Haluan katkaisuhoitoon joka on tarkoitettu meille syöpöille
Olen muodoton punkero ja yksin en tästä selviä. Miksi meille ei ole vastaavaa kuin alkoholisteille? Ongelma ja syyt ovat pitkälti samat. Määrällisestikin meitä lienee yhtä paljon. Uskon että voisi saada elämäni muutettua katkaisuhoidon avulla.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo toimisi jos ihmiset maksaisi kurssista kunnolla.. Ja olisi hyvä jos aamupala päivällinen ja lounas tarjoiltaisiin pöytään kuten illallinenkin. kuntoutusten buffet on pahin vittuilu laihduttajille.
Sulla on Jonne varmaan hyvä kokemus kuntoutuksesta , mt - kuntotuksesta, nimittäin
en ole jonne vaan lihava mies, joka syö niin kauan kuin ruokaa näkee tai on varaa ostaa. Minulle parhaiten toimisi jos en itse ostaisi ruokaa vaan joku tekisi minulle annokset ja muuta en saisi vaikka kuinka näyttäisin rahojani.
'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Haluan oikeasti että joku tekee mulle sellaisen ruokavalion, jolla ei liho, ei ole jatkuva nälkä ja jolla laihtuu. Liikunnalla kun ei kuulemma ole väliä. Haluan olla jossain valvonnan alla koko sen ajan. Sitten jos ei paino putoa, ei voi kukaan valehtelijaksi väittää. Nyt kun itse olen yrittänyt kaikkien ohjeilla painoa pudottaa eikä kiloakaan heidän ohjeillaan ole lähtenyt, on jokainen syyttänyt valehtelijaksi. Haluan todistaa että en laihdu heidän ohjeillaan vaan aineenvaihdunnassa/elimistössä on jotain pahasti pielessä. Ehkä siten saisin oikeaa apua, eikä vain pilkkanaurua ja syyttelyä.
Oletko käynyt asian tiimoilta lääkärissä? Voi olla joku sairaus joka turvottaa, vaikka se kuuluisa kilppari. Jos siihen saa lääkityksen, voi auttaa? Samoin voi olla että jotkut masennuslääkkeet lihottavat? E-pillerit? Ei se aina ole syömisestä kiinni.
Olen useammankin lääkärin kanssa keskustellut. Ohje on "pieniä muutoksia" ja liikuntaa. Ei auta. Viimeksi sanoin että haluan ravintoterapeutille. Ei pääse muut kuin keliaakikot. Kerroin miten olin saanut painoa pois viimeksi eli ihan sairaalla (anorektikon) kitudieetillä ja 7-8h/pv liikuntamäärällä. En vaan jaksa sitä loppuelämääni. Lääkäri ei sanonut mitään. Kilpirauhasarvot normaalit, masennuslääkkeitä en ole koskaan syönyt, e-pillereitä 30v sitten kokeilin, nyt ei enää tarvi kun on 50+ ikäinen :) Diabeteshoitaja (esidiabetes on todettu) antoi ohjeet ja noudatin niitä pilkuntarkasti 2 kk, kiloakaan ei lähtenyt vaikka hän itsevarmana taputti olalle että VARMASTI nyt lähtee paino tippumaan. Ei lähtenyt, tuumasi että minun pitäisi käydä juttelemassa jollekin. Siis mielenterveyden häiriö kun ei paino putoa? Uskomatonta. Lisämunuaisten uupumusta ja kortisolin määrää epäilen mutta tutkimuksiin en pääse. Kokeilin netin kalorilaskuria 5 kk, ei yhtään kiloa lähtenyt. Oon välillä jo niin väsynyt ja epätoivoinen ettei jaksa kuin itkeä. Syyllistämistä, pilkkanaurua ja yksin jättämistä. Mitä pitää tehdä että saa apua? Kun ei yksin pysty siihen.
No kuullostaa kyllä että vika on jossain muussa kuin ruokavaliossasi ja se on tosi ikävä jos terveydenhoito suhtautuu asiaan noin nuivasti! : O
Senkus menet pariksi vuodeksi vaeltelemaan vaikkapa autiomaahan tai vuoristoon. Laihdut.
Ja kun on siellä koko ajan ulkona liikkumassa eksoottisissa maisemissa niin ajatuksetkin pysyy poissa syömisestä, tai vaikka pyörisi syöminen koko ajan mielessä niin laihdut silti koska ei siellä erämaassa ole ruokakauppoja.
Eli kyllä ratkaisuja laihtumiseen löytyy.
Jos kuitenkin tahtoisit laihtua JA pysyä Suomessa JA elää normaalia elämää JA tehdä toimistotöitä JA istua iltaisin telkkarin ääressä niin kai voi vain sanoa: kaikkea ei voi saada. Kukaan ei voi saada aina kaikkea.
Elämä on valintoja, uhrauksia, priorisointia. Mistä kaikesta olisit valmis luopumaan jotta laihtuisit?
Luovu Suomen elämästäsi. Muuta Kazakstaniin vuohipaimeneksi - laihdut.
...
Tosiaan, elämäntapa vaikuttaa enemmän kuin pelkkä ruokavalio tai kuntoilu. Elämäntapa, ihan kaikki, miten kaiken aikasi kulutat, missä olet, mitä teet, kenen kanssa. Jotta mä pysyn kunnossa ja laihana ja terveenä niin todellakin mun pitää kaikista eniten panostaa mun ajankäyttöön - ja huomattavasti vähemmän kuntoiluun ja ruokavalioon.
No, en ihmettele jos lapset lihottaa. Jos minulla olisi jonnen kaltainen pikkupaskiainen poikana, varmaan olisin sekä ahdistunut ylensyöjä että alkoholisti.