Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvopuhe sateenkaariväeltä

Ap
29.06.2019 |

Eräs sateenkaariväestä kirjoitti aiemmassa ketjussa haluavan yhtenäiset oikeudet sekä tasa-arvoa. Kun vastasin että yhtenäiset oikeudet ymmärrän ja pyysin tarkennusta tasa-arvotoiveeseen kun siitä numeroa tehty koko ketju poistettiin. Tarkennuskysymyksessä kysyin haluatteko tiettyjä asioita tasa-arvossa parannettavan joissa yhä vikaa vaiko yleisesti ihan periaatteesta vain ajaa tasa-arvohokemaa hamaan tulevaisuuteen vaikka asiat kuinka olisi kohentunut kuten jotkut feministit tehneet? Tasa-arvotarkennuskysymykseen vastauksia sateenkaariväeltä kiitos

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisella umpiluupäällään on oikeus omiin mielipiteisiinsä, sorry vaan.

No ei ole, jos hän niitä heittelee muiden naamalle. Kiusaaminen ja loukkaaminen eivät ole ok.

Vierailija
22/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n elämä tyhjentyi tähän ketjuun, mukana tietysti pari yläpeukuttaja, jotka eivät ymmärrä senkään vertaa, mutta kaikki sekunnit, kun kettuiluketju elää, niin pitää käyttää hyväksi.

Se että kysyn tasa-arvoasian avaamista sateenkaariväeltä ei ole kettuiluketjujatuksella, päinvastoin hyvä mahdollisuus asianosaisille jakaa näkemyksiään. Asiasta tarkennuskysymys näemmä pahoitti jonkun mielen

-ap

Naurattaa sun yritys olla "asiallinen". :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä siitä, että jos laissa on kirjattu yhtäläiset mahdollisuudet, tasa-arvo on jo saavutettu. Ei todellakaan ole.

Eikä voi ajatella, että jos kulttuuri mahdollistaa syrjinnän ja katsoo sitä vaiti sivusta, kyse olisi "vain yksilötason ongelmasta".

Kulttuuria on muutettava ja siksi pridet ovat yhä tulevaisuudessa tärkeitä, että jokaisen umpiluupäänkin kalloon uppoaa se, että seksuaalivähemmistöt ovat ok. Että ei ole olemassa mitään "normaalia", josta poikkeamat ovat "epänormaaleja".

Siitä olen samaa mieltä, että mahdollisuuksien tasa-arvo on se tärkein asia. Mutta siinä enme vielä ole, niin kauan kuin jollekin on ihan ok niputtaa kaikki sateenkaariväki yhteen ja laatia tällaisia tivaamisaloituksia.

Hetero viisikymppinen perheenäiti

Komppi. Ilmapiiri on muuttunut hyvään suuntaan, mutta ei Suomessa vieläkään suhtauduta neutraalisti seksuaalivähemmistöihin eli paljon on vielä tehtävää. Lakiasiat alkaa olla jo kohdillaan.

Vierailija
24/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, jos hän niitä heittelee muiden naamalle. Kiusaaminen ja loukkaaminen eivät ole ok.

Näin juuri. Umpiluupäiden pitäisi ymmärtää, että loukkaaminen ja syrjiminen (vihapuhe) ei kuulu sananvapauden piiriin.

Vierailija
25/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kummi lesbo ja minulla sekä homo- että biseksuaalikavereita. Kukaan heistä ei koe tasa-arvossa olevan vikaa heitä kohtaan kun kysytty mutta monet muut silti asiasta numeroa tehneet. Ne seksuaalivähemmistöistä joiden mielestä tasa-arvo ei toteudu toivottu kertovan tasa-arvo-ongelmasta tarkemmin jos haluavat tulla paremmin ymmärretyiksi, täällä tullut hyviäkin vastauksia

-ap

Vierailija
26/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteisiin oikeus mutta asiat esitettävä/sanoitettava asiallisesti, vihapuheet ja kunnianloukkaukset väärin ketä tahansa kohtaan

Vierailija
27/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali, tasa-arvo sanana mieleen mutta ei tarve ajaa sitä omakohtaisesti missään muodossa. Riittää kun kumppani tietää että halut ei samat

Vierailija
28/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen biseksuaali. Tasa-arvossa vikaa se että töitä saa huonommin kuin heterot. Viimeisessä kahdessa työhaastattelussa valittu toinen minun sijaan

Vierailija
29/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen biseksuaali. Tasa-arvossa vikaa se että töitä saa huonommin kuin heterot. Viimeisessä kahdessa työhaastattelussa valittu toinen minun sijaan

Ehkä he olivat muutoin pätevämpiä tehtävään?

Vierailija
30/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Think before you speak kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaariväki on henkiseltä kypsyydeltään limanuljaskan tasolla, joten heiltä on turha odottaa muuta kuin ristiriitaista tunnepaatosta.

Does your words ring a bell to you much? You immature slimebag.

Miksi, oi miksi pitää yrittää kirjoittaa vieraalla kielellä, kun ihan heti menee pieleen?

Vierailija
31/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä siitä, että jos laissa on kirjattu yhtäläiset mahdollisuudet, tasa-arvo on jo saavutettu. Ei todellakaan ole.

Eikä voi ajatella, että jos kulttuuri mahdollistaa syrjinnän ja katsoo sitä vaiti sivusta, kyse olisi "vain yksilötason ongelmasta".

Kulttuuria on muutettava ja siksi pridet ovat yhä tulevaisuudessa tärkeitä, että jokaisen umpiluupäänkin kalloon uppoaa se, että seksuaalivähemmistöt ovat ok. Että ei ole olemassa mitään "normaalia", josta poikkeamat ovat "epänormaaleja".

Siitä olen samaa mieltä, että mahdollisuuksien tasa-arvo on se tärkein asia. Mutta siinä enme vielä ole, niin kauan kuin jollekin on ihan ok niputtaa kaikki sateenkaariväki yhteen ja laatia tällaisia tivaamisaloituksia.

Tasa-arvo saavutetaan vain kun kaikki ovat kaikista asioista samaa mieltä, kaikki saavat samaa palkkaa ja näyttävät samalta sekä tietenkin kaikki toteuttavat samaa seksuaalisuutta.

Koska niin kauan kun joku on kauniimpi, älykkäämpi, paremmin tienaava, mukavampi, suositumpi jne, ei todellista tasa-arvoa ole. Minäkin nelikymppisenä ylipainoista äitinä olen huonommassa asemassa sekä työ- että deittimarkkinoilla kuin joku nuorempi ja nätimpi.

Ihmisarvo on toki kaikilla mutta täydellinen tasa-arvo on mahdoton ajatus.

Vierailija
32/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi itsekään henkilöä, jolla on tarve käydä seksualisuuttaan läpi työhaastattelussa. Haastattelija ei saa siitä kysyä, joten olet ilmeisesti itse nostanut asian esille.

Vierailija
33/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menet kertomaan asiasta? Mä kyllä ottais hommiin ihmistä, joka ilmoittaa seksiasiansa työhaastattelussa. Moi, mä oon Kerttu ja olen bisse.

Vierailija
34/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menet kertomaan asiasta? Mä kyllä ottais hommiin ihmistä, joka ilmoittaa seksiasiansa työhaastattelussa. Moi, mä oon Kerttu ja olen bisse.

Siviilisäätyäni kysyttiin ja vastasin olevani kihloissa ja avoliitossa naisen kanssa, en näe syytä peitellä kumppanin sukupuolta keskustelussa

Vierailija
35/37 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siviilisäätyäni kysyttiin ja vastasin olevani kihloissa ja avoliitossa naisen kanssa, en näe syytä peitellä kumppanin sukupuolta keskustelussa

Ja tämä nyt oli varmasti se syy, miksi sinua ei valittu ja voit syyttää syrjinnästä. Just joo..

Vierailija
36/37 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin viestin kirjoittaja on täällä enää lukemassa vastaustani, mutta ajattelin näitä asioita tosissani, enkä halunnut enää päästää ulos puolivalmiita mietteitäni. Olen tuo ylempänä kirjoitellut transihminen. En tiedä, onko tämän ketjun nostaminen viisasta, mutta annan nyt mennä.

Kulttuurin muuttaminenhan on vaikeaa. Itse ajattelen, että näitä vastaan, jotka vähemmistön edustajia kiusaavat ja piinavat, on paras taistella joko lain avulla tai sitten sillä, että enemmistö tosiaan ajattelee eri tavalla. En usko, että kaikki muuttuvat koskaan LGBT-myönteisiksi. Tuo enemmistön suojelu taas saavutetaan parhaiten sillä, että ihmiset tutustuvat meikäläisiin ihan normaaleissa ympyröissä ja huomaavat meidän olevan ihan tavallisia tallaajia. Ajatusrikoksiin en usko ja puolestani kukin saa ajatella vapaasti, kunhan osaa olla ihmisiksi. Puolestani joku saa fantasioida vaikka päästävänsä mut päiviltäni, kunhan ei sitä kuitenkaan tee, eikä vaikeuta elämääni tarpeettomasti.

Jos transsukupuolisena elämisestä jotain oppii, niin se asia on kärsivällisyys ja ymmärtäväisyys niitä kohtaan, jotka eivät vain tajua. Vaihtoehtona on sitten kuplaan vetäytyminen ja loputon raivo. Olen huomannut käytännössä, että aggressiivisuus ja oikeastaan kaikki muu kuin avoin ja rauhallinen puhe aiheuttaa helposti vastareaktion ja sen muurin yli onkin sitten vaikeampi päästä. Jos LGBT-ihmisillä olisi oma valtio, me lähetettäisiin varmasti erilaisia diplomaatteja ja poliitikkoja muihin valtioihin kuin mitä meidän nykyiset aktivistit ja äänekkäimmät ihmiset ovat, jos tavoitteena on rauhan tai sopimusten luominen.

Itse oletan, että kysymykset, jopa törkeänkin kuuloiset, kumpuavat ainakin uteliaisuudesta. Koitan vastata asiallisesti, koska sillä hetkellä edustan sille ihmisellä tätä vähemmistöä. En pidä sitä hyvänä asiana, että ihmisten ensivaikutelma meikäläisistä on usein nahkavermeissä marssiva BDSM-tyyppi tai raivoava sinitukkainen henkilö, joka vaatii kaikkia vessoja sukupuolineutraaleiksi. Se vaikuttaa vain uhkaavalta ja porukka vetäytyy poteroihinsa kokien tarvetta puolustautua. Historia on opettanut, ettei sellainen auta vähemmistöjä tulemaan hyväksytyiksi.

Asiat muuttuvat hitaasti. En usko pride-kulkueiden muuttavan kenenkään meitä vastaan olevan mieltä, mutta mielestäni on kuitenkin ok kokoontua yms. ihan jo siksi, että me tavattaisiin toisiamme jossain.

Mutta kiitos teille cisheteroille, jotka olette avoimia ja pidätte meitä ihan vaan tavallisina ihmisinä! Te olette avain niihin ongelmiin, joita meillä on. Pikkuhiljaa asiat muuttuvat. Ihan vain esim. äänestämällä ehdokkaita, joilla ei ole mitään meikäläisiä vastaan ja suhtautuvat meihin normaalisti, vaikutatte asioihin.

Vierailija
37/37 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehtikö sisäministeri ollenkaan marssille vai oliko hän haalimassa lisää pákolaisia Suomeen?