Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä häissä on se juttu mitä juhlitaan monisatapäisen yleisön voimin?

Vierailija
29.06.2019 |

Saahan sitä seksiä harrastaa ilmankin. Jotekin kornia nämä "rakkaudentäyteisen häämatkan" toivotukset jne.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus: Häissä juhlitaan hääparin avioitumista. 

Vierailija
2/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, sen avioitumisen juhlan aihe on mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se itse avioituminen. Ihan samoin kuin ylioppilasjuhlissa juhlan aihe on ylioppilaaksi pääsy, rippijuhlissa juhlan aihe on ripille pääsy jne. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla ymmärtää. 

Vierailija
4/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut vaatteista, joten olen katsellut muun muassa hääpukujen valmistamista ja valintaa koskevia TV-ohjelmia. Niiden perusteella vastaan, että häiden juhlinnan ykköskohde ja kaiken muun ylitse käyvä juhlinnan aihe on morsiamen hääpuku.

Vierailija
5/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan mennyt naimisiin seksin takia. Kyllä siihen oli ihan muut perusteet. Mutta sitä sinä et toki voi ymmärtää, kun kykenet näkemään avioliiton vain seksisuhteena. 

Vierailija
6/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se itse avioituminen. Ihan samoin kuin ylioppilasjuhlissa juhlan aihe on ylioppilaaksi pääsy, rippijuhlissa juhlan aihe on ripille pääsy jne. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla ymmärtää. 

En tiedä olenko vanhemmiten kyynistynyt tai muuten vaan joutunut liikaa kuuntelemaan työpaikan bridezillaa mutta en näe tätä kuitenkaan näin että siinä avioitumisessa olisi mitään juhlan aihetta sinänsä. Ei se ole kuin juridinen sopimus. Ja ennen vanhan naiset vielä olivat riippuvaisia elättäjästä joten oli kunniallista "päästä" naimisiin mutta toista se on nykyään kun ei sitä toista siihen välttämättä tarvitse mutta haluaa. Ripille pääsy ja ylioppiluus ovat vähän eri asia kun niillä on yhteiskunnallisia seurauksiakin enemmän. Ja velvollisuuksia.

Vierailija
7/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan mennyt naimisiin seksin takia. Kyllä siihen oli ihan muut perusteet. Mutta sitä sinä et toki voi ymmärtää, kun kykenet näkemään avioliiton vain seksisuhteena. 

No niitä muita syitä tässä koitan juuri kysellä miksi haluatte kaukaisimmatkin sukulaisenne todistamaan tuota "tahdon"-hetkeä? Mikä siinä on se pointti että sitä täytyy tulla katsomaan?

Vierailija
8/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on suuren ilon ja riemun aihe kun tuodaan verellä tuhriutunut lakana vieraille näytille.

Vierailija
9/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan yksi syy juhlia porukalla? Juhlista tykkäävät juhlivat suuresti, ei kaikki. Sama kuten vaikka viiskymppiset.

Uutta tietoa varmaankin?

Vierailija
10/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko vanhemmiten kyynistynyt tai muuten vaan joutunut liikaa kuuntelemaan työpaikan bridezillaa mutta en näe tätä kuitenkaan näin että siinä avioitumisessa olisi mitään juhlan aihetta sinänsä. Ei se ole kuin juridinen sopimus. Ja ennen vanhan naiset vielä olivat riippuvaisia elättäjästä joten oli kunniallista "päästä" naimisiin mutta toista se on nykyään kun ei sitä toista siihen välttämättä tarvitse mutta haluaa. Ripille pääsy ja ylioppiluus ovat vähän eri asia kun niillä on yhteiskunnallisia seurauksiakin enemmän. Ja velvollisuuksia.

Vanhemmiten luulisi myös ymmärtävä, että kaikki eivät ajattele samalla tavoin kuin sinä. Osalle avioliiton solmiminen on yksi elämän tärkeistä hetkistä ja luonnollisesti sitä halutaan myös juhlistaa. Millaisia muuten ovat nämä ripille pääsyn ja ylioppilaaksi valmistumisen yhteiskunnalliset seuraukset ja velvollisuudet? Itse en keksi yhtään. Ripille pääsy on vain kirkollinen sakramentti, joka kirkon silmissä antaa luvan kirkolliseen avioitumiseen, mutta ei velvoita yhtään mihinkään. Ylioppilastutkinto puolestaan on vain yhden koulun päättötodistus, joka ei myöskään velvoita yhtään mihinkään eikä sen suorittamisesta myöskään seuraa mitään kummempaa. 

Vierailija
11/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, on vain vanha tapa juhlia avioliittoa ja vihkimistä.

Sama juttu hautajaisten kanssa. Miksi hautajaisiin tulee ihmisiä, joita vainaja ei ole tavannut vuosikymmeneen. Enemmän noista ihmisistä olisi ollut iloa elävälle kuin kuolleelle ihmiselle.

Ei kuollut tiedä, ketä hänen maahanpanijaissaan on.

Häntäkään ei kannata juhlia suuri joukoin, kohta tuo sama pari on oikeudessa eroa hakemassa.

Pitää osata luopua joistakin perinteistä. Ainakin turhista, joilla ei ole enää ole mitään merkitystä kenellekään.

Vierailija
12/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden suvun yhdistymistä ja kahden ihmisen rakkautta ja lupautumista toisilleen.

"Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, Marko Martti Matikainen, tahdotko ottaa tämän Liisa Leinikki lehtisen aviovaimoksesi" jne.

Vierailija
13/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niitä muita syitä tässä koitan juuri kysellä miksi haluatte kaukaisimmatkin sukulaisenne todistamaan tuota "tahdon"-hetkeä? Mikä siinä on se pointti että sitä täytyy tulla katsomaan?

Meille häät olivat rakkauden juhla. Luonnollisesti halusimme viettää sen juhlan meille rakkaiden ihmisten kanssa. Emme sinne mitään kummin kaiman miehen vaimoja kutsuneet, vaan ne meille rakkaimmat ja läheisimmät sukulaiset ja ystävät. Joillain niitä on enemmän ja siksi juhlistakin tulee suuremmat. Se, että sinä et ole tekemisissä sukulaistesi kanssa ei tarkoita sitä ettei kukaan olisi. 

Vierailija
14/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut vaatteista, joten olen katsellut muun muassa hääpukujen valmistamista ja valintaa koskevia TV-ohjelmia. Niiden perusteella vastaan, että häiden juhlinnan ykköskohde ja kaiken muun ylitse käyvä juhlinnan aihe on morsiamen hääpuku.

Kannattaa kattoa välillä jotain muutakin kuin jenkkiläistä tosi-TV:tä. Saattaa vaikka maailmankuva avartua samalla. Ihan vahingossa.

Vierailija
15/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista voi kysyä vain katkera vanhapiika, jota v'tuttaa kun kaikki muut löytävät kumppanin ja menevät naimisiin, mutta itse ei kumppania onnistu saamaan.

Vierailija
16/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten syntymäpäivät? Mikä niissä on se juttu? Jokainen vanhenee koko ajan. Miksi yleensä  juhlitaan yhtään mitään? 

Vierailija
17/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tietenkään mitään ei koskaan kannata juhlia. Parempi vaan viettää tasaisen harmaata arkea. Juhlissa kun saattaa vaikka vahingossa olla hauskaa ja sehän on masentuneiden mammojen mielestä suurin synti, mihin voi sortua. Koska itsellä on kurjaa, pitää muillakin olla kurjaa. 

Vierailija
18/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt itsekin.

Menin itse naimisiin maistraatissa ja sain viimeisen ymmärryksen asialle kun yllättyneenä kysyin toimituksen lyhyydestä ja sain vastaukseksi ettei tässä kauempaa mene, tässähän on loppujen lopuksi kyse tahtomisesta.

Ja olen suhteelisen suuria riitoja saanut aikaan kun olen kavereille ihmetellyt että miksi tuota tahtomista olisi pitänyt juhlistaa suurin hääjuhlin. Ymmärrän että valmistumista juhlitaan, siinä on tavoiteltu ja tehty töitä paljon. Lapsen syntymän juhlistamisen ymmärrän, uusi elämä on alkanut. Ja urheilumenestyksen tai sen että säästötilille on saatu tavoiteltu summa. Ja vielä senkin ymmärrän että kumppanin tapaamispäivää juhlitaan, siinä on ollut kohtalolla sormensa pelissä että on törmännyt siihen rakastettuunsa. Mutta miksi ihmeessä sitä tahtomista pitäisi juhlistaa? Sama jos järjestäisin valtavat juhlat sen kunniaksi että päätin muuttaa Vuosaaresta Kalliioon.

Vierailija
19/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää maistraattiin. Maksaa vähemmän eikä tarvitse kohteliaisuudesta kutsua suvun juoppoja ja cusipäitä.

Vierailija
20/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt itsekin.

Menin itse naimisiin maistraatissa ja sain viimeisen ymmärryksen asialle kun yllättyneenä kysyin toimituksen lyhyydestä ja sain vastaukseksi ettei tässä kauempaa mene, tässähän on loppujen lopuksi kyse tahtomisesta.

Ja olen suhteelisen suuria riitoja saanut aikaan kun olen kavereille ihmetellyt että miksi tuota tahtomista olisi pitänyt juhlistaa suurin hääjuhlin. Ymmärrän että valmistumista juhlitaan, siinä on tavoiteltu ja tehty töitä paljon. Lapsen syntymän juhlistamisen ymmärrän, uusi elämä on alkanut. Ja urheilumenestyksen tai sen että säästötilille on saatu tavoiteltu summa. Ja vielä senkin ymmärrän että kumppanin tapaamispäivää juhlitaan, siinä on ollut kohtalolla sormensa pelissä että on törmännyt siihen rakastettuunsa. Mutta miksi ihmeessä sitä tahtomista pitäisi juhlistaa? Sama jos järjestäisin valtavat juhlat sen kunniaksi että päätin muuttaa Vuosaaresta Kalliioon.

Avioitumisen eteenkin useimmat tekevät hyvin paljon töitä. Harvalle se sopiva puoliso tuosta vaan tupsahtaa eteen. Jos sellaisen sattuu löytämään, on minusta paljonkin syytä juhlistaa sitä tahtomista. Paljon enemmän kuin jossain yo-juhlissa. Lukion kun pääsee läpi lähes kuka vaan, jos vähänkään viitsii panostaa. Ihan toista on löytää sopiva kumppani loppuelämäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi