Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muka pystyy katsomaan Chernobyl tv-sarjaa?

Vierailija
01.07.2019 |

Ehkä mua kiinnostaisi katsoa Chernobyl sarjaa, mutta ne pätkät mitä mä oon siitä netissä vilkaissut on aivan hirveitä. En halua traumatisoida itseäni katsomalla jotain niin kamalaa.
Mikä neuvoksi? Pystyttekö te sitä katsomaan? Miten te kestätte?
Enkä ymmärrä miksi Chernobylin ikäraja on 16. Myös Game of Thronesin ikäraja oli 16. Miten ihmeessä sama ikäraja? Game of Thronesissa ei koskaan näytetty mitään pahaa kun taas Chernobylissä on aivan hirveästi verta ja paiseita ja kärsimystä, aivan lähikuvana, suunnilleen niinkuin leffassa The Passion of The Christ mikä oli K18 juuri niinkuin kuuluikin olla, ja niin kyllä kuuluisi tuon Chernobylinkin olla. Tuon The Passion of The Christin aikoinaan valitettavasti katsoin ja siitä kokemuksesta viisastuin sen verran että enää uudestaan en mitään yhtä hirveää halua katsoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pystyin. Tuo ikäraja on minusta ihan sopiva. 

Vierailija
2/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaa ymmärtänyt sitä, jos joku aikuinen ihminen järkyttyy elokuvista tai tv-sarjoista. Dokumentit ovat asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja on hyvin tehty ja olin 13 vee kun tuo posahdus tapahtui joten tavallaan muistaa Suomen näkövinkkelistä joitakin asioita tapahtuman suhteen joten onnettomuus ei tule sarjassa yllätyksenä jne.

Miehelle sanoin että taidan jättää kuitenkin eka jaksoon kun tuntui että sitä säteilyä imetyi ruudun välityksellä kotisohvalle asti. Lähinnä aina miettii että jos tuollaista jotakin tapahtuu uudelleen ja kauanko ne on Olkiluoto 3stakin Suomessa rakentaneet että kun painavat käynnistysnappulaa sitten joskus niin posahtaa pian koko laitos?!

Hirveä onnettomuus oli tuo aikanaan ja kyllä mielen vetää matalaksi kun tuota katsoo. Aion katsoa kaikki jaksot kuitenkin vaikka jotenkin ahdisti kyllä kovastikin vähän aikaa ja yöllä näin painajaista mutta en Chernobylistä tai vastaavasta mutta joku ahdistus jäi yöksi päälle.

Jos on taipumusta ahdistukseen maailmanasioista niin ei ehkä kannata tuota katsoa. Mutta se on kuitenkin osin dramatisoitu sarja eli ei mikään dokumentti.

Vierailija
4/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaa ymmärtänyt sitä, jos joku aikuinen ihminen järkyttyy elokuvista tai tv-sarjoista. Dokumentit ovat asia erikseen.

Mua ei haittaa jos leffassa tapahtuu pahoja asioita, ihan sama mitä leffassa tapahtuu, tapahtumat itsessään eivät ole järkyttäviä. Väliä on vain sillä kuinka pahasti asiat näytetään, siis kuinka läheltä ja tarkkaan sitä verta ja kärsimystä kuvataan.

Pystyn katsomaan tyypillistä typerää hollywood-toimintaa niinkuin Rambot ja Terminaattorit ym. Niissä ei ole mitään pahaa, ei yhtään mitään. Mutta nekin on usein tuo tasan sama K16. Kyllä tuossa Chernobylissä näytetään paljon enemmän kaikkea ällöttävää.

Joskus on telkkarissa näytetty pätkiä kirurgisista operaatioista. Siis kun kirurgit tekevät leikkauksia niin siellä leikkaussalissa on videokamerat jotka näyttää meille melkein mikroskooppisen tarkasti kuinka se kirurgin veitsi leikkaa niitä ihmisen sisälmyksiä auki. Ei, en ikimaailmassa pysty katsomaan niitä videoita.

-ap

Vierailija
5/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi dokumentit on eri asia? Koska ne on totta? Järkytytkö sä kun luet sanomalehdestä jonkin kamalan uutisen? Kuka sellaisesta järkyttyisi?

Vierailija
6/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei game of thronesissa näytetty mitään pahaa 👀

Vierailija
7/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy katsomaan, eikä se aiheuta mitään traumaa.

Vierailija
8/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kanavalta se tulee?

Vierailija
9/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näytetään yhdessä jaksossa lyhyesti niitä akuuttiin säteilysairauteen kuolevia ja muuten jotain vilahduksia. Ei kovin paha.

GOT:ssa seurataan mm systemaattista sadistista henkistä ja fyysistä väkivaltaa jakso toisensa perään. Ja mm kallo murskataan paljain käsin. Ihan kevyttä kesäkatsomista joo. Paljon rankempi kuin Chernobyl.

Vierailija
10/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi veri, paiseet ja kärsimykset rajoittuvat kolmanteen jaksoon. Jos jätät sen katsomatta tai katsot sen vain noin puoleenväliin, säästyt niiltä kaikkein hätkähdyttävimmiltä säteilysairaus-kohtauksilta. 

Vierailija
11/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä jossain mainoksessa vilautetaan, mutta kärsimys ja sillä mässäily ei ole siinä sarjassa kyllä millään lailla pääosassa. 

Vierailija
12/12 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Chernobylin onnettomuuskin tapahtui oikeasti, eli vaikka sarja onkin dramatisoitu, on ihan normaalia järkyttyä kohtauksista.

Samoin kaikki kidutus- ja raiskauskohtaukset järkyttävät minua, koska kaikkea tuota tapahtuu jatkuvasti maailmalla. Muistuttavat minua siis maailman pahuudesta.

Jos yhtään tuntee historiaa, tietää että raakuudet eivät ole fiktiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi