Jos jättää kertomatta yksittäisestä kännissä pettämisestä, elääkö teidän mielestä valheessa?
Mitäs mieltä olette? Toki kaduttaa ja vähennän alkoholin käyttöä radikaalisti.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja se että sanoo pettämistä yksittäiseksi, kertoo tarpeesta vähätellä tapahtunutta.
Täh? Sehän on totuus, jos on pettänyt kerran. Vähättelyä se on vain jos oikeasti kertoja on useampia.
Asenteet pettämistä kohtaan on tiukemmat kuin koskaan, mikä on aika jännä kun miettii miten muuten yhteiskunta on muuten kehittynyt liberaalimpaan suuntaan. Täällä palstallakin pettäjä teloitetaan henkisesti kun keskiajalla konsanaan. Ap ei ole tahallisesti ja tarkoituksella loukannut ketään. Jos mies saisi tietää voisi sydän särkyä palasiksi, koska ihmiset ottaa pettämisen usein äärimmäisen raskaasti ja henkilökohtaisesti, vaikka todellisuudessa ap:n pettäminen ei välttämättä liity mitenkään hänen kumppaniinsa.
Neuvoisin ap:ta olemaan kertomatta. Maailma ei ole aina reilu, ja monet jäävät ilman ”rangaistusta” teoistaan. Tässä tapauksessa rangaistuksena toimii huono omatunto.
Minusta pettäminen liittyy vain omaan epävarmuuteeni ja älyttömään känniin. En ymmärrä miksi olen niin tolkuttoman epävarma itsestäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Asenteet pettämistä kohtaan on tiukemmat kuin koskaan, mikä on aika jännä kun miettii miten muuten yhteiskunta on muuten kehittynyt liberaalimpaan suuntaan. Täällä palstallakin pettäjä teloitetaan henkisesti kun keskiajalla konsanaan. Ap ei ole tahallisesti ja tarkoituksella loukannut ketään. Jos mies saisi tietää voisi sydän särkyä palasiksi, koska ihmiset ottaa pettämisen usein äärimmäisen raskaasti ja henkilökohtaisesti, vaikka todellisuudessa ap:n pettäminen ei välttämättä liity mitenkään hänen kumppaniinsa.
Neuvoisin ap:ta olemaan kertomatta. Maailma ei ole aina reilu, ja monet jäävät ilman ”rangaistusta” teoistaan. Tässä tapauksessa rangaistuksena toimii huono omatunto.
Eihän ap:llä ole edes mitään kumppania ja parempi olla olemattakin, koska ei osaa käyttäytyä, olla luotettava eikä ota edes vastuuta teoistaan. Jakakoon itseään ihan rauhassa yksin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:llä ole edes mitään kumppania ja parempi olla olemattakin, koska ei osaa käyttäytyä, olla luotettava eikä ota edes vastuuta teoistaan. Jakakoon itseään ihan rauhassa yksin jatkossakin.
Niin mitä vastuuta? Kertominenko sitä vastuunottoa on? Jos vähennän juomistani kunnolla eli en juo känniin, eiköa se jo ole vastuunottoa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä vastuuta? Kertominenko sitä vastuunottoa on? Jos vähennän juomistani kunnolla eli en juo känniin, eiköa se jo ole vastuunottoa?
Ap
Kyllä, kertominen eli rehellisyys on vastuun kantamista. Ei salailu ja selän takana vehkeily. Toivottavasti tyyppi tajuaa ottaa hatkat ajoissa ennen kuin iskee kätensä syvemmälle baskaan. Alkoholi ei ole mikään lieventävä tekijä, päätös oli sinun.
Parempi se pettäminen on kuulla suoraan siltä pettäjältä kuin jostain muualta. Nimimerkillä mies petti ja kuulin siitä ihan muulta taholta.
Tietysti elää. Ei ole sinun tehtäväsi päättää, haluaako puolisosi elää pettäjän kanssa. Hänellä on oikeus päättää siitä ihan itse.
Jos mulla olisi vastaava tilanne, että tapailukumppani on ollut sängyssä toisen kanssa niin kyllä minussa herättäisi luottamusta se, että hän tunnustaisi sen heti. Kertoo, että hän katuu tekoaan niin paljon että on valmis riskeeraamaan meidän suhteen.
Mun mielestä rehellisyys on parisuhteessa tärkeintä. Kumppanin kanssa kun ollaan kokonaan, ei vaan niiden hyvien puolien kanssa. Myös mokat ja virheet kuuluu pakettiin.
Ei tarvitse kertoa, ellei kumppani kysy. Jos kysyy, niin sitten kerrotaan. Toisen mieltä ei ole tarve tahallaan pahoittaa ja kysyjällä on vastuu kestää vastauksen - oli se mitä tahansa - vaikutukset. Olen ollut parisuhteessa 40 vuotta, enkä ole kokenut aiheelliseksi kysyä kumppanilta mahdolllisesta pettämisestä, sillä kun ei kuitenkaan lopulta ole merkitystä niin kauan kuin me molemmat haluammme olla suhteessa.
Ei kannata kertoa ainakaan omaa omatuntoa keventääkseen. Jos kyseessä vain yksittäinen kännisekoilu, antaisin olla ja unohtaisin. Jos jotain muuta niin sitten on kerrottava tietysti.
Kaikki moralisoijat – asiat eivät vain ole niin mustavalkoisia, miltä useimmiten tuntuu. Jokainen voi joskus löytää itsensä tilanteesta jossa pettää, vaikka kuinka olisi selkärankaa ja vaikka kuinka päättäisitte ettei koskaan. Koskaan ette tiedä mihin rotkoon elämä teidät tiputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa ainakaan omaa omatuntoa keventääkseen. Jos kyseessä vain yksittäinen kännisekoilu, antaisin olla ja unohtaisin. Jos jotain muuta niin sitten on kerrottava tietysti.
Kaikki moralisoijat – asiat eivät vain ole niin mustavalkoisia, miltä useimmiten tuntuu. Jokainen voi joskus löytää itsensä tilanteesta jossa pettää, vaikka kuinka olisi selkärankaa ja vaikka kuinka päättäisitte ettei koskaan. Koskaan ette tiedä mihin rotkoon elämä teidät tiputtaa.
Kyllä, näin voi käydä itsellekin. Sitten kantaisin seuraukset ja tunnustaisin kumppanille.
Oletko feministi? Mikäli olet, pettämistä ei tapahtunut. Naisten syyllistäminen pettämisestä on miesten käyttämää alistamista ja patriarkaalista sortoa. Seksuaalisesti vapautunut ja feministinen nainen ei voi pettää koskaan, hän voi ainoastaan tulla petetyksi.
Kysy kumppanilta kertoisiko tämä itse jos pettäisi tai haluaisiko tietää jos olisi tullut petetyksi. Jos vastaa ettei halua niin älä kerro mutta jos sanoo että haluaisi tietää, niin sitten kerrto heti.
Itse ainakin haluaisin tietää ja olen kertonut tämän kumppanillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy kumppanilta kertoisiko tämä itse jos pettäisi tai haluaisiko tietää jos olisi tullut petetyksi. Jos vastaa ettei halua niin älä kerro mutta jos sanoo että haluaisi tietää, niin sitten kerrto heti.
Itse ainakin haluaisin tietää ja olen kertonut tämän kumppanillekin.
Osaishan se päätellä, että jotain on tapahtunut, jos tommosta alkaisin selittämään.
ap
Se nyt riippuu, missä vaiheessa tapailunne on. Jos on vaiheessa, että ei muita suhteita, niin sitten oli pettämistä. Ja jos petit sen vuoksi, että olet epävarma ja haluat itsetuntoboostia ynnä olit kännissä, tulet takuuvarmasti pettämään uudelleen. Varsinkin, jos juomisenkin suhteen vaan ajattelit vähentää, et lopettaa. Petaat itsellesi jo uutta mahdollisuutta "niin siis mähän olin jo vähentänyt, mutta sinä iltana sitten vahingossa lipsahti.
Toinen puoli jutussa on, että nyt olisi mahdollisuus rehellisyyteen, tämän piirteen toiselle tunnustamiseen ja yhteiseen pohdintaan siitä, mikä epävarmuutta aiheuttaa ja voisko asialle vaikka yhdessä jotain tehdä.
Se on sitten oma juttunsa, tahtooko toinen, mutta olisi rehellinen ja itse tulevaisuuteen kehittävä yritys.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti elää. Ei ole sinun tehtäväsi päättää, haluaako puolisosi elää pettäjän kanssa. Hänellä on oikeus päättää siitä ihan itse.
Ei ole minun tehtäväni kertoa sitä hänelle. Hän voi ottaa asiasta selvää ihan itse jos se kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elää. Mutta ei pidä purkaa omaa syyllisyyttä kertomalla ja pahoittamalla puolison mielen. Pahimmassa tapauksessa puoliso haluaa eron ja siinä on koko perheen elämä sekaisin. On kärsittävä ihan itse omat mokansa.
Hah, pettäjä kärsisi seuraukset vain jos kertoisi puolisolle. Pelkurina jättää kertomatta ja elelee mukavasti samaa elämää vaikka oikeasti puoliso jättäisi hänet jos tietäisi. Huvittavaa kun puolustellaan ettei kerro ettei toinen kärsi. ÄLÄ PETÄ JOS ET HALUA TOISEN KÄRSIVÄN. Tavara on jo housuissa, turha enää salailla.
KYLLÄ VOI PETTÄÄ KUNHAN EI JÄÄ KIINNI NIIN KUKAAN EI KÄRSI!!
Paitsi se, johon tämä pettäjä levittää hankkimansa taudit. Pahimmassa tapauksessa seurauksena on HIV.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pettäminen liittyy vain omaan epävarmuuteeni ja älyttömään känniin. En ymmärrä miksi olen niin tolkuttoman epävarma itsestäni. Ap
Seliseli. Olet vaan täysi pska ja selittelet. Tuollaiset ei saa kumppania. Vaikket kertoisikaan, sut jätetään. Se pska tihkuu läpi ja muut huomaa.
Joo ei..tapaillaan vaan. Ei ole varmuutta tuleeko tästä oikeasti koskaan mitään. Jonkunlainen mahdollisuus kyllä on, että voi kuulla muuta kautta, mutta otan riskin.
Ap