Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat lomat menee vanhempien koirista huolehtelemiseen

Vierailija
30.06.2019 |

Onko ok, että täysikäinen lapsi joutuu käyttämään lomansa vanhempien koirien vahtimiseen samalla kun vanhemmat lomailevat ulkomailla?
Kyse ei siis todellakaan ole mistään helppohoitoisista koirista, näitä koiria pitää koko ajan vahtia silmä kovana, että kämppä pysyy edes jotenkin pystyssä. Ja siivottavaakin tulee joka päivä, kun toinen koirista ei ole oppinut sisäsiistiksi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap työelämässä? Asutko omillasi? Onko itsellä koira?

Kyllä minä ainakin oletan että kotona lorvivat aikuiset vahtii perheen lemmikkejä.

Ei voi vaatia aikuisia lapsiakaan ottamaan vastuuta noin huonosti kasvatetuista koirista.

No jos nyt oikein ymmärsin, niin koirat on ap:n kanssa samassa taloudessa, eli ne on kai vähän niin kuin hänenkin koiriaan. Nykyajan kakaroilta ei saa enää vaatia mitään, tulee heti paha mieli.

Mulla on mun omat lemmikit, joista pidän huolta.

Minä en näitä koiria ole halunnut, enkä ole niiden omistaja. Ja kuten aikaisemmin sanoin, ei koirien hoidossa olisi mitään ongelmaa, jos ne vaan osaisivat käyttäytyä! Silloin niiden kanssa vois tehdä kaikkea kivaa, mutta nyt ei voi.

Vierailija
42/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin oletan että kotona lorvivat aikuiset vahtii perheen lemmikkejä.

Ei voi vaatia aikuisia lapsiakaan ottamaan vastuuta noin huonosti kasvatetuista koirista.

Nykyiset kaksikymppiset eivät ole riittävän kypsiä, jotta kykenisivät huolehtimaan koirista.

Toivottavasti vanhemmat ymmärsivät hommata tällä kakaralleen lapsenvahdin matkan ajaksi. Eiköhän se lapsenvahti hoida samalla ne koiratkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt oikein ymmärsin, niin koirat on ap:n kanssa samassa taloudessa, eli ne on kai vähän niin kuin hänenkin koiriaan. Nykyajan kakaroilta ei saa enää vaatia mitään, tulee heti paha mieli.

Mulla on mun omat lemmikit, joista pidän huolta.

Minä en näitä koiria ole halunnut, enkä ole niiden omistaja. Ja kuten aikaisemmin sanoin, ei koirien hoidossa olisi mitään ongelmaa, jos ne vaan osaisivat käyttäytyä! Silloin niiden kanssa vois tehdä kaikkea kivaa, mutta nyt ei voi.

Kuka niitä sinun lemmikkejä hoitaa, kun sinulla on menoja?

Vierailija
44/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, asutko vanhempiesi luona vielä? Jos asut, niin mun mielestä sun pitää huolehtia.

Ja oletko taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi? Jos olet, niin kanssa pitäs sun huolehtia.

Viimeiset kesät koirista on aina huolehtinut veljeni, joka ei ole asunut kotona pitkään aikaan. Eikä hän ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmista.

Ensi kesänä kai olisi sitten minun vuoroni, koska veli on täysin kypsynyt tilanteeseen. Mutta ei minuakaan huvittaisi viettää puolta kesää neljän seinän sisällä vahtien paria koiraa (joiden kanssa en edes yksin uskalla mennä kävelylle tms).

Kuinka pitkiä aikoja vanhempasi viettävät ulkomailla?

Vierailija
45/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, asutko vanhempiesi luona vielä? Jos asut, niin mun mielestä sun pitää huolehtia.

Ja oletko taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi? Jos olet, niin kanssa pitäs sun huolehtia.

Viimeiset kesät koirista on aina huolehtinut veljeni, joka ei ole asunut kotona pitkään aikaan. Eikä hän ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmista.

Ensi kesänä kai olisi sitten minun vuoroni, koska veli on täysin kypsynyt tilanteeseen. Mutta ei minuakaan huvittaisi viettää puolta kesää neljän seinän sisällä vahtien paria koiraa (joiden kanssa en edes yksin uskalla mennä kävelylle tms).

Ei kyllä voi olettaa, että joku sellainen huolehtii koirista, joka ei voi niitä ulkoiluttaa. Eli pitäisi kyllä puhua vanhempien kanssa asiasta. Jos asut kotona, niin voisit vanhempiesi tuella totuttautua koiriin, jotta lenkittäminen onnistuisi. Jos et asu kotona, niin parempi varmaan joku muu ratkaisu.

Yksittäin voin viedä koiria kyllä lenkille. Mutta siinäkin kestää todella kauan, jos joutuu monta kertaa päivässä lenkittämään molemmat koirat erikseen. Ei ole silloin mahdollista tehdä kovin pitkiä lenkkejä.

Vierailija
46/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkiä aikoja vanhempasi viettävät ulkomailla?

3-4 viikkoa

Vierailija
47/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No järjestät itsellesi paljon muuta menoa, jolloin et valitettavasti ole itsekään paikalla (jotain kesäopiskelua, kesätöitä, matka...).

Näin varmaan teenkin.

Kesäopiskelut/kesätyö ei kyllä noille kelpaa syyksi olla hoitamatta koiria. Pitää tulla aina töiden/koulun jälkeen tänne kotikotiin siivoamaan koirien jäljet ja hoitamaan.

Mutta sitten jos lähden matkalle minulle valitetaan ihan varmasti, että miksi varasit loman juuri tuolle ajalle, kun kuitenkin tiesit olevasi koiranvahtina tuolloin.

Minua ei haittaisi yhtään tämä koirien hoito, jos koirat vain osaisivat olla kunnolla. Niitä on vaan kauhean vaikea saada ulos pissalle, ja vaikka saisinkin ne sinne, niin toinen koirista pissailee sisälle (varsinkin silloin, kun kukaan ei ole vahtimassa). Niitä järkyttävän hajuisia pissoja on sitten tosi kiva siivoilla pitkin päivää lattioilta, sängyiltä ja jopa sohvilta.

Laita ne keittiöön tai kylppärin, kun olet pois

Vierailija
48/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monet lomat vanhemmillasi meni sinusta huolehtimiseen?

Vierailija
49/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ap sun vanhemmat on kohdelleet sua muutoin? Mietin onko tässä kyse henkisestä väkivallasta mm. joskus vanhemmat olettavat automaattisesti, että aikuisella lapsella ei ole omaa elämää eikä omaa tahtoa, vaan vanhempi voi hyppyyttää aikuista lastaan miten huvittaa. Sitten, jos aikuinen lapsi tästä kieltäytyy, alkaa vihanpito, marttyyriulina, krokotiilin kyyneleet ja pahimmillaan kostetaan jotenkin, vaikka eväämällä perintö.

Pisti siis silmään tuo, kun et halunnut aiheuttaa riitoja tai vaivaa vanhemmillesi. Joskus moinen käyttäytyminen on tapa, jonka on oppinut pysyäkseen itse turvassa vanhemmilta. 

Vierailija
50/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen vanhemmat olettivat miehen hoitavan kissojaan heidän kesälomansa aikana kun oltiin parikymppisiä ja asuttiin jo omillamme. Kissat olisi tarvinneet kuulema jatkuvaa seuraa ja toinen pissi vähän väliä minne sattuu. Mies kieltäytyi koska meillä oli omat lomasuunnitelmat jo lyöty lukkoon. Appivanhemmat suuttuivat ja lopettivat miehen rahallisen tukemisen. Parempi on kasvattaa se selkäranka ja oppia sanomaan välillä "ei" kun juosta muiden pillin mukaan.

Vierailija
51/51 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sä, AP, siis asut kotona? Eikö ne koirat ole silloin sinunkin? Etkö ymmärrä niistä mitään, etkö itse ole kouluttanut niitä yhtään? Kyllä meidän perheessä jokainen hoitaa oman perheen koiraa, tietää mitä ja milloin se syö, miten ulkoilutetaan, miten se käyttäytyy missäkin tilanteessa jne. Ja tykkää siitä myös. Omituista, että olet oman perheen koirille ihan kuin vieras?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän