Vuokralaisten sotkuisuus Airbnb:ssä
Millä sanoin antaisitte palautetta airbnb-vuokralaisille, joiden jäljiltä astiat ovat tiskaamatta, mutta laitettu tiskikoneeseen, vaikka annettu ohjeet astianpesukoneen käytöstä ja käsinkin mahdollisuus pestä, valkoinen tyynyliina täynnä mustia pilkkuja, jotka tosin sain pesussa pois, roskia lattialla, vaikka roskiskin löytyy ja valkoisissa pyyhkeissä mustia ja ruskeita tahroja ja wc-istuimessa kakkatahroja?
Kuuluuko teidän mielestänne tällaiset jäljet vuokralaisen siivota ennen lähtöään? Esim. nuo valkoisten laadukkaiden tyynyliinojen ja pyyhkeiden käyttö aivan kuin lattiariepuina ottaa päähän. En myöskään ymmärrä, miksi roskat jätetään lattialle tai eikö hävetä, että wc-istuin on kakassa käytön jälkeen.
Nämä sotkuisimmat vuokralaiset olivat parikymppisiä naisia. Yllättäen miehet ovat aina olleet tosi siistejä.
Kommentit (37)
Käsitys siisteydestä vaihtelee samoin kuin mitä osaa tai ymmärtää siivota. Jonkun mielestä paikka on siisti ja toisen mielestä täysi läävä.
Kannattaisi ehkä vielä kerran laskea sinun kannaltasi taloudellisin ja järkevin majoituspaketti ja jolloin ei sitten harmita, jos arvolakanat suttaantuvat lopullisesti pois heitettäviksi. Ikean rättejä vaan ja seuraa tori.fistä ilmaiseksi annettavia. Ja tee selkokieliset ohjeet ja lisää niihin kuvia, että majoittuja ymmärtää mitä pitää tehdä.
Olen aina ymmärtänyt, ettei airbnb todellakaan ole sama, kuin hotellissa oleminen, jossa tarkoitus on saada täydellistä palvelua. Airbnb vuokrataan kalustettu koti. Kyllähän se vuokra-asunnoissakin on, että asunto on siivottava ennen muuttoa vai jätättekö te vuokrahuoneistot likaisiksi kun olette muuttaneet pois?
Apeellä on aikaa siivota vaikka pari taloa päivässä, joten tämä oli nyt tässä.
Otatko siivousmaksun?
Jos otat, olettavat sun siivoovan.
Lakanoiden ja pyyhkeiden sotkeutumiselle ei oikein voi mitään. Jos harrastaa tällaista majoitustoimintaa, se tappio on kestettävä ja ostettava halvemmat pyyhkeet. Ei missään muussakaan majoitusliikkeessä laskuteta erikseen likaisista pyyhkeistä tai lakanoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo airbnb on kyllä ihan p**seestä ainakin tavallisessa kerrostalossa. Aiheuttaa levottomuutta ja sotkua esim porraskäytävään. Likaantuneet pyyhkeet ja kakkanen pönttö ovat pieniä harmeja siihen nähden, mitä naapurit joutuvat sietämään.
Meillä on 5 airbnb asuntoa taloyhtiössä eikä mitään valittamista. Riippuu miten kohdetta markkinoi. Bilettämiseen saa laittaa kiellon. Niin mäkin tein.
Vaikea ymmärtää. Olen majoittunut kymmeniä kertoja Airbnb:n kautta ja aina siivoan jälkeni - vaikka hintaan olisi lisätty siivousmaksu (se tosin automaationa sylettää, koska siivoan itse sotkuni.
Tiskaan, otan lakanat pois ja viikkaan ne pinoon käyttämieni pyyhkeiden kanssa, pyyhin keittiön tasot, laitteet ja pöydän, siivoan kylppärin, vien roskat, tuuletan kämpän.
Saan poikkeuksetta positiivista ja jopa ylistävää palautetta Airbnb:n sivulla.
Anna vaan palautetta, jos kämppä on jätetty siivottomaksi. Ei kai kukaan sellaisia vieraita halua.
Voi anteeksi! Olin ekaa kertaa AirBnB-asunnossa. En tajunnut että mun olisi pitänyt tiskata omani ja vuokraemännän aamupala-astiat! Emäntä joutui lähtemään ennen minua ja sanoi vaan että lähden kun lähden ja varmistan vaan että ovi tulee lukkoon. Olisiko lakanatkin pitänyt pestä ja silittää?
Taidat olla täysi taliaivo jos jätät parhaat lakanasi ja pyyhkeesi airbnb-vieraiden käyttöön :D
Siellä voi valita "majoittaisitko asiakkaan x uudelleen". Siihen voi laittaa ei. Ja airbnb annetaan myös asiakkaalle tähdet.
Ja kyllä, airbnb oletan että siivotaan ja ei jätetä kuin hotellihuonetta. Bookingissa jos varaa niin sitten saa jättää sotkua kunhan ei riko tai pilaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
airbnb on ihan pelleilyä
Olet siinä kuitenkin mukana, onko jo riman alitusta havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Lakanoiden ja pyyhkeiden sotkeutumiselle ei oikein voi mitään. Jos harrastaa tällaista majoitustoimintaa, se tappio on kestettävä ja ostettava halvemmat pyyhkeet. Ei missään muussakaan majoitusliikkeessä laskuteta erikseen likaisista pyyhkeistä tai lakanoista.
Olen matkustanut paljon. Hotelleissa on eri tapoja, esim. likaiset veren tahrimat lakanat aiheuttavat yleensä lisälaskun. Normaalista likaantumisesta ei tule lisämaksua. Tavaroiden rikkominen aiheuttaa aina lisämaksun. Lähes kaikissa loma-asunnoissa tiskataan omat tiskit ja laitetaan roskat roskakoriin. Joskus tästä on erikseen muistutettu esim. lapulla keittiön ovessa. Airbnb-asunnoissa tiskit tiskataan aina. Useimmat vievät myös roskansa kierrätykseen. Kylpyhuonetta ei tarvitse pestä, eikä imuroida, ellei ole ylimääräistä roskaa ole silmin nähtävissä.
Pidät niin kovaa vuokraa, että ovat olettaneet siivouksen sisältyneen hintaan.
Helppoa, otetaan riittävän iso varaus siivousta varten ja sitten varaus käytetään ja näytetään kuvat eleivät uso, eli varausta ei palauteta. Niin tekee kaikki hotellitkin...deposit on homman nimi
Tällöin tilanne on toki eri. Ap:n viestistä saa kuitenkin sen käsityksen, että hänen paikassaan vuokranantajan tekemä loppusiivous kuuluu hintaan. Silloin muutama roska lattialla ja tahrat wc-pöntössä eivät ole ongelma.