Työhakemuksen lopputervehdys
Pitkästä aikaa olis työhakemus työn alla ja jäin tässä miettimään sitä että onko ihan urpoa laittaa loppuun Ystävällisin terveisin sijaan, Yhteydenottoanne odotellen, XX. Neuvokaa urpoa työnhakijaa, kiitos.
Kommentit (34)
No on urpoa. Älä laita että odottelet yhteydenottoa, kuulostaa passiiviselta.
Kysymysmuodossa voi laittaa: "Voiko lähettää terveisiä tutuille?"
Jos olet yli 43-vuotias, voit laittaa tervehdykseen vaikka ”Maksan teille rahaa jos otatte minut töihin”, et silti saa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan vikaksi lauseeksi jotain "tulen mielelläni juttelemaan kanssanne kasvotusten", ystävällisin terveisin jne.
tästä alapeukutetusta huolimatta olen saanut monta haastattelukutsua.
Vai passiiviselta, VIIMEINEN asia jonka rekrytoitavien toivotaan tekevän on itse soittaa perään ja kysellä joko päätös on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vai passiiviselta, VIIMEINEN asia jonka rekrytoitavien toivotaan tekevän on itse soittaa perään ja kysellä joko päätös on tehty.
näin kehottaa kaikki työnhaun konsultin tekemään. Soittamaan avoimen hakemuksen perään esim. Johan olisi linjat ja tunteet kuumina jos kaikki hakijat oikeasti niin tekisivät.
Kaverin puolesta kysellen, Maija Meikäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kehottaa kaikki työnhaun konsultin tekemään. Soittamaan avoimen hakemuksen perään esim. Johan olisi linjat ja tunteet kuumina jos kaikki hakijat oikeasti niin tekisivät.
Yksikään varteenotettava konsultti ei neuvo noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään varteenotettava konsultti ei neuvo noin.
Olen ollut monellakin konsultilla työttömänä ollessani (vajaa vuosi sitten) ja kaikki kehottivat noin viikon sisään hakemuksesta soittelemaan ja kysymään tilannetta. En tosin itse koskaan noudattanut neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymysmuodossa voi laittaa: "Voiko lähettää terveisiä tutuille?"
Tai vanha klassikko teksti-tv-chatin ajoilta: "Olinko eka?"
Fiksumpi vaihtoehto voisi olla perinteinen "kunnioittavasti" ja oma nimi alle.
Nuo kaikki lopetukset on kankeudessaan auttamatta vanhanaikaisia. Muista, että hakemustila on tiivis ja kaikki turha pokkurointi syö tilaa.
Keskustelen mielelläni yhtiöönne ja hakemukseeni liittyvistä asioista, ystävällisesti
Urpo Tyhmänen
Jotain persoonallisempaa, joka jää mieleen, JOS joku sen sattuu lukemaan:
Aurinkoisin terveisin
Innokkain terveisin
Tms.
Näitä siis itse rekrytoijana tykkään lukea. "Ystävällisin terveisin" ei kuitenkaan laske pisteitäsi rekrytoijan silmissä. Mutta tee hyvin selväksi se, että odotat yhteydenottoa innokkaana. Tietty motivaation pitää paistaa koko hakemuksesta, jo alusta asti, mutta joo.
Mielenkiinnostanne kiittäen: Etunimi Sukunimi
Terveisiä Maikulle, Aikulle ja Raikelle! Soittakaa hei pliis Paranoid!!
Itse olen aina laittanut hakemuksen loppuun
Sieg Heil
etunimi sukunimi
Riippuu millaiseen työhön haet. Itse olen talousalalta ja olen aina laittanut ystävällisin terveisin. Johonkin rennompaan alaan voisi keksiä persoonallisempaa.
Mielestäsi hakemusteksti on tärkeämpi kuin onko lopetus tylsä. Jos hakemus on kliseinen, niin ei lopetus sitä pelasta.
Älä ota liikaa paineita, tsemppiä😊
Laitan vikaksi lauseeksi jotain "tulen mielelläni juttelemaan kanssanne kasvotusten", ystävällisin terveisin jne.