Sirpa Selänne: "Talon pitää kuitenkin olla suuri, jotta lapset pystyvät muuttamaan halutessaan takaisin kotiin."
Ai että, Sirpan haastatteluja on aina hauska lukea. Ei ole näköjään vielä luopunut toivosta, että aikuiset lapset eivät muuttaisi maailmalle. Kotiäidin suuri unelma.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Teemu-Selanteen-talokaupat-tyssasivat-Sir…
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on kanssa tuollainen, ei lopu puuttuminen ja toivominen että tultaisiin kotiin. Säästää jatkuvasti meille kaikenlaista ja on kerännyt omaisuutta koko ikänsä. Monesti olen sanonut että pistä kaikki lihoiksi ja elä jumalauta jo itselleni. Ei voi. Perikunta saa päättää. No minä taskutan ja jumalauta ryyppään sen perinnön vaikka ja laitan h*riin kun sen aika on. Elän äitini puolesta elämän jonka se jätti elämättä ja poltan joka ikisen posliinikupin ja jogurttipurkin.
Kerro sille uudesta trendistä, kuolinsiivouksesta.
Mua nauratti noi säästetyt jogurttipurkit. :DDD
Olen kertonut jo että meillä on sitten palokunnan savusukellusharjoitukset jos toi keräily ei lopu.
Pelaako ne lätkää pojat? Vai ovatko yliopistossa. ???
Ei kai Sirpa halua pojista peräkammari poikia????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Sirpa usko että lapsilla kantaa siivet omaan elämään.
Sehän siinä on, joidenkin on vain vaikea päästää irti. Uuteen elämänvaiheeseen siirtyminen pelottaa, kun lapset eivät enää ole riippuvaisia sinusta.
Itse olin kyllä vaan onnellinen siinä vaiheessa, kun lapseni siivet alkoivat kantamaan. Iloinen lapseni puolesta.
Sinulla varmaan oli muutakin elämää kuin lapset, kodinhoito ja miehen hyvinvointi.
Itse asiassa eipä juuri ollut, sillä multa meni sattumalta just silloin työpaikka ja terveys petti niin, että jouduin luopumaan harrastuksistani.
Miehen vaihto-oppilasperheen vanhemmilla on edelleen miehellekin huone valmiina (se, missä yöpyi vaihto-oppilasvuoden 25 vuotta sitten),toki ihan vierashuoneena myös käytössä. Perheen aikuisilla lapsilla on edelleen omat huoneensa vanhempiensa talossa ja lapsenlapsillekin kunnostettiin nyt oma tila vintille. Sukujuhlien aikaan on tietysti täyttä, muuten asuvat aika väljästi. Ja perheen äiti on ollut aina kotirouva, mies oli töissä mutta jäi viisikymppisenä eläkkeelle.
Myös minun vanhempani ovat pitäneet saman talon, jossa kasvoin sisarusteni kanssa ja edelleen meillä on siellä "omat" huoneet, vaikka ne nyt onkin sisustettu eri tavalla. Esim. minun huoneeni on oikeastaaan äitini ompeluhuone, siskoni huone on muutettu kirjastoksi/työhuoneeksi ja veljeni huoneessa säilyttävät usein tavaroita, joita eivät tarvitse arjessa mutta joita eivät halua antaa poiskaan. Kaikissa huoneissa on parisängyt eli periaatteessa käyvät myös vierashuoneina - joskaan sisustus ei välttämättä aina ole niin hienoa. On mukava tietää, että kun tulemme käymään, ei tarvitse mennä hotelliin eikä nukkua patjoilla keskellä olohuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika Sirpan kasvoja, 49-vuotias, näyttää 70-vuotiaalta.
Olen häntä 15 vuotta vanhempi, piti mennä meikkipeilin eteen katsomaan omaa naamaani, ikämme voisi hyvin olla toisinpäin. Miten nuo silmänympärykset voivat olla noin ryppyiset? Tupakoikohan hän!
Kalihvornian aurinko,ei ihme.
Musta Sirpa on ikäisekseen ihan nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin haluaisin ison talon ja tilaa aikuisillekin lapsille aina tulla kotiin. Itse asiassa meillä onkin, mutta lapsia vain kaksi.
Upporikkaalla perheellä on aika yleisesti iso talo, jossa on tilaa isollekin porukalle yöpyä. Mikäs siinä nyt niin ihmeellistä on? Lapset kumppaneineen ja myöhemmin omine lapsineen mahtuvat kaikki saman katon alle viettämään jouluja ja perhejuhlia. Ei Selänteiden tarvitse ikinä kaksioon muuttaa.
Sirpa ei edelleenkään puhunut jouluista tai vierailuista - vaan että lapset muuttaisivat takaisin kotiin.
Ihme toive. Vähän kuin lintuäiti toivoisi, ettei jälkeläisensä oppisi ikinä lentämään vaan pysyisivät ikuisesti kotipesässään.
Amerikassa lapset joutuvat collegen jälkeen muuttamaan takaisin kotiin, jos eivät jatka opintoja tai pääse töihin. Siellä ei ole samanlaista työttömienhyysäämisjärjestelmää kuin meillä.
hyysäämis? Paini sinne Amerikkaan tai Venäjälle jos noin Suomi inhottaa.
Tämä on paras maa juuri siksi, että täällä on yhteiskunnalla turvaverkot, USA on helvetin limen takapajula jossa vain rikkaat pärjää, köyhällä ei ole mitään toivoa, ja niitä on amerikkalaisten enemmistö.
Trump sanoi minimipalkoista "Meidän pitää tehdä valtavasti työtä noustaksemme yhteiskunnassa".Itse se syntyi rikkaaseen perheeseen ja sai isältään isoja rahoja viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän siinä on, joidenkin on vain vaikea päästää irti. Uuteen elämänvaiheeseen siirtyminen pelottaa, kun lapset eivät enää ole riippuvaisia sinusta.
Itse olin kyllä vaan onnellinen siinä vaiheessa, kun lapseni siivet alkoivat kantamaan. Iloinen lapseni puolesta.
Sinulla varmaan oli muutakin elämää kuin lapset, kodinhoito ja miehen hyvinvointi.
Itse asiassa eipä juuri ollut, sillä multa meni sattumalta just silloin työpaikka ja terveys petti niin, että jouduin luopumaan harrastuksistani.
Mutta kuitenkin ennen sitä oli työ ja muutakin omaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Täysin todellisuudesta vieraantumista.
Harvalla on varaa tai haluakaan pitää kolmea, neljää huonetta tyhjinä varalta, että lapsi "palaa kotiin".
Halusta en tiedä mutta varaa kyllä löytyy Suomessakin tuhansilta vanhemmilta pariskunnilta jotka edelleen asuvat omakotitalossa jossa asuivat silloinkin kun lapset asuivat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin ennen sitä oli työ ja muutakin omaa elämää?
Todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on varaa tai haluakaan pitää kolmea, neljää huonetta tyhjinä varalta, että lapsi "palaa kotiin".
Halusta en tiedä mutta varaa kyllä löytyy Suomessakin tuhansilta vanhemmilta pariskunnilta jotka edelleen asuvat omakotitalossa jossa asuivat silloinkin kun lapset asuivat kotona.
Omasta lähipiiristä löytyy ihmisiä, joilla on 1-2 ylimääräistä (lasten)huonetta. Mutta pikemminkin niin päin, ettei heillä ole ollut varaa muuttaa kaupunkiin kerrostalokämppään viettämään vanhuutta, vaan ovat sidotut vanhaan, arvottomaksi käyneeseen omakotitaloon, jota tuskin enää saa kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt mustana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani tekivät kolmesta lastenhuoneesta kummallekin omat harrastushuoneet ja yhden vierashuoneen. Olen aivan varma, että jos sellainen tilanne tulee, he ottavat kenet tahansa meistä asumaan lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa, mutta mitään omia huoneita meillä sisarusten kanssa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä vaaleakin Sirpa nätti on, ryppyjä tosi paljon, mutta nätti on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä vaaleakin Sirpa nätti on, ryppyjä tosi paljon, mutta nätti on.
Sirpasta on kovaa vauhtia tulossa uusi Matti Nykänen. Älyvapaita möläytyksiä tulee Seiskaan, tosin ei ihan niin oivaltavia kuin Matilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen häntä 15 vuotta vanhempi, piti mennä meikkipeilin eteen katsomaan omaa naamaani, ikämme voisi hyvin olla toisinpäin. Miten nuo silmänympärykset voivat olla noin ryppyiset? Tupakoikohan hän!
Minä katsoin samaa, todella ryppyiset silmäkulmat ja poskien iho velttoa. Tupakointi ei tee iholle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö, katsohan uudelleen peiliin, tai mene silmälääkäriin. Sirpa on kaunis ja "hyvin säilynyt". En arvottaisi Sirpaa pelkän ulkonäön perusteella, vaan hän vaikuttaa perhettään suuresti rakastavalta ja huolehtivalta naiselta.
Kyllä sekä minä että veljeni ollaan usein vanhemmilla yökylässä. Vanhemmilla iso talo pk-seudulla niin miksi siellä käydessä menisi hotelliin, kun vanhemmat vain tykkäävät, kun käymme kylässä? Minä muutinkin aikuisiällä eron jälkeen puoleksi vuodeksi vanhemmille ja kävin sieltä töissä. Oli mukavaa, kun rankan eron jälkeen ei ikinä tarvinnut olla yksin ja tuli syötyäkin terveellisemmin ja mentyä ajoissa nukkumaan. Minusta on ihanaa tietää, että tapahtuipa elämässä mitä tahansa, olen aina tervetullut lapsuudenkotiini. Toivoisin, että jokaisella olisi tuollainen "turvasatama". Olen saanut Sirpasta hieman hupsun, mutta kuitenkin sydämellisen kuvan julkisuuden perusteella.