Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen harrastus puolison kanssa vai harrastaa jotain yhdessä?

Vierailija
01.07.2019 |

Hankimme mieheni kanssa nyt uuden harrastuksen, josta oli puhetta, että se olisi meidän yhteinen harrastus. Sovitaan nyt vaikka sulkapallo.
Mies ilmoitti, että haluaisi harrastaa silloin tällöin muidenkin kanssa sulkapalloa. No minä vedin tästä hieman hernettä nenään, että eikö tämän pitänyt olla meidän yhteinen harrastus - eli jotain, mitä harrastetaan yhdessä, eikä muiden kanssa.
No, koska harrastus on vasta alussa, ilmoitin miehelleni, että fine, harrastetaan tätä lajia yhdessä, mutta ei pidetä sitä yhteisenä harrastuksena - eli harrastetaan myös muiden kanssa. Myös minulla on siis oikeus pelata sulkapalloa muiden kanssa, jos/kun tulee tilaisuus ja siltä tuntuu.

Mies veti nyt herneen nenään, että myy kaikki varusteensa, koska olen niin ehdoton.
Pakko kysyä, mitä ihmettä? :'D

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kyllä kysyisin, että mitä ihmettä sinä oikein sekoilet. ;)

Vierailija
2/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tässä sekaisin olet. Tottakai sinulla on oikeus pelata ja samoin myös miehellä. Eihän tämä kai sulje pois yhteistä pelaamistanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä sekaisin olet. Tottakai sinulla on oikeus pelata ja samoin myös miehellä. Eihän tämä kai sulje pois yhteistä pelaamistanne?

Ei niin mielestäni! Mutta miehelle on nyt kynnyskysymys se, että kun en enää pidä sitä meidän yhteisenä harrastuksena - vaan jotain, mitä tehdään yhdessä :'D Hän veti herneen nenään tästä. Meillä on jo yksi harrastus, jota tehdään yhdessä ja muiden kanssa, mutta siitäkin olen ikuisuuden sanonut, että harrastetaan yhdessä, ei yhteinen harrastus. 

Meillä on myöskin harrastuksia, mitä tehdään muiden kanssa, mutta ei yhdessä - tai no joskus hyvin harvoin olen mieheni mukana ollut, mutta eihän se tee siitä yhteistä harrastusta.

Mun mielestä yhteinen on jotain sellaista, mitä ei ole muiden kanssa. On meillä miehen kanssa paljon yhteisiä juttuja. En ymmärrä, miksi tämä oli nyt niin kynnyskysymys :'D

Vierailija
4/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä ongelma on.

Vierailija
5/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelatkaa kavereiden kanssa nelinpeliä joskus.

Vierailija
6/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikä ongelma on.

En minäkään ja sitä tässä yritän selvittää, ennen kuin räjähtää tämä sulkapallo aivan käsiin :D Mies ilmeisesti nyt mökkiintynyt, koska sen kutsu tätä sulkapalloa yhteiseksi harrastukseksi, koska mielestäni se ei sitä ole, jos sitä tehdään muiden kanssa, mutta tämä ei sulje pois sitä, ettäkö ei voitaisi myös yhdessä harrastaa… 

Vierailija
7/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kumman väliä sillä on teille kummallekaan, miksi sitä harrastusta kutsutaan, yhteiseksi tai yhdessä tehtäväksi? Eikö se vain voi olla harrastus, sulkis?

Vierailija
8/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sulkapallostahan tässä on kyse...

Vierailija
9/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani tämän voin vain todeta, että olen loman tarpeessa.

MITEN tällaisestakin asiasta voi tehdä ongelman?

Vierailija
10/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, pakko kysyä: Mitä ihmettä (sinä oikein hourailet)

Vierailija
11/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen harrastus ja yhdessä harrastaminen on vähän niin kuin sama asia. Niin kuin vaikkapa yhteinen koti ja yhdessä asuminen tms. Hiffasitko?

Vierailija
12/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olen aina kuvitellut, ettäharrastukset ovat jotain kuvaa ja rentouttavaa, jonka parissa viihdytään. Hitsi, onkohan mun miehet vuosien varrella saanut useammankin hermoromahduksen kun en ole tajunnut lokeroida niitä muuksi kun harrastuksiksi. 😬

Vierailija
13/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kyseessä on siis sulkapallo. Sitä kannattaa pelata oman tasoisensa vastustajan kanssa. Jos olette kovin eri tasoisia, kummallakaan ei ole kivaa. Silloin pitääkin harrastaa kavereiden kanssa, ei keskenään. Sama koskee golfia ja monia muita liikuntajuttuja.

Jos "sulkapallo" onkin vaikka veneily, ja miehesi haluaisi aina lähteä vain kavereiden kanssa veneilemään, ja jättää sinut rannalle, on sinun ärtymyksesi täysin ymmärrettävää. Mutta ehkä sinä et jaksa istua kuutta tuntia hiljaa uistellessa...

Kysymys on siis ihan siitä, onko parempi olla yhdessä vai erikseen. Kai te ehditte olla muuten yhdessä.

Vierailija
14/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen harrastus ja yhdessä harrastaminen on vähän niin kuin sama asia. Niin kuin vaikkapa yhteinen koti ja yhdessä asuminen tms. Hiffasitko?

Ei se minulle ole ja tästä ilmeisesti mies herneen nenään vetikin. Yhdessä asuminen tarkoittaa, että asutaan yhdessä, eikä muiden kanssa, jos yhtään avaan tätä ajatusmaailmaani. 

Sama, jos jonkun ystävän kanssa sovin, että aletaan lenkkeilemään yhdessä, en tee sitä muiden kanssa. 

Ehkä ajattelen tästä asiasta ehdottomasti, mutta mies veti herneen nenään, kun en suostu tätä sulkapalloa nyt enää yhteiseksi harrastukseksi kutsumaan. Ei ymmärrä, että minulle se ei ole enää yhteinen harrastus, tiedättekö, se juttu, vaan sitä, että tehdään jotain samaa yhdessä. 

Minulle se ei siis ole ongelma, että harrastetaan myös muiden kanssa. Yritän nyt päästä kiinni, mikä ongelma miehellä on asian kanssa… Voiko oikeasti olla kyse siitä, että en vain ajattele sitä enää yhteisenä harrastuksena, onko jotain muuta mistä en saa kiinni vai vaan ihan tosi huono päivä?

Yritän siis ihan vilpittömästi päästä kiinni hänen ajatukseensa loukkaantua siitä, että en kutsu kyseistä juttua meidän yhteiseksi, vaan jotain, mitä tehdään yhdessä.

Vierailija
15/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan totta. Löysää nyt vähän pipoa. <3

Vierailija
16/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minulle ole ja tästä ilmeisesti mies herneen nenään vetikin. Yhdessä asuminen tarkoittaa, että asutaan yhdessä, eikä muiden kanssa, jos yhtään avaan tätä ajatusmaailmaani. 

Sama, jos jonkun ystävän kanssa sovin, että aletaan lenkkeilemään yhdessä, en tee sitä muiden kanssa. 

Ehkä ajattelen tästä asiasta ehdottomasti, mutta mies veti herneen nenään, kun en suostu tätä sulkapalloa nyt enää yhteiseksi harrastukseksi kutsumaan. Ei ymmärrä, että minulle se ei ole enää yhteinen harrastus, tiedättekö, se juttu, vaan sitä, että tehdään jotain samaa yhdessä. 

Minulle se ei siis ole ongelma, että harrastetaan myös muiden kanssa. Yritän nyt päästä kiinni, mikä ongelma miehellä on asian kanssa… Voiko oikeasti olla kyse siitä, että en vain ajattele sitä enää yhteisenä harrastuksena, onko jotain muuta mistä en saa kiinni vai vaan ihan tosi huono päivä?

Yritän siis ihan vilpittömästi päästä kiinni hänen ajatukseensa loukkaantua siitä, että en kutsu kyseistä juttua meidän yhteiseksi, vaan jotain, mitä tehdään yhdessä.

Ymmärrän hyvin miestäsi. On ihan älytöntä jankuttaa jostain noin turhanpäiväisestä. Jos sinä ja mies pelaatte yhdessä, se on teidän yhteinen harrastuksenne. Tai harrastus jota teette yhdessä. Ihan miten vain. Onhan jalkapallokin pariskunnan yhteinen harrastus, jos he pelaavat samassa joukkueessa. Huolimatta siitä, että siinä joukkueessa pelaa muitakin. Harrastus eroaa kuitenkin asumisesta siinä, että on ihan ok harrastaa samaa asiaa myös muidenkin kanssa. Ne muut kaverit eivät tee siitä harrastuksesta yhtään vähemmän yhteistä. 

Ja jos/kun tässä nyt on kyse seksistä, niin se ei ole harrastus, vaikka käytetäänkin termiä harrastaa seksiä. 

Vierailija
17/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kyseessä on siis sulkapallo. Sitä kannattaa pelata oman tasoisensa vastustajan kanssa. Jos olette kovin eri tasoisia, kummallakaan ei ole kivaa. Silloin pitääkin harrastaa kavereiden kanssa, ei keskenään. Sama koskee golfia ja monia muita liikuntajuttuja.

Jos "sulkapallo" onkin vaikka veneily, ja miehesi haluaisi aina lähteä vain kavereiden kanssa veneilemään, ja jättää sinut rannalle, on sinun ärtymyksesi täysin ymmärrettävää. Mutta ehkä sinä et jaksa istua kuutta tuntia hiljaa uistellessa...

Kysymys on siis ihan siitä, onko parempi olla yhdessä vai erikseen. Kai te ehditte olla muuten yhdessä.

Kyseessä olisikin uusi harrastus molemmille, missä molemmat aloittaisimme ns. tyhjästä. Se siinä olikin mielestäni kivaa, koska olisimme juurikin saman tasoisia. Meillä on jo yksi harrastus, jossa mieheni on minua vuosia edellä ja joskus tunnen olevani riippakivi. Tätä harrastamme kuitenkin yhdessä ja muiden kanssa, juurikin vähän oman tasoistemme kanssa.

Kyse on siis harrastuksesta, jota minä olen halunnut jo ikuisuuden alkaa harrastamaan, mutta meillä ei ole ollut siihen varaa. Mies innostui siitä kolme viikkoa sitten ja lopulta sellainen vehje hankittiin, kun laskimme, että meillä siihen yhdessä olisi varaa ja siitä voisi tulla meidän yhteinen harrastuksemme. Mies kuitenkin löysi "kavereita" tai "tuttuja" joiden kanssa myös harrastaa tätä kyseistä lajia ja onkin nyt käynyt harrastamassa enemmän kuin minä (hällä siihen useammin mahdollisuus). Sanoin, että en koe tämän olevan meidän yhteinen harrastus enää ja aion minäkin muiden kanssa harrastaa sitten, kun/jos siihen tilaisuus tulee. Mies veti herneen nenään ja sanoi, että vehje myydään. 

Itse aikaisemmin loukkaannuin kyllä siitä, että mies olisi taas minua edellä jossain jutussa, mutta tarkemmin ajatellen, olisi se kiva harrastaa muidenkin kanssa ja loppujen lopuksi se oli minulle OK. Miehelle ei enää.

Vierailija
18/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se "sulkapallo" ja keksikää omat harrastukset. Näyttää tulevan vain riitoja. 

Alkakaa harrastaa yhdessä vaikka marjanpoimintaa. Tuskin kukaan kaveri haluaa mukaan rämpimään metsään. 

Vierailija
19/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten harhaa, että vaikka aloittaisi yhtä nollatalosta yhtä aikaa, voi toinen olla heti paljon "parempi" eikä toinen pääse koskaan samalle tasolle. Toisille jotkut urheilulajit vaan sopivat paremmin ja osaavat niitä kylmiltäänkin paremmin kuin joku toinen oppii pitkänkään ajan kuluessa. Mutta ei näin tietty välttämättä ole teillä, ap. 

Vierailija
20/41 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten harhaa, että vaikka aloittaisi yhtä nollatalosta yhtä aikaa, voi toinen olla heti paljon "parempi" eikä toinen pääse koskaan samalle tasolle. Toisille jotkut urheilulajit vaan sopivat paremmin ja osaavat niitä kylmiltäänkin paremmin kuin joku toinen oppii pitkänkään ajan kuluessa. Mutta ei näin tietty välttämättä ole teillä, ap. 

nollatasosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme