Mies ryyppää joka päivä
Aloittaa kolmen aikoihin ja yöhön asti kuluu päivittäin; kossu, muutama lasi ”ruokaviiniä”, olutta 7-10. Lisäksi hän muuttuu agressiiviseksi. Väittää olemattomia ja raivostuu jos niitä oikaisee. Jos ei reagoi mitenkään välttääkseen raivon, suuttuu siitäkin. Rupeaa tuijottamaan, mikä nyt riivaa? Olen puhunut hänelle ettei ottaisi kännejä joka päivä, haluan olla ihmisen kanssa. Hän on lisännyt käyttöä tämän jälkeen. Hänet tuntien kyllä hänelle luonteenomaista.
Miten te reagoisitte tuohon. Hänen mielestään ottaa paljon vähemmän kuin muut
Kommentit (44)
Lakkaa se nalkuttaminen ja anna välillä sitä pyhintäkin reikää niin ei tarvi miehen vaan ryypätä.
Miten se ehtii ryyppäämään? Mun miehelläni on niin kiire ettei mitenkään ehtisi.
Anna hänen olla rauhassa. Nipotat, valitat ja olet pätemässä. Vähemmästäkin pinna kiristyy ja alko maistuu.
Anna hänen elää elämäänsä kuten hän haluaa. Jos se ei miellytä sua, niin tee päätelmä. Älä koeta muuttaa taikka määräillä. Laukkujen pakkuu on ainut neuvottelu, mitä tarvitsette. Hän päättää itse, mikä on hänelle tärkeintä.
Kysyit miten reagoisitte humalaisen miehen tuijotukseen ja paranoidiin syyttelyyn:
Pelkäisin kauheasti. Kotielämäsi kuulostaa inhottavalta, lähde pois!
Turvakotiin pääsee asumaan muutamaksi viikoksi pelottavaa hirviötä karkuun. Siellä voit sitten järjestää asioitasi: uusi asunto, kumpi muuttaa, miten omaisuus jaetaan, rahat muuttoautoihin ja käsirahaan ym. Lisäksi turvakodista saat vertaistukea ja kenties elinikäisiä ystäviä.
Älä jää enää kotiisi kärsimään.
Ei huoli. Ei halua harrastaa ollenkaan. On varmaan ryypännyt mieskuntonsakin
Pakko koska pelkään niin saatanasti
Eihän tuollaisen kanssa voi kuin antaa yksinkertaisen valintatehtävän:
Joko sinä tai viina.
Todennäköisesti hän valitsee viinan.
Ottaa vähemmän kuin muut 😳😳😄😄 keitä ne muut ovat? Kirjailijoita? Popeda?
Ei ole millään lailla normaalia, pakkaa laukut ja lähde tai laita mies ulos. Soita poliisit kun seuraavan kerran on aggressiivinen. Oot niin kiitollinen sit kun pääset tuollaisesta arjesta eroon. Ihminen vaan tottuu vaikka mihin oloihin ja jälkeenpäin miettii että mitä onkaan sietänyt.
Mies on alkoholisti, se on selvää. Varaudu siihen, että hän juo hautaan asti sillä alkoholismi on itsensä kieltävä sairaus niin, kuin muutamat kommentit täällä tuovatkin esiin. Jos aiot mennä miehen ja pullon väliin, voit yhtä hyvin kävellä rekan alle. Olen pahoillani puolestasi, etsisin vertaistukea mm. anonymeistä alkoholistien läheisistä. Kuulisit varmaan tuttuja tarinoita ja saisit myös mahdollista hahmotelmaa omasta ja miehesi yhteisestä tulevaisuudesta.
Ap:n elämä kuulostaa täsmälleen samalta kuin oli minunkin elämä alkkiksen kanssa. Kuule sinä pakkaat laukut ja lähdet. Minua vielä vuosiakin jälkeenpäin kaduttaa että en itseäni sen enempää kunnioittanut ja vaan lähtenyt. Alkkis itse lopulta lähti, asui minun kotona. Silti monesti minä olin se joka oli ulkoistettu koska yhteiskunta ei auta näistä eroon mitenkään, siis ihan konkreettisesti tarjoaisi asunnon alkkikselle ja muuton. Kasan päälle alkkis ja huitsin nevadaan, niiltä ei voi odottaa mitään omatoimisuutta. Valitettavasti suomessa on laki että kenellä tahansa on oikeus asua vaikka ilman kirjoilla oloa 6kk toisen ihmisen asunnossa jos pystyy todistamaan että on käyttänyt sitä vakituisena osoitteenaan. Kamojakaan ei saa heittää pihalle kun poliisi käy hakemassa putkaan asunnon haltijan. Joutuu elämään vaikka minkä väkivaltaisen ja harhaisen hullun takia henkensä puolesta peläten tai sitten asuu sen aikaa turvakodissa.
Pitää ymmärtää se ettei alkoholi ole mikään ratkaisu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuntua hetkellisesti että siitä on jeesiä mutta siihen se sitten jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tuntua hetkellisesti että siitä on jeesiä mutta siihen se sitten jääkin.
Meillä on sellainen häpeänkulttuuri että ongelmia hävetään sanoa ääneen ja myöntää niiitä.
Vain typerys kyselee neuvoja täältä kun pitäisi olla joko perhe neuvojalla tai pakkaamassa laukkuja🤣😂😅
Tärkeää on, ettei alkoholistia ala paapomaan ja tekemään asioita hänen puolestaan eikä ala siloittelemaan hänen juomista ja käyttäytymistä lähipiirille.
Noin runsas juominen kertoo jo pitkälle edenneestä alkoholismista. Et voi auttaa miestäsi jäämällä, hänen on itse hoidettava itsensä kuiville jos tahtoa löytyy. Lähde viivyttelemättä.
Alkoholismi, suomalaisten kansallissairaus. Ohjaa hänet hoitoon.