Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naisia jotka ovat "peräkammarin tyttöjä"?

Vierailija
30.06.2019 |

Aina puhutaan peräkammarin pojista, jotka asuvat aikuisenakin vanhempien luona hyysättävänä. Onko tälläisiä naispuolisia ihmisiä ja mikä heidän nimitys on?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni jää nuorena kotiäidiksi kun elämä pelottaa ja mies hoitaa sitten samat hommat kuin peräkammarin pojan vanhemmat hänelle.

En usko tuota. Ettäkö kotiäitien miehet tekevät kaikki kotityöt? Laittavat ruoan, pesevät pyykit, siivoavat, passaavat kaikin tavoin kotona olevaa vaimoaan... EN USKO.

Täytyykö täyttää juuri tietyt kriteerit ? Kyllähän suurin osa suomen "peräkammarinpojista" tekee kovaa fyysistä työtä maatilalla.   

Ei kukaan niistä jotka minä tunnen. Maatilalla asuvat kyllä, mutta ikääntyvät vanhemmat tekevät lähes kaikki maatilan työt. Pojat istuvat sisällä, ryyppäävät, nostavat tukia ja ovat palveltavina. Ne, jotka tekevät kovaa työtä maatilalla, myös itsenäistyvät ja muuttavat pois vanhempien nurkista.

Sinun kertomasi ei kyllä päde yhteenkään jonka itse tunnen. Äkkiä laskettuna tiedän ainakin kymmenen 30+ ikäistä  "peräkammarin poikaa" ja ainakin yhden tytön. Miltei kaikki asuvat maaseudulla, lapsuudenkodissaan tietenkin ja miltei kaikki käyvät myös töissä. Voi olla tietenkin alueellisia eroja.

Yksi tietämäni on ilmeisesti työnvieroksuja tai muuten ongelmallinen tapaus/sairas ja asuu äitinsä kanssa kerrostalossa. Ainakin kolme tietämistäni tekee maatilan töitä. Näistä kaksi käy myös muualla töissä. Loput käyvät pelkästään muualla töissä. Yksi on jo ainakin 50-vuotias, hieman syrjääntyneen oloinen mutta hänkin tekee jatkuvasti maataloustöitä eli peltohommia, lypsyä, aitausten tekoa ja puuhommia. Muuten ei kyllä ole puhelias, heilauttaa vain kättään ohimennessä tervehdykseksi.

Vierailija
82/85 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, naapurissamme asuu perhe, jonka noin 30-vuotiaat sisarukset asuvat vielä kotona. He liikkuvat aina ryhmänä eivätkä koskaan (ainakaan todistettuja tapauksia ei ole) puhu kenellekään muulle kuin toisilleen pl. kaupan kassat yms. Kukaan ei tiedä eikä usko heidän myöskään koskaan seurustelleen kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 26 ja nainen, asun tällä hetkellä äitini luona. Olen tosin asunut jo vähän aikaa itsekseni muutama vuosi sitten, ja suunnittelen muuttavani täältä yksin toiseen kaupunkiin jos/kun saan opiskelupaikan. Tässä kouluun hakemisen välitilassa kotona asuminen on kuitenkin halvempi vaihtoehto kuin muuttaa väliaikaisesti jonnekin vain saadakseen olla yksin. Haen useampaan kaupunkiin joten en voi myöskään muuttaa ennakoiden tulevan oppilaitoksen lähelle.

Olen tosin valitettavasti kasvatettu kuten hemmoteltu poika, äiti edelleen pyykkää, laittaa ruokaa ja siivoaa. Hän on noista asioista niin tarkka, että tuntuu edelleen olevan sitä mieltä, että tekisin ne huonommin tai en siten kuin hän haluaa. Yksin asuessani toki hoidin kotityöt itse. Silloinkin hän kävi kylässä valittamassa niistä, ei ollut kuulemma tarpeeksi siistiä. Onhan tämä noloa, mutta en jaksa asiasta vääntääkään. Jos minulla vielä jotain oppimista kodinhoidosta on, niin opin sen paljon paremmin sitten omassa rauhassa ohjeiden kanssa harjoitellen kun pääsen muuttamaan. Toivottavasti jo tänä syksynä. Tavoitteena olisi kuitenkin tulla itsenäiseksi akateemiseksi naiseksi, eikä tosiaankaan jäädä peräkammarin tytöksi. Vanhaksi piiaksi voin jäädäkin, kun en tahdo parisuhdetta vain siksi, että olisi joku ihan kiva kumppani karkottamassa yksinäisyyttä. Sen pitäisi olla oikeasti sen arvoista, tai muuten viihdyn paremmin yksin.

Tämä olisi voinut olla kuin omasta kynästä. Itse olen myös nyt ajautunut asumaan äitini kanssa osin siitä syystä etten ole päässyt opiskelemaan ( kävin tässä välissä kyllä koulutuksen). Itselle muutto olisi myös hankalaa kun en tiedä mihin muuttaisin ja rahat sen verran vähissä etten voi tehdä mitään virheitä. Itsekin todella välillä mietin etten saisi enää asua täällä, mutta asia ei ole aina niin helppo ratkaista ja muuttaminen on vaikeaa jos ei tiedä suuntaa. Oikeastaan tiedän muitakin jotka ovat jääneet vähän samaan tilanteeseen eli hakevat opiskelemaan ja tahtoisivat muuttaa, mutta eivät pysty juuri sen takia ettei ole sitä paikkaa jonne suunnata. Tähän joukkoon kuuluu niin poikia kuin tyttöjäkin. Jos raha vielä muutenkin vähissä ei aina pysty vaan muuttamaan helposti ja itsellekin tulee olemaan vaikeaa muutenkin. Maksan kyllä omat kuluni ja puolestani teen lähes kaikki kotityöt ja en ole mikään liian hemmoteltu. Yleensä teen ruoan ja siivoan sekä pihatyöt. En minäkään tänne aio jäädä. Isäni asuu muualla ja oikeastaan oli aikaisemmin vähän pakkokin palata äitini kanssa kun kaikki ei mennytkään niin hyvin. Ei tämä silti mikään loistojuttu ole todellakaan. Elämäni on ollut muutenkin aika ikävää välillä ja sen vuoksi ihmisiin on vaikeaa luottaa. Nämä asiat ovat myös jarruttaneet elämääni, vaikka tämä asumisasia ei siihen liitykään. Jossakin vaiheessa täytyy vaan lähteä, vaikka opiskelemaan en pääsisikään. Kai ne asiat jotenkin järjestyvät.

Vierailija
84/85 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nämä ulkomaalaisten naiset vähän sellaisia, ne joita käytetään hyväksi ole.skeluluvan saamiseksi?

Vierailija
85/85 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko jo mainittu, mutta ennen puhuttiin vanhoistapiioista.

Minustakin se "peräkammarintytön" perinteinen nimitys on ollut vanhapiika, joka syystä tai toisesta ei ole löytänyt sitä "elämänsä miestä" vaan on jäänyt naimattomaksi. Hän luultavasti päätyy huolehtimaan vanhemmistaan koska hänen sisaruksillaan on omat perheet.

Vanhanpiian vastine oli ennen vanhapoika, mikä ei suoranaisesti tarkoittanut mitään vauhdikasta citysinkkua.

Vanhapiika on aikansa elänyt nimike, koska termiin liitettiin ennen vaikka mitä lisämerkityksiä, koska naisten odotettiin pysyvän neitsyinä avioliittoon asti. Nykyajan "vanhapiika" saattaa olla vaikka nainen, jolla muutama avoliitto takana ja lapsia niistä, joka ei jostain syystä enää kuitenkaan haluaa elämäänsä miestä.

Kieli toki kehittyy, mutta vanhapiika tarkoittaa edelleen naimatonta ja lapsetonta naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän