Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on jo opiskelupaikka yliopistossa, mutta ei ole valmistunut, niin voiko saada toisen opiskelupaikan korkeakoulusta?

Vierailija
01.07.2019 |

.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ensimmäisestä joutuu silloin luopumaan. Opinto-oikeuden siirto voi onnistua, tai käytyjä kursseja voi hakea hyväksiluettaviksi uudessa paikassa.

Katso yliopiston sivuilta.

Vierailija
2/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on saanut opiskelupaikan esim. Turun yliopistosta ja seuraavana vuonna saa opiskelupaikan Turun ammattikorkeakoulusta, niin joutuu luopumaan tuosta yliopiston paikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on saanut opiskelupaikan esim. Turun yliopistosta ja seuraavana vuonna saa opiskelupaikan Turun ammattikorkeakoulusta, niin joutuu luopumaan tuosta yliopiston paikasta?

Ei joudu, jos ei ota vastaan AMK-paikkaa.

Vierailija
4/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu luopumaan, jos on saanut paikan yhteishaun kautta. Jos on saanut paikan siirtohaussa, silloin joutuu lakkauttamaan edellisen paikan.

Vierailija
5/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta ensimmäisestä joutuu silloin luopumaan. Opinto-oikeuden siirto voi onnistua, tai käytyjä kursseja voi hakea hyväksiluettaviksi uudessa paikassa.

Onko tämä jotenkin muuttunut, koska ainakaan aiemmin tällä vuosikymmenellä ei pitänyt paikkaansa? Minä olen ollut läsnäolevana sekä yliopistossa että AMK:ssa samaan aikaan. Toki samana vuonna ei voi kahta opiskelupaikkaa vastaanottaa.

Vierailija
6/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan joudu luopumaan! Ainoastaan opinto-oikeuden siirrossa menettää sen ensimmäisen paikan, mutta on ihan mahdollista opiskella hammaslääketiedettä ja samaan aikaan vaikka insinööriksi, opiskelupaikkoja saa olla vaikka miten monta, mutta vain ensimmäiseen saa lisäpisteitä.

Vierailija
7/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo jotenkin muuttunut? Aloitin v.2003 yliopistossa enkä koskaan valmistunut sieltä. 2013 menin AMK:uun ja edelleen tönä vuonna tuli yliopistolta kirje/mainos, että huvittaisi jo minua tehdä se yliopiston tutkinto nyt loppuun. En siis ollut näköjään menettänyt yliopiston paikkaani vaikka siitä on ikuisuus ja olen välillä opiskellut AMK:ssa.

Vierailija
8/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa haussa, saman lukukauden aikana ei voi ottaa kahta paikkaa. Muuten voi ottaa uuden paikan vastaan vaikka joka vuosi. Ei tarvitse luopua mistään. Miksi neuvoa, kun ei ole mitään hajua asiasta?

Vierailija
9/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Vain siirrossa se alkuperäinen paikka lähtee. Opiskelupaikkoja voi ottaa vastaan vain YHDEN per vuosi. Ja ensikertalaiskiintiössä voi saada paikan vain kerran mutta mikään ei estä opiskelua useammassa koulutusohjelmassa yhtä aikaa. 

Vierailija
10/10 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo jotenkin muuttunut? Aloitin v.2003 yliopistossa enkä koskaan valmistunut sieltä. 2013 menin AMK:uun ja edelleen tönä vuonna tuli yliopistolta kirje/mainos, että huvittaisi jo minua tehdä se yliopiston tutkinto nyt loppuun. En siis ollut näköjään menettänyt yliopiston paikkaani vaikka siitä on ikuisuus ja olen välillä opiskellut AMK:ssa.

Se on muuttunut, että vuoden 2005 jälkeen otetuissa paikoissa on aikaraja. Opinto-oikeuden menettää, jollei opintoja suorita riittävässä ajassa.