Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen harrastus puolison kanssa vai harrastaa jotain yhdessä?

Vierailija
01.07.2019 |

Hankimme mieheni kanssa nyt uuden harrastuksen, josta oli puhetta, että se olisi meidän yhteinen harrastus. Sovitaan nyt vaikka sulkapallo.
Mies ilmoitti, että haluaisi harrastaa silloin tällöin muidenkin kanssa sulkapalloa. No minä vedin tästä hieman hernettä nenään, että eikö tämän pitänyt olla meidän yhteinen harrastus - eli jotain, mitä harrastetaan yhdessä, eikä muiden kanssa.
No, koska harrastus on vasta alussa, ilmoitin miehelleni, että fine, harrastetaan tätä lajia yhdessä, mutta ei pidetä sitä yhteisenä harrastuksena - eli harrastetaan myös muiden kanssa. Myös minulla on siis oikeus pelata sulkapalloa muiden kanssa, jos/kun tulee tilaisuus ja siltä tuntuu.

Mies veti nyt herneen nenään, että myy kaikki varusteensa, koska olen niin ehdoton.
Pakko kysyä, mitä ihmettä? :'D

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko tämä kiista teillä ensimmäinen laatuaan, vai onko ollut vastaavia juttuja aikaisemminkin? 

Vierailija
22/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa helpompiakin tapoja tehdä elämästä vaikeaa kuin tällaisesta numeron tekeminen. Noh, jos ei ole oikeita ongelmia niin kai niitä joidenkin on sitten väkisin keksittävä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta kajahtaa taas sellaista settiä, että huhhuh!

Vierailija
24/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on määritelty, että yhdessä tekeminen = ei voi tehdä kenenkään muun kanssa?

Vierailija
25/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan totta. Löysää nyt vähän pipoa. <3

Enhän minä tässä mistään ole suuttunut. Mitä pitäisi löysätä?

Vierailija
26/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kyseessä golf? Jos, niin jotenkin ymmärrän sinua.

Sehän on kuitenkin hyvin sosiaalinen peli, ja jos miehesi haluaa tätä harrastaa kavereiden kanssa eikä sinun vaikka olitte niin puhuneet, saattaisin minäkin vetää herneen nenään.

Vierailija
27/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen harrastus ja yhdessä harrastaminen on vähän niin kuin sama asia. Niin kuin vaikkapa yhteinen koti ja yhdessä asuminen tms. Hiffasitko?

Ei se minulle ole ja tästä ilmeisesti mies herneen nenään vetikin. Yhdessä asuminen tarkoittaa, että asutaan yhdessä, eikä muiden kanssa, jos yhtään avaan tätä ajatusmaailmaani. 

Sama, jos jonkun ystävän kanssa sovin, että aletaan lenkkeilemään yhdessä, en tee sitä muiden kanssa. 

Ehkä ajattelen tästä asiasta ehdottomasti, mutta mies veti herneen nenään, kun en suostu tätä sulkapalloa nyt enää yhteiseksi harrastukseksi kutsumaan. Ei ymmärrä, että minulle se ei ole enää yhteinen harrastus, tiedättekö, se juttu, vaan sitä, että tehdään jotain samaa yhdessä. 

Minulle se ei siis ole ongelma, että harrastetaan myös muiden kanssa. Yritän nyt päästä kiinni, mikä ongelma miehellä on asian kanssa… Voiko oikeasti olla kyse siitä, että en vain ajattele sitä enää yhteisenä harrastuksena, onko jotain muuta mistä en saa kiinni vai vaan ihan tosi huono päivä?

Yritän siis ihan vilpittömästi päästä kiinni hänen ajatukseensa loukkaantua siitä, että en kutsu kyseistä juttua meidän yhteiseksi, vaan jotain, mitä tehdään yhdessä.

Pakko kysyä, että vetäisitkö myös ystävällesi herneen nenään jos hän "lenkkeilisi" toisen kaverin kanssa? Ihan pikkuisen takertuvalta vaikutat. Hauskoista yhteisistä vapaa-ajanviettotavoista saa nopeasti tehtyä noin kaameaa, stressaavaa pakkopullaa. Muutama tuollainen hyvin omanpitävä ystävä ollut ja valitettavasti olin onnellisempi ilman tuollaista seuraa.

Vierailija
28/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kyseessä on siis sulkapallo. Sitä kannattaa pelata oman tasoisensa vastustajan kanssa. Jos olette kovin eri tasoisia, kummallakaan ei ole kivaa. Silloin pitääkin harrastaa kavereiden kanssa, ei keskenään. Sama koskee golfia ja monia muita liikuntajuttuja.

Jos "sulkapallo" onkin vaikka veneily, ja miehesi haluaisi aina lähteä vain kavereiden kanssa veneilemään, ja jättää sinut rannalle, on sinun ärtymyksesi täysin ymmärrettävää. Mutta ehkä sinä et jaksa istua kuutta tuntia hiljaa uistellessa...

Kysymys on siis ihan siitä, onko parempi olla yhdessä vai erikseen. Kai te ehditte olla muuten yhdessä.

Kyllä me on hyvin pystytty pelaamaan miehen kanssa sulkista, vaikka mies oli rutkasti parempi kuin minä. Me ei pelattu ikinä pisteistä, ja meillä oli sovittuna koko ajan, mihin mies pyrkii lyömään (vasen etukulma, vasen taka, oikea taka, oikea etu jne) eli minä pystyin ennakoimaan) ja minä taas sain pommittaa mihin halusin. Kuitenkin itsellänikin sen verran pelitaitoa oli, että pystyin laittamaan miehenkin juoksemaan, mutta jos mies olisi pelannut täysillä, ei oltaisi kunnon palloja saatu aikaan.

Mutta AP:n ogelma on kummallinen. Hän siis haluaa, että sulkapallo on sellainen harrastus, jota harrastetaan vain ja ainoastaan kahdestaan eikä koskaan muiden kanssa. Ja tällöin sitä vain pystyy nimittämään yhteiseksi harrastukseksi. Kyllä minun ajatusmaailmassani tuo meidänkin sulkapallo oli yhteinen harrastus, vaikka mies kävi myös työkavereidensa kanssa pelaamassa (ja silloin sai pelata ns. tosissaan).

Vierailija
29/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pariskunnalle syntyy lapsi, he eivät enää asu yhdessä, koska siellä asunnossa asuu joku muukin? Mielenkiintoinen näkemys. Luulin että asuimme exän kanssa yhdessä 11 vuotta, mutta asuimmekin vain 2 vuotta.

Vierailija
30/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan totta. Löysää nyt vähän pipoa. <3

Enhän minä tässä mistään ole suuttunut. Mitä pitäisi löysätä?

Tarkoitin tuota asioiden määrittelemisintoa, että pitää purkaa atomeihin miksi nyt sanotaan jotain harrastamista. :)

Vierailija
31/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset on sellaisia, että niissä kannattaa myös muidenkin kanssa olla. Etenkin jos kyseessä on kokeneemmat harrastajat, heiltä saa vinkkiä jo pelkästään katsomalla heidän tekemisiään, saatikka oikeat neuvot miten parantaa juuri sitä omaa toimintaa.

Urheilulajit on sellaisia, missä kyllästyy helposti samaan vastustajaan, koska harva on juuri prikulleen samantasoinen toisen kanssa. Alussa kumpikin on yhtä huono, mutta toinen paranee nopeammin ja tuskastuu kun toisesta ei ole vastusta.

Vierailija
32/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on vaikea ymmärtää, että minä en ole suuttunut mistään, vaan ihan oikeasti suu auki toljotan tässä, että mitä ihmettä. Mun pitäisi löysätä pipoa jne… vaikka mies on suuttunut, vihainen, koska en pidä sulkapalloa yhteisenä harrastuksena, jos sitä tehdään muiden kanssa. En pysty enää edes perumaan sanojani ja sanomaan "juu on se meidän yhteinen harrastus", koska tekisin niin, jos voisin - jos olisin tiennyt, mikä sota tästä tulee. 

Tietysti loukkaannuin, koska aluksi oli puhe, että kyseistä lajia harrastetaan kahdestaan, kunnes mies meni halusi alkaa harrastamaan muiden kanssa. Nyt se onkin sitten vihainen, koska kuvittelee, että minä en tee näin. Loppujen lopuksi taas puhuttuani mieheni kanssa asiasta, en tiedä vieläkään, mikä hänen ongelmansa on. 

28:lle:

Aluksi siis ajattelin, kuten sovimmekin, että sulkapallo olisi meidän yhteinen harrastus, jossa kehitymme yhdessä, jota harjoittelemme yhdessä… siis sellainen meidän yhteinen juttu, jota ei tehdä muiden kanssa. Tämä siis oli puhe. Aluksi loukkaannuin, kun mies kertoi harrastavansa tätä muiden kanssa. Lopulta asiaa mietittyäni sanoin, että on se ihan ok, että harrastaa - että sitten minäkin, koska en pidä tätä enää meidän yhteisenä harrastuksena, vaan jotain tekemistä, mitä tehdään yhdessä ja muiden kanssa. Mies suuttui.

Vierailija
33/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää jankuttaa tuosta (siis miehelle) että pidätkö harrastusta nyt yhteisenä vai et? Mitä väliä sillä on? Mitä väliä?

Vierailija
34/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, mitä väliä sillä on onko se harrastus yhteinen vai harrastatteko jotain yhdessä. Entä saako lenkkikaverisi käydä muiden kanssa lenkillä ? 

Vierailija
35/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen harrastus ja yhdessä harrastaminen on vähän niin kuin sama asia. Niin kuin vaikkapa yhteinen koti ja yhdessä asuminen tms. Hiffasitko?

Ei se minulle ole ja tästä ilmeisesti mies herneen nenään vetikin. Yhdessä asuminen tarkoittaa, että asutaan yhdessä, eikä muiden kanssa, jos yhtään avaan tätä ajatusmaailmaani. 

Sama, jos jonkun ystävän kanssa sovin, että aletaan lenkkeilemään yhdessä, en tee sitä muiden kanssa. 

Ehkä ajattelen tästä asiasta ehdottomasti, mutta mies veti herneen nenään, kun en suostu tätä sulkapalloa nyt enää yhteiseksi harrastukseksi kutsumaan. Ei ymmärrä, että minulle se ei ole enää yhteinen harrastus, tiedättekö, se juttu, vaan sitä, että tehdään jotain samaa yhdessä. 

Minulle se ei siis ole ongelma, että harrastetaan myös muiden kanssa. Yritän nyt päästä kiinni, mikä ongelma miehellä on asian kanssa… Voiko oikeasti olla kyse siitä, että en vain ajattele sitä enää yhteisenä harrastuksena, onko jotain muuta mistä en saa kiinni vai vaan ihan tosi huono päivä?

Yritän siis ihan vilpittömästi päästä kiinni hänen ajatukseensa loukkaantua siitä, että en kutsu kyseistä juttua meidän yhteiseksi, vaan jotain, mitä tehdään yhdessä.

Pakko kysyä, että vetäisitkö myös ystävällesi herneen nenään jos hän "lenkkeilisi" toisen kaverin kanssa? Ihan pikkuisen takertuvalta vaikutat. Hauskoista yhteisistä vapaa-ajanviettotavoista saa nopeasti tehtyä noin kaameaa, stressaavaa pakkopullaa. Muutama tuollainen hyvin omanpitävä ystävä ollut ja valitettavasti olin onnellisempi ilman tuollaista seuraa.

Minulle yhteinen juttu on yhteinen juttu. Ymmärrän, että tämä ei toki ole sitä kaikille ja siitä pitää ns. erikseen sopia. Jos ystäväni nyt menisi lenkille muiden kanssa, loukkaantuisin, mutta en nyt tulisesti suuttuisi ja pistäisi ystävyyttä poikki. Loukkaantuminen, kuten tässäkin tapauksessa, olisi oman väärinymmärrykseni tulosta ja ymmärtäisin tästä, että minä saan myös käydä lenkillä muiden kanssa ilman, että toinen siitä loukkaantuu.

Vierailija
36/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, mitä väliä sillä on onko se harrastus yhteinen vai harrastatteko jotain yhdessä. Entä saako lenkkikaverisi käydä muiden kanssa lenkillä ? 

Sillä on siis hirmuisesti väliä miehelleni, ja yritän päästä käsiksi ideaan, että MIKSI?

Nyt hän on lopettamassa kaikki harrastukset, kun tämä ajatusmaailmani kävi ilmi.

Vierailija
37/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää jankuttaa tuosta (siis miehelle) että pidätkö harrastusta nyt yhteisenä vai et? Mitä väliä sillä on? Mitä väliä?

Koska miehelleni se on. Se, että pitääkö mieheni sitä yhteisenä harrastuksena ja millä perusteella, on minulle ihan sama. Sanoinkin hälle, että nyt pitää päättää, saako sitä tehdä muiden kanssa vai ei, ja hän suuttui nyt vielä pahemmin - ja siis nyt en edes puhu seksistä. Ymmärtäisin, jos niinkin intiimistä olisi kyse.

Vierailija
38/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on vaikea ymmärtää, että minä en ole suuttunut mistään, vaan ihan oikeasti suu auki toljotan tässä, että mitä ihmettä. Mun pitäisi löysätä pipoa jne… vaikka mies on suuttunut, vihainen, koska en pidä sulkapalloa yhteisenä harrastuksena, jos sitä tehdään muiden kanssa. En pysty enää edes perumaan sanojani ja sanomaan "juu on se meidän yhteinen harrastus", koska tekisin niin, jos voisin - jos olisin tiennyt, mikä sota tästä tulee. 

Tietysti loukkaannuin, koska aluksi oli puhe, että kyseistä lajia harrastetaan kahdestaan, kunnes mies meni halusi alkaa harrastamaan muiden kanssa. Nyt se onkin sitten vihainen, koska kuvittelee, että minä en tee näin. Loppujen lopuksi taas puhuttuani mieheni kanssa asiasta, en tiedä vieläkään, mikä hänen ongelmansa on. 

28:lle:

Aluksi siis ajattelin, kuten sovimmekin, että sulkapallo olisi meidän yhteinen harrastus, jossa kehitymme yhdessä, jota harjoittelemme yhdessä… siis sellainen meidän yhteinen juttu, jota ei tehdä muiden kanssa. Tämä siis oli puhe. Aluksi loukkaannuin, kun mies kertoi harrastavansa tätä muiden kanssa. Lopulta asiaa mietittyäni sanoin, että on se ihan ok, että harrastaa - että sitten minäkin, koska en pidä tätä enää meidän yhteisenä harrastuksena, vaan jotain tekemistä, mitä tehdään yhdessä ja muiden kanssa. Mies suuttui.

No edelleen ihmettelen silti tarvetta määritellä harrastusta "yhteiseksi harrastukseksi" eli "vain meidän jutuksi" (väitän, että suurimmalle osalle ihmisista yhteinen harrastus = harrastus, jota harrastetaan yhdessä, ei pelkkä "vain meidän kahden juttu"). Miten se on sinulta pois, jos mies käykin jonkun muunkin kanssa pelaamassa? Oletko mustasukkainen sulkapalloajasta? Olisko parempi, jos mies pelaisi vain sinun kanssasi sulkapalloa, ja muiden kanssa korkeintaan tennistä? Onko kyse siitä, että haluat "omistaa" miehesi sulkapalloharrastuksen?

Vierailija
39/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä av:n keskusteluja, joka saa hyvin onnelliseksi siitä, etten ole parisuhteessa. Jessus sentään jos tällaisestakin asiasta riitelemiseen joutuisi aikaansa tuhlaamaan.  

Mies on ilmeisesti suuttunut siitä, että sinä ap suutuit hänelle, kun hän haluaakin pelata "sulkapalloa" muidenkin kanssa ja kiukkupäissäsi ilmoitit ettei se sitten mikään yhteinen harrastus ole. 

Ei kyllä tulisi ikinä itselle pieneen mieleenkään, jos sovitaan vaikka työkaverin kanssa että ruvetaan käymään yhdessä lenkillä aina tiistaisin, etten voisi mennä keskiviikkona yksin tai perjantaina Pirkon kanssa lenkille tai työkaveri samoin. 

Vierailija
40/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä av:n keskusteluja, joka saa hyvin onnelliseksi siitä, etten ole parisuhteessa. Jessus sentään jos tällaisestakin asiasta riitelemiseen joutuisi aikaansa tuhlaamaan.  

Mies on ilmeisesti suuttunut siitä, että sinä ap suutuit hänelle, kun hän haluaakin pelata "sulkapalloa" muidenkin kanssa ja kiukkupäissäsi ilmoitit ettei se sitten mikään yhteinen harrastus ole. 

Ei kyllä tulisi ikinä itselle pieneen mieleenkään, jos sovitaan vaikka työkaverin kanssa että ruvetaan käymään yhdessä lenkillä aina tiistaisin, etten voisi mennä keskiviikkona yksin tai perjantaina Pirkon kanssa lenkille tai työkaveri samoin. 

Suuttuisitko siis, jos en pitäisi sitä meidän yhteisenä juttuna, jos sitä tehdään muiden kanssa? Jos suuttuisit, miksi?

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä