Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat lomat menee vanhempien koirista huolehtelemiseen

Vierailija
30.06.2019 |

Onko ok, että täysikäinen lapsi joutuu käyttämään lomansa vanhempien koirien vahtimiseen samalla kun vanhemmat lomailevat ulkomailla?
Kyse ei siis todellakaan ole mistään helppohoitoisista koirista, näitä koiria pitää koko ajan vahtia silmä kovana, että kämppä pysyy edes jotenkin pystyssä. Ja siivottavaakin tulee joka päivä, kun toinen koirista ei ole oppinut sisäsiistiksi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään.Käske viedä koirahoitolasn.Jos on varaa matkustaa ulkomaille,on varaa maksaa koirahoitolaankin.Ei todellakaan ole sinun tehtävä.Opettele sanomaan Ei.Harjoittele vaikka peilin edessä.Ihan sama jos eivät tykkää vastauksesta.Sano että sitten teidän täytyy varmaan perua se ulkomaanmatka jos koirahoitola ei käy, ei voi mitään.

Vierailija
22/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, asutko vanhempiesi luona vielä? Jos asut, niin mun mielestä sun pitää huolehtia.

Ja oletko taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi? Jos olet, niin kanssa pitäs sun huolehtia.

Viimeiset kesät koirista on aina huolehtinut veljeni, joka ei ole asunut kotona pitkään aikaan. Eikä hän ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmista.

Ensi kesänä kai olisi sitten minun vuoroni, koska veli on täysin kypsynyt tilanteeseen. Mutta ei minuakaan huvittaisi viettää puolta kesää neljän seinän sisällä vahtien paria koiraa (joiden kanssa en edes yksin uskalla mennä kävelylle tms).

" Valitettavasti ei sovi. Minulla on muita suunnitelmia. Menen xx"

"En mitenkään pysty. En pysty yksin edes ulkoiluttamaan piskejä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi kieltäytyä.

Toivottavasti ei ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmistaan

Lisäkysymys, miksi joku pitää noin vaikeita koiria. Omani on ollut ihan toisenlainen eikä hoitamani vanhempieni koirakaan ollut mikään rasite

Joissain tilanteissa kieltäytyminen on vaikeaa. Ei ole kiva saada perheen vihoja niskaan, kun mahdollisesti “pilaa” heidän lomansa. Koirien laittaminen koirahoitolaan on nimittäin aika kallista. Ja kun he kerran ovat tottuneet tähän ”ilmaiseen koiranhoitopalveluun” niin kyllähän se ketuttaa jos joutuukin yhtäkkiä maksamaan.

Olen itse miettinyt samaa. Olisi kaikille helpompaa, jos nämä koirat osaisivat käyttäytyä. Mutta jos omistajat eivät asialle jaksa mitään tehdä, niin kai se vaan on pakko kestää...

Kuules pälli. Nytpä teetkin niin, että ilmoitat, että ensi vuonna olet varannut lomallesi matkan! Etpä pysty koiria hoitamaan ensi vuonna.

Eiks jeh?

Miten tyhmiä te a-kat oikein olettekaan?

Sinccis

Vierailija
24/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et pilaa kenenkään lomia tosiaan kun ilmoitat nyt tai edes puoli vuotta etukäteen, ette ehei .. ensi vuonna lomailet itse _ilman_ koiria. Parempi tietty nyt, tai ne kertoo parin kuukauden päästä varanneen loman ensi vuodellekin ;)

Sinccis

Vierailija
25/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap työelämässä? Asutko omillasi? Onko itsellä koira?

Kyllä minä ainakin oletan että kotona lorvivat aikuiset vahtii perheen lemmikkejä.

Vierailija
26/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin oletan että kotona lorvivat aikuiset vahtii perheen lemmikkejä.

Ei voi vaatia aikuisia lapsiakaan ottamaan vastuuta noin huonosti kasvatetuista koirista.

Vierailija
27/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikein. Oletko tyhmä? Miten he sinut siihen pakottavat? Jos sinä suostut, se on silloin oikein. Lopeta narina ja ota vastuuta omasta elämästäsi.

Vierailija
28/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olettaa. Pitää kysyä, haluaako he hoitaa. Minä en ainakaan mitään koiria halua kotiani karvoittamaan, vaikka työtön olenkin. En tosin myöskään lorvi kotona. 

Vierailija
29/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No järjestät itsellesi paljon muuta menoa, jolloin et valitettavasti ole itsekään paikalla (jotain kesäopiskelua, kesätöitä, matka...).

Näin varmaan teenkin.

Kesäopiskelut/kesätyö ei kyllä noille kelpaa syyksi olla hoitamatta koiria. Pitää tulla aina töiden/koulun jälkeen tänne kotikotiin siivoamaan koirien jäljet ja hoitamaan.

Mutta sitten jos lähden matkalle minulle valitetaan ihan varmasti, että miksi varasit loman juuri tuolle ajalle, kun kuitenkin tiesit olevasi koiranvahtina tuolloin.

Minua ei haittaisi yhtään tämä koirien hoito, jos koirat vain osaisivat olla kunnolla. Niitä on vaan kauhean vaikea saada ulos pissalle, ja vaikka saisinkin ne sinne, niin toinen koirista pissailee sisälle (varsinkin silloin, kun kukaan ei ole vahtimassa). Niitä järkyttävän hajuisia pissoja on sitten tosi kiva siivoilla pitkin päivää lattioilta, sängyiltä ja jopa sohvilta.

Vierailija
30/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minä halveksin ihmisiä jotka ottaa lemmikkejä ja sitten hoksaa jälkikäteen että kukahan näitä hoitaa kun ollaan ulkomailla 2-3 kertaa vuodessa. Sen jälkeen aletaan vinkumaan ja mankumaan että saako teille tuoda tai tuutko hoitaan. Mitään ei tietenkään makseta, koska matka on niin kallis. Hoitolaan ei voi viedä, sehän se vasta maksaakin. Sama myös pihan laittajien kanssa. Istutetaan sadoilla euroilla kesäkukkia isoon pihaan vaikka tiedetään että ollaan lähdössä ulkomaille pariksi viikoksi. Kuka ne kastelee, kuka leikkaa nurmikon, kuka perkkaa, kuka lannottaa.  Palkaksi saa mansikkarasian tai kahvipaketin, ehkä suklaalevyn lentokoneesta. Hyväksikäyttäjien lauma nämä tällaiset ihmiset. Lasten hoitamisesta en viitsi edes aloittaa. Jos taas tilanne olis toisin päin, niin naureskellen sanotaan että ei sovi nyt millään. Eli vastapalvelusta ei ole tiedossa tässä elämässä. 

Vierailija
31/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No järjestät itsellesi paljon muuta menoa, jolloin et valitettavasti ole itsekään paikalla (jotain kesäopiskelua, kesätöitä, matka...).

Näin varmaan teenkin.

Kesäopiskelut/kesätyö ei kyllä noille kelpaa syyksi olla hoitamatta koiria. Pitää tulla aina töiden/koulun jälkeen tänne kotikotiin siivoamaan koirien jäljet ja hoitamaan.

Mutta sitten jos lähden matkalle minulle valitetaan ihan varmasti, että miksi varasit loman juuri tuolle ajalle, kun kuitenkin tiesit olevasi koiranvahtina tuolloin.

Minua ei haittaisi yhtään tämä koirien hoito, jos koirat vain osaisivat olla kunnolla. Niitä on vaan kauhean vaikea saada ulos pissalle, ja vaikka saisinkin ne sinne, niin toinen koirista pissailee sisälle (varsinkin silloin, kun kukaan ei ole vahtimassa). Niitä järkyttävän hajuisia pissoja on sitten tosi kiva siivoilla pitkin päivää lattioilta, sängyiltä ja jopa sohvilta.

Olet aikuinen, opettele pitämään puolesi. Sinua hyväksikäytetään ihan surutta. Sanot vain että et halua noin huonosti koulutettuja koiria hoitaa ja piste.

Vierailija
32/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille on maksullisia hoitopaikkoja. Vie sinne ja anna vanhempiesi lunastaa. Minä en ole ikinä halunnut omaan kotiini koiria (lapsuudenkodissani maalla oli koiria, mutta vanhemmat eivät olleet koskaan päivää kauempaa poissa), koska en voi pyytää ketään hoitamaan niitä. Itse olisin riesan hankkinut eikä muiden tarvitse koiriani hoitaa ainakaan ilmaiseksi.

Vierailija
33/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olettaa. Pitää kysyä, haluaako he hoitaa. Minä en ainakaan mitään koiria halua kotiani karvoittamaan, vaikka työtön olenkin. En tosin myöskään lorvi kotona. 

Vaikutat aikamoiselta lorvijalta.

Sinccis

Vierailija
34/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirille on maksullisia hoitopaikkoja. Vie sinne ja anna vanhempiesi lunastaa. Minä en ole ikinä halunnut omaan kotiini koiria (lapsuudenkodissani maalla oli koiria, mutta vanhemmat eivät olleet koskaan päivää kauempaa poissa), koska en voi pyytää ketään hoitamaan niitä. Itse olisin riesan hankkinut eikä muiden tarvitse koiriani hoitaa ainakaan ilmaiseksi.

Ehkä on parempi ettet tuolla kirjoitusasulla tosiaan muista huolehdikaan.

Sinccis

Tuli pää kipeäksi lukiessa.

Vierailija
35/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne rakit piikille niin pääset itsekin lomanviettoon.

Vierailija
36/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hoitokoirani rakastavat ulkoilla ja teemme sen niin, että molemmille osapuolille on hyötyä. Menomatkalla saavat nuuskia kaikki puskat ja tulomatkalla tullaan supervauhdikkaasti kotiin. Minä olen pomo.

Tunnin lenkki menee kuin tyhjää vaan. Toki pienempiä lirureissuja tehdään illalla ja aamulla.

Vierailija
37/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan teenkin.

Olet aikuinen, opettele pitämään puolesi. Sinua hyväksikäytetään ihan surutta. Sanot vain että et halua noin huonosti koulutettuja koiria hoitaa ja piste.

Kumpa se vain olis niin helppoa!

Meillä ainakin syntyy kauhea paskamyrsky, jos kieltäytyy koirien hoitamisesta. Kun oletusarvo on, että tottakai joku lapsista hoitaa koirat matkan ajan ilmaiseksi.

Vierailija
38/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi vaatia aikuisia lapsiakaan ottamaan vastuuta noin huonosti kasvatetuista koirista.

No jos nyt oikein ymmärsin, niin koirat on ap:n kanssa samassa taloudessa, eli ne on kai vähän niin kuin hänenkin koiriaan. Nykyajan kakaroilta ei saa enää vaatia mitään, tulee heti paha mieli.

Vierailija
39/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hoitokoirani rakastavat ulkoilla ja teemme sen niin, että molemmille osapuolille on hyötyä. Menomatkalla saavat nuuskia kaikki puskat ja tulomatkalla tullaan supervauhdikkaasti kotiin. Minä olen pomo.

Tunnin lenkki menee kuin tyhjää vaan. Toki pienempiä lirureissuja tehdään illalla ja aamulla.

Mutta kun näitä molempia ei voi viedä yhtä aikaa ulos. Ne saattavat alkaa tapella lenkillä todella pahastikin keskenään, enkä minä tiedä miten sellainen tappelu lopetetaan. (Saattavat myös tapella silloin kun on ruoka-aika. ) Ja kieltämättä mua hävettäis mennä ulos tappelevien koirien kanssa.

Vierailija
40/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, asutko vanhempiesi luona vielä? Jos asut, niin mun mielestä sun pitää huolehtia.

Ja oletko taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi? Jos olet, niin kanssa pitäs sun huolehtia.

Viimeiset kesät koirista on aina huolehtinut veljeni, joka ei ole asunut kotona pitkään aikaan. Eikä hän ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmista.

Ensi kesänä kai olisi sitten minun vuoroni, koska veli on täysin kypsynyt tilanteeseen. Mutta ei minuakaan huvittaisi viettää puolta kesää neljän seinän sisällä vahtien paria koiraa (joiden kanssa en edes yksin uskalla mennä kävelylle tms).

Ei kyllä voi olettaa, että joku sellainen huolehtii koirista, joka ei voi niitä ulkoiluttaa. Eli pitäisi kyllä puhua vanhempien kanssa asiasta. Jos asut kotona, niin voisit vanhempiesi tuella totuttautua koiriin, jotta lenkittäminen onnistuisi. Jos et asu kotona, niin parempi varmaan joku muu ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi