin.

Samaan aikaan syyllistetään ihmisiä siitä että kehtaavat lentää esim. Espanjaan lomalla. Jos alkoholin hinta olisi Suomessa sama, ilmastopäästöjä jäisi paljon syntymästä, veikkaan että ns. autojonot satamissa lähes loppuisivat.

Itse en alkoholia ulkomailta hae (pl. se että tuliaisena itselleni tuon esim. pari pulloa viiniä esim. Kreikan lomalta tmv.) asia ei sinänsä kosketa minua.

Mutta jos pitäisin isot juhlat (häät/synttärit) niin varmasti hakisin alkoholit esim. Virosta koska säästö on iso. Säästyneillä rahoilla voi ostaa sitten jotain muuta juhliin (maksaa tilavuokraa/ruokia).

Juomien ees-taas raahamisesta tuli mieleen kaverin juttu ennen eu aikaa. Jätkä oli lomalla espanjassa ja osti sieltä pullon finlandia vodkaa. Paikallinen kauppias hoono soomella oli selittänyt näin. Ihme juttu, suomi votka tule suomesta. Suomituristi tule ja osta se takaisin, minä ei ymmärrä. 

Jos tapaisin sen kauppiaan niin kertoisin että älä välitä. Ei suomalaista päihdepolitiikka ymmärrä suomalaisetkaan.

Mä ymmärrän politiikan oikein hyvin: kerätään hoito- ja hautarahat käyttäjiltä etukäteen verojen muodossa.

Mutta suomalaista käyttötapaa en ymmärrä. Ei viina juomalla maailmasta lopu. Ei edes halpa viina.