PMS - Olenko yksin tämän kuukausittaisen ahdistusviikon kanssa?
Tämä on siis diagnosoimaton PMS... Joka kuukausi sama juttu, syvä ahdistuneisuus pahenee 3-5päivää ennen menkkoja. Lopulta se päättyy siihen että saan hysteerisen itkukohtauksen jonka jälkeen menkat alkaa.
Tämä ahdistus ennen itkukohtausta on hirveää, tuntuu että koko elämäni on merkityksetöntä, kaikki vihaavat minua ja lapsenikin elämä on surkeutta. Lisänä tähän nyt tullut pakonomainen vatvominen em. asioista, ja pakkoajatukset esim luulotautisuuteen liittyviä juttuja ja "mieskin pettää minua" yms. Välillä tajuan että ei hitto menkathan on alkamassa ja tämä on siitä johtuvaa, jolloin pystyn rauhoittamaan itseäni, mutta usein en enää muista että joka kuukausi käyn tämän saman pas kan läpi.
Onko tämä ihan normaalia? Mulla tämä nyt siis päällä ja mulla todella mielisairas olo. Lääkkeitä en halua ja lääkäriin menoon ihan järkyttävä kynnys. Mutta apua tai tukea tarvitsen, itkettää ja ahdistaa. Hirveä päivä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ruokavalio, vitamiini-, kivennäis- ja hivenaineet sekä liikunta kannattaa ottaa mukaan kokonaisvaltaiseen hoitoon eikä syödä vain yksin pillereitä. Noilla on hyvin paljon vaikutusta hormoonitasapainoon.
Ei missään nimessä kannata lisätä sitä sokerin syöntiä pahimpina päivinä.
Olen käynyt ulkomailla hormoonilääkärin vastaanotolla, ja siellä paneudutaan tuohon ruokavalioon osana hoitoa.
Millaisia neuvoja ruokavalion suhteen sitten antoi? Tai oliko joku vitamiini ylivertainen tai sellainen mitä itse suosittelisit?
Kyllä se ruokavalio, vitamiini-, kivennäis- ja hivenaineet sekä liikunta kannattaa ottaa mukaan kokonaisvaltaiseen hoitoon eikä syödä vain yksin pillereitä. Noilla on hyvin paljon vaikutusta hormoonitasapainoon.
Ei missään nimessä kannata lisätä sitä sokerin syöntiä pahimpina päivinä.
Olen käynyt ulkomailla hormoonilääkärin vastaanotolla, ja siellä paneudutaan tuohon ruokavalioon osana hoitoa.