Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa, että menin varaamaan ulkomaanmatkan ystävän kanssa

Vierailija
01.07.2019 |

Tämä ystäväni osaa olla ihana, mutta välillä myös todella itsekeskeinen. Olen huomannut tulleeni hyväksikäytetyksi useita kertoja. Hän on yrittää aina mahdollisuuden tullen huijata minulta rahaa, esim jos ostetaan jotain puoliksi, hän inttää että minulla on suurempi osa maksettavaksi kuin todellisuudessa on. Tai jos sovitaan, että minä ostan jutun x ja hän maksaa osansa myöhemmin takaisin, saan aina vajaan summan. Baari-iltojen jälkeen on väittänyt tilailleensa meille molemmille useita juomia ja toivoisi, että maksaisin ”osani” hänelle.

Kyse ei ole siitä, ettäkö ystävälläni ei olisi rahaa. Tienaamme yhtä paljon ja lisäksi hänen vanhempansa ovat varakkaita ja vieläkin antavat hänelle kuukausittain rahaa (olemme molemmat yli 25v ja ystävä minua muutaman vuoden vanhempi).

Minulle on hirvittävän vaikeaa sanoa toisille ei tai sanoa omaa mielipidettäni ylipäätään. Pelkään kai konflikteja? Surettaa, että ystävyytemme on tullut tähän. Joka tapauksessa, suostuin varaamaan ulkomaanmatkan ystäväni kanssa, vaikka jo siinä vaiheessa tuli olo, että tämä on liian hätiköityä. En taaskaan saanut suustani sanaa, että olisin tarvinnut mietintäaikaa. Saan syyttää vain itseäni, sillä maksoin jo ystäväni tilille 300€ matkaa varten. Osaan jo nyt kuvitella, miten ystäväni siellä matkalla yrittää nyhtää minulta rahaa.

Mitä teen? Menenkö matkalle vai olenko menemättä ja näin menetän myös 300€ ja saan ystävän vihat niskoille? Olemme samassa hotellihuoneessa, eli jos menen, niin minun on pidettävä välit hyvinä, muuten saan oikeasti pelätä, että ystäväni esim varastaa minulta tai satuttaa jollain tavalla.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaa tai satuttaa? Ystävä? Nyt kyllä meni aika omituiseksi.

Vierailija
2/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen ystävä. En menis matkalle tai jos menisin, niin huolehtisin, että kumpikin maksaa aina vaan oman osansa. Paitsi mitä toi loppu tarkoittaa, että satuttaisi tai varastaisi sinulta? Jos on noin vakava juttu kyseessä niin älä ihmeessä lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. En menis matkalle tai jos menisin, niin huolehtisin, että kumpikin maksaa aina vaan oman osansa. Paitsi mitä toi loppu tarkoittaa, että satuttaisi tai varastaisi sinulta? Jos on noin vakava juttu kyseessä niin älä ihmeessä lähde.

Lähinnä henkisesti satuttaa, mutta on myös mystisesti saanut rikottua uusia tavaroitani/vaatteita/meikkejä. Pelkään tosissani, että veisi esim pankkikorttini suihkussa käydessäni tmv.

Ap

Vierailija
5/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet matkalle ja jos tulee tilanne, että kaveri pyytää tarjoamaan tai ottaa samalle laskulle niin sanot reippaasti, että maksut erikseen. Maksat vain omasi.

Vierailija
6/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ystäväksi?!

Vierailija
7/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis reissuun tuon "ystävän" kanssa.

Vierailija
8/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mulla ei ole muita ystäviä, olen ujo ja helposti hyväksikäytettäväksi tuleva. Harmittaa, jos menetän tän ainoan ystävän, mutta toisaalta olen alkanut voida henkisesti vain huonommin hänen seurassaan.

Ap

Vierailija
9/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä tilaisuus kokeilla olla jämäkämpi, ja jos teidän välit menee sen takia matkalla, niin eikö olis ihan hyväkin jos menee. Eli vaikka kuulostaisit kuinka nipottajalta, et oikeasti ole sitä jos pyydät velkojasi takaisin. Omaksu tuo tieto mieleesi kunnolla ennen matkaa. Hän on hyväksikäyttäjä. Mä tunnen samanlaisia. Ne aina selittää kuinka ei oo niin tarkkaa heille pennilleen maksut, mut kas kummaa, itse joutuu tarjoajaksi heille usein. Ellei sitten vaan pysy tiukkana

Vierailija
10/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ois sun ainoo kaveri niin jos se on huono, sulle ois parempi olla ilman.

Ehtikö kaveri jo ostaa liput teille? jos ei, voit pyytää rahat äkkiä takaisin vielä jollain verukkeella.

Vierailija
11/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit tuollaiseen ihmiseen. Ties vaikka tekee vielä jonkin kalliin hankinnan sinulta varastetulla identiteetillä. Tuo tavaroiden rikkominen on jo vakava varoitusmerkki.

Vierailija
12/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ois sun ainoo kaveri niin jos se on huono, sulle ois parempi olla ilman.

Ehtikö kaveri jo ostaa liput teille? jos ei, voit pyytää rahat äkkiä takaisin vielä jollain verukkeella.

Ehti kyllä. Eli liput ja hotelli on varattuna. Maksoin osani hänen tililleen ja laitoin myös kuitin hänen sähköpostiinsa, ettei voisi esim myöhemmin valehdella minun maksaneen vähemmän.

Ap

Vierailija
13/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä kuulosta siltä, että olisi kiva matka tiedossa. 

Vierailija
14/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että maksetaan kaikki erikseen, kun haluat seurata, paljonko sulla reissussa menee rahaa, niin on selkeämpää siten.

Vierailija
15/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille käyttöön MobilePay, niin saat pyydettyä sovelluksella heti ystävän osuuden laskusta. Tai mikäli hän maksaa, niin maksat osuutesi hänelle suoraan sovelluksella.

Vierailija
16/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehti kyllä. Eli liput ja hotelli on varattuna. Maksoin osani hänen tililleen ja laitoin myös kuitin hänen sähköpostiinsa, ettei voisi esim myöhemmin valehdella minun maksaneen vähemmän.

Ap

300 on toisaalta pieni summa jos sillä pääset ns vapaaksi eli vaikka menettäisit matkan ja kaverin. Mutta matkalla voit myös kokeilla olla vaan tosi jämäkkä. Pidät koko ajan käsilaukun mukana pankkikortteineen, otat ne vaikka suihkuun mukaan. Passi lompakko kännykkä on ne tärkeimmät joihin hän ei saa koskea. Ne pidät aina mukana. Mutta eipä tuo mukavaltamatkalta kuulosta, tuo kaveri on oikeasti varmaan persoonallisuushäiriöinen, ehdit vielä pelastaa itsesi

Vierailija
17/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tietysti, että haluat olla reilu ja tasapuolinen häntä kohtaan, joten kaivetaan luvut esiin, ja avaat excelin.

Vierailija
18/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti? Kuka tällaiseen provoon menee?

Hanki parempia ystäviä jos tilanne oikeasti on tuo.

Vierailija
19/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

300 on toisaalta pieni summa jos sillä pääset ns vapaaksi eli vaikka menettäisit matkan ja kaverin. Mutta matkalla voit myös kokeilla olla vaan tosi jämäkkä. Pidät koko ajan käsilaukun mukana pankkikortteineen, otat ne vaikka suihkuun mukaan. Passi lompakko kännykkä on ne tärkeimmät joihin hän ei saa koskea. Ne pidät aina mukana. Mutta eipä tuo mukavaltamatkalta kuulosta, tuo kaveri on oikeasti varmaan persoonallisuushäiriöinen, ehdit vielä pelastaa itsesi

En ole ollut ulkomailla moneen vuoteen, joten siksikin olisi kivaa päästä reissuun uusiin maisemiin, sekä tutustua uusiin ihmisiin.

Jos päätän lähteä matkalle, ajattelin etten ota mitään arvotavaroita mukaan, paitsi tietenkin välttämättömimmät kuten pankkikortti ja passi.

Koruja tai mitään hienoja meikkejä en ota. Vaatteissakin vain muutama sellainen asu, josta ei ehkä osaa olla niin kateellinen, että tuhoaisi ne (toivon mukaan).

Otan vaikka suihkupussukkaan mukaan passin ja lompakon, niin ei pääse niihin käsiksi suihkuni aikana.

Ap

Vierailija
20/74 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mulla ei ole muita ystäviä, olen ujo ja helposti hyväksikäytettäväksi tuleva. Harmittaa, jos menetän tän ainoan ystävän, mutta toisaalta olen alkanut voida henkisesti vain huonommin hänen seurassaan.

Ap

Jätä vaan ei tuo ole mikään oikea ystävä.

Itsellä samoja kokemuksia, en ole päivääkään katunut että heivasin samanlaisen loisivan ”ystävän”.

Älä rääkkää itseäsi, aina löytää uusia ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan