Onko olemassa naisia jotka ovat "peräkammarin tyttöjä"?
Aina puhutaan peräkammarin pojista, jotka asuvat aikuisenakin vanhempien luona hyysättävänä. Onko tälläisiä naispuolisia ihmisiä ja mikä heidän nimitys on?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko jo mainittu, mutta ennen puhuttiin vanhoistapiioista.
Itse käsitän vanhanpiiat naisiksi, joilla ei ole ollut miestä missään vaiheessa elämää (ennenhän aviomiehen hankkiminen ja perheen perustaminen oli naiselle tärkeä tehtävä). Yleensä kuitenkin asuivat ihan itsenäisesti ja olivat ehkä töissäkin, siinä missä peräkammarinpojan "kriteeri" on se että asutaan vanhempien luona vaikka ollaan aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen vain yhden, mutta hän on omituinen tapaus.
Korkeasti koulutettu, HR osastopäällikkö, tienaa hyvin, sosiaalisesti todella pätevä, hauska, fiksu ja filmaattinen. Kivan näköinen myös, jos sillä on merkitystä.
Asuu vanhempien luona lapsuudenhuoneessa.
Äiti ei salli poikaystäviä. Äiti päättää kuka on tarpeeksi hyvä ihminen kaveriksi. Äiti ostaa vaatteet, pesee vaatteet. Äiti päättää mitä syödään ja monelta. Äiti hermostuu, jos kotiintulo aikaa ei noudateta.
Nainen on 37v
Miten helvetissä niin fiksu nainen on noin sairaassa suhteessa. En ymmärrä.
Vaikeahan tuollaisesta käytöksestä on päästä yli ja irti, kun siihen on tottunut lapsuudesta asti eikä kukaan ole puuttunut äidin kontrollointiin. Kuulostaa melkein jonkinlaiselta Tukholman syndroomalta, tai sitten äiti saattaa suljettujen ovien takana uhkailla vaikka itsemurhalla jos tytär lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla Euroopassa mutta eritoten Suomessa tytöt muuttavat nuorempina pois kotoa.
Tietoa vuodelta 2014:
Nykyisin vajaa kolmannes miehistä asuu vanhempien luona vielä 20–24-vuotiaina, naisista lapsen asemassa on tässä iässä enää 18 prosenttia. Kolmekymmenvuotiaista miehistä kuusi prosenttia oli perheessään lapsen asemassa, naisista kolme prosenttia.Kuinkahan paljon tuo tyttöjen "itsenäistyminen" on , että muutetaan ikäistään vanhemman miehen luokse?
Kuinka monta tuollaista naista tunnet? Kyllä ne tytöt yleensä muuttaa asumaan yksin tai toisten tyttöjen kanssa kimppakämppään.
Mä haluisin löytää tuollaisen superintrovertin peräkammarintytön/kilttinaisen. Sellaisen joka on yhtä epätoivoinen kuin minäkin olen. En tarkoita että toinen olisi niin huono ettei kelpaa kellekään. Vaan että kaksi yksinäistä vailla tai mitöttömän seurustelu kokemuksen omaavaa löytäisi toisensa ja ymmärtäisi toisiaan täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin löytää tuollaisen superintrovertin peräkammarintytön/kilttinaisen. Sellaisen joka on yhtä epätoivoinen kuin minäkin olen. En tarkoita että toinen olisi niin huono ettei kelpaa kellekään. Vaan että kaksi yksinäistä vailla tai mitöttömän seurustelu kokemuksen omaavaa löytäisi toisensa ja ymmärtäisi toisiaan täydellisesti.
Joo semmonen normaalinaapurintytön kaunis, vähänku Natalie Portman, tosi pystyt tissit ja semmonen. Ei mitään joka ei kellekään kelpaa vaan on vaan ite jääny jumiin eikä kukaan muu oo vielä sormellaan koskenu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla Euroopassa mutta eritoten Suomessa tytöt muuttavat nuorempina pois kotoa.
Tietoa vuodelta 2014:
Nykyisin vajaa kolmannes miehistä asuu vanhempien luona vielä 20–24-vuotiaina, naisista lapsen asemassa on tässä iässä enää 18 prosenttia. Kolmekymmenvuotiaista miehistä kuusi prosenttia oli perheessään lapsen asemassa, naisista kolme prosenttia.Kuinkahan paljon tuo tyttöjen "itsenäistyminen" on , että muutetaan ikäistään vanhemman miehen luokse?
Kuinkahan paljon miesten "itsenäistyminen" on sitä, että odotetaan vaimon tekevän kotityöt ja passaavan kuin äiti?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulisi olemaan niin ihanaa kuin voisi kuvitella, koska usein nämä tapaukset kärsivät myös kiusaamistaustasta ja itsetunto-ongelmista, mikä johtaa sitten omiin ongelmiinsa. Niin miehissä kuin naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutettu, HR osastopäällikkö, tienaa hyvin, sosiaalisesti todella pätevä, hauska, fiksu ja filmaattinen. Kivan näköinen myös, jos sillä on merkitystä.
Äiti ei salli poikaystäviä. Äiti päättää kuka on tarpeeksi hyvä ihminen kaveriksi. Äiti ostaa vaatteet, pesee vaatteet. Äiti päättää mitä syödään ja monelta. Äiti hermostuu, jos kotiintulo aikaa ei noudateta.
Nainen on 37v
Vaikeahan tuollaisesta käytöksestä on päästä yli ja irti, kun siihen on tottunut lapsuudesta asti eikä kukaan ole puuttunut äidin kontrollointiin. Kuulostaa melkein jonkinlaiselta Tukholman syndroomalta, tai sitten äiti saattaa suljettujen ovien takana uhkailla vaikka itsemurhalla jos tytär lähtee.
Luulen että tuo nainen on puhdas introvertti ja luonteeltaan äärimmäisen ujo vaikka työympäristössä onkin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulisi olemaan niin ihanaa kuin voisi kuvitella, koska usein nämä tapaukset kärsivät myös kiusaamistaustasta ja itsetunto-ongelmista, mikä johtaa sitten omiin ongelmiinsa. Niin miehissä kuin naisissa.
Ja miten tämä olennaisesti eroaa kaikista muista parisuhteista. Parisuhteen pitempää onnellisuutta ja onnistumista vaikuttaisi olevan erittäin vaikea ennakoida juuri mistään lähtöparametreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan minä sanoin että ymmärtäisimme toisiamme hyvin😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä olennaisesti eroaa kaikista muista parisuhteista. Parisuhteen pitempää onnellisuutta ja onnistumista vaikuttaisi olevan erittäin vaikea ennakoida juuri mistään lähtöparametreista.
Ehkä vanhempina ei olla enää niin ehdottomia ja ollaan valmiita tekemään töitä suhteen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo semmonen normaalinaapurintytön kaunis, vähänku Natalie Portman, tosi pystyt tissit ja semmonen. Ei mitään joka ei kellekään kelpaa vaan on vaan ite jääny jumiin eikä kukaan muu oo vielä sormellaan koskenu.
Mitä väärää siinä olisi?
On minä.53 vuotta.Pisin seurustelusuhde kesti 1kk.Ei perhettä asun yksin, en seurustele eikä kiinnosta, olen opiskellut useamman ammatin, Käyn töissä, siivoan milloin jaksan, syön roskaruokaa
Tunsin joskus kaksi, silloin jo iäkkäitä ja veljenpoikansa hoivissa. Lienevät nyt jo kuolleet.
Siinä oli kyllä takana joku perintöjuttu, saivat perinnön sillä ehdolla että eivät koskaan menisi naimisiin tms. Tila haluttiin pitää jakamattomana suvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin se "peräkammarintytön" perinteinen nimitys on ollut vanhapiika, joka syystä tai toisesta ei ole löytänyt sitä "elämänsä miestä" vaan on jäänyt naimattomaksi. Hän luultavasti päätyy huolehtimaan vanhemmistaan koska hänen sisaruksillaan on omat perheet.
Vanhanpiian vastine oli ennen vanhapoika, mikä ei suoranaisesti tarkoittanut mitään vauhdikasta citysinkkua.
Vanhapiika on aikansa elänyt nimike, koska termiin liitettiin ennen vaikka mitä lisämerkityksiä, koska naisten odotettiin pysyvän neitsyinä avioliittoon asti. Nykyajan "vanhapiika" saattaa olla vaikka nainen, jolla muutama avoliitto takana ja lapsia niistä, joka ei jostain syystä enää kuitenkaan haluaa elämäänsä miestä.
Vanhapiika on sama kuin peräkammarinpoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin se "peräkammarintytön" perinteinen nimitys on ollut vanhapiika, joka syystä tai toisesta ei ole löytänyt sitä "elämänsä miestä" vaan on jäänyt naimattomaksi. Hän luultavasti päätyy huolehtimaan vanhemmistaan koska hänen sisaruksillaan on omat perheet.
Vanhanpiian vastine oli ennen vanhapoika, mikä ei suoranaisesti tarkoittanut mitään vauhdikasta citysinkkua.
Vanhapiika on aikansa elänyt nimike, koska termiin liitettiin ennen vaikka mitä lisämerkityksiä, koska naisten odotettiin pysyvän neitsyinä avioliittoon asti. Nykyajan "vanhapiika" saattaa olla vaikka nainen, jolla muutama avoliitto takana ja lapsia niistä, joka ei jostain syystä enää kuitenkaan haluaa elämäänsä miestä.
Ei oo vanhapiika, vaan eronnut, tai jos on vähän höpsähtänyt, niin kutsuu itseään sinkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika on sama kuin peräkammarinpoika.
Ei ole. Vaan sama kuin vanhapoika. Naimaton, mutta asuu omillaan. Ei merkittäviä seurustelusuhteita eikä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on 37v
Löytäispä tuollaisen tyttökaverin. Mammat vaan tuomitsee
🤳