Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan kanssa lentokoneessa kahdestaan

Silja
01.07.2019 |

Kumpi on parempi paikka käytävä vai ikkuna kun on kahdestaan vauvan kanssa koneessa. Vauva siis sylipaikalla. Mietin että käytäväpaikalta on helpompi nousta esim vessaan tai jaloittelemaan, mut ikkunapaikalla olisi ehkä enemmän "tilaa" jos vauva esim nukkuu ja voisi nojata seinään. Eli kumpaa suosittelette?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen vauva? Ottaisin itse mieluummin ehkä ikkunapaikan. Ja kyllä minusta sen vauvakopan saa Euroopan sisäisellekin lennolle jos pääsee ekalle riville? Mutta siis ikkunapaikka, enemmän yksityisyyttä, siinä ottaa vaan sen riskin että pitääkin ravata vessassa. Mutta yrittäisin säätää unet niin, että vauva nukkuisi lennon ajan.

8kk. En ymmärrä tätä ekaa riviä, economyssa se eka rivi vaihtelee siitä miten isoksi businessluokka on rajattu verholla. Saan vaan paluumatkalle business-luokan. Finski: "There are baby baskets on all Finnair _intercontinental_ flights."

Näyttää siltä et kummallekin penkille on kannattajansa :)

Ap

Vierailija
22/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos odottaisit että se kakara varttuu vähintään 13 vuotiaaksi että viet sen lentokoneeseen, maailmassa ole mitään itsekkäämpää kun viedä vauva lentokoneeseen rääkymään muiden kiusaksi

Tollasten aikuisten pitäisi odottaa kypsymistä samat 13 vuotta tai käydä nettietikettikurssi ennenkuin tulee keskustelupalstalle rääkymään muiden kiusaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden rääpäleiden kanssa on pakko matkustaa varsinkaan lentokoneella

Esim sukuloimaan

Sukuloiminen ei taida olla pakollista, ihan hyvin voi odottaa että rääpäle kasvaa tai pyytää sukulaiset teidän luo.

Vierailija
24/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lensin Suomeen usein lapseni vauva-aikana, lento kesti noin kolme tuntia. Ikkunapaikka on siinä mielessä hyvä, että kun vauva nukkuu käsivarrella, käden saa laitettua esim. tyynyn kanssa mukavammin ikkunapuolta vasten. Oma lapseni nukkui lähes koko ajan. Käy vessassa ennen koneen lähtöä

Vierailija
25/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hittoako se sinulle kuuluu?

Vierailija
26/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos istut käytäväpaikalla, niin todellakin nouset siitä, kun sivussa istuvat haluavat jaloitella. Ei kannata selittää, että vauva nukkuu nyt - ihan sama minulle, minä menen vessajonoon.

Miksi olet noin vihamielinen ja hyökkäävä? Ei ap ole sanonutkaan etteikö nousisi...

Vierailija
27/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta paikka 1.riviltä. siinä on messevästi tilaa ja voi olla jopa vauvakaukalo. Oman peiton sisällä mahtuu hyvin nukkumaan lattialla.

Eikös niissä ole usein 15v ikäraja? Ainakin Norwegianilla.

Sekoitat exit paikkoihin...

Vierailija
28/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos istut käytäväpaikalla, niin todellakin nouset siitä, kun sivussa istuvat haluavat jaloitella. Ei kannata selittää, että vauva nukkuu nyt - ihan sama minulle, minä menen vessajonoon.

Kun sinä matkustat = moukka matkstaa.

Maalaistollo ajattelee vain itseään.

Kun matkustan, otan huomioon muut matksustajat. Käytäväpaikalla olen aina valmiina päästämään muut ohitseni, en sii kerjää sääliä tai mukavuuspisteitä sillä, että mukanani on vauva. Vai oletko itse valmis 8 tunnin lennolla pissimään vaippoihin, jotta vauva vieressäsi saa nukkua?

Vierailija
29/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin vihamielinen ja hyökkäävä? Ei ap ole sanonutkaan etteikö nousisi...

Silti hän miettii jaloittelua sieltä ikkunapaikalta. Arvaa kahdesti kuka nousee ja istuu sitä mukaa, kun vauvan kanssa reissaava vaatii. Aivan oikein, käytäväpaikkalainen. Siinä ei paljoa nukuta, kun vieruskaveri nukuttaa vauvaansa .

Vierailija
30/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä matkustat = moukka matkstaa.

Maalaistollo ajattelee vain itseään.

Kaupunkilaiset ymmärtää asentaa kestokaterin ennen lentoa! Vain maalainen menee lentokoneessa vessaan.

Vierailija
31/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim sukuloimaan

Sukuloiminen ei taida olla pakollista, ihan hyvin voi odottaa että rääpäle kasvaa tai pyytää sukulaiset teidän luo.

Sinä hävisit tuon väittelyn jo! Turhaa enää jäädä siihen nillittämään. Poistu, ja tule takaisin, kun olet aikuistunut.

Vierailija
32/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti hän miettii jaloittelua sieltä ikkunapaikalta. Arvaa kahdesti kuka nousee ja istuu sitä mukaa, kun vauvan kanssa reissaava vaatii. Aivan oikein, käytäväpaikkalainen. Siinä ei paljoa nukuta, kun vieruskaveri nukuttaa vauvaansa .

Kyllä sinä ihan yhtälailla nouset kun ikkunapaikkalainen nousee. Ja eikös se hetki sitten ollut ongelma että itse istut siellä ikkunapaikalla ja pelkäät ettei se äiti vauvoineen siitä käytäväpaikalta nouse sinua ohi päästämään? Eli mikä nyt oikein oli se ongelma?

Vierailija
33/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä ihan yhtälailla nouset kun ikkunapaikkalainen nousee. Ja eikös se hetki sitten ollut ongelma että itse istut siellä ikkunapaikalla ja pelkäät ettei se äiti vauvoineen siitä käytäväpaikalta nouse sinua ohi päästämään? Eli mikä nyt oikein oli se ongelma?

Niin siis, ei ole väliä onko ikkunapaikkalaisella vauvaa vai ei. Kyllä sieltä ilman vauvaakin voi olla tarve nousta ylös syystä tai toisesta.

Vierailija
34/34 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmetuntisella lennolla nyt juuri kenenkään tuskin tarvitsee nousta. Ainakaan itse ei ole tarvinnut.