Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä punnerruksista on?

Vierailija
29.06.2019 |

Mitä se keho hyötyy siitä pumppaamisesta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin yli 30 vuotiaaksi asti että mikä pointti niissä punnerruksissa oikein on. Yritin ja testasin ja kokeilin miljoonia kertoja useilla eri tavoilla ja silti punnerrukset tuntuivat aina tosi tehottomilta, siltä ettei ne kehittänyt lihaksia yhtään. No, kaikki muuttui kun hankin punnerruskahvat. Heti ensimmäisellä punnerruksella huomasin että "ohooh! ai tältäkö punnerruksen kuuluu tuntua? mieletöntä!" Eli ensimmäistä kertaa elämässäni sain punnerruksessa lihakseni tekemään työtä oikein.

Eli lattiaa vasten punnertaminen ei vain toimi mulla, ei aktivoi lihaksia oikein. Punnerruskahvapunnertaminen toimii, vahvistaa, on hyvää kuntoilua.

Olen huomannut että monet kuntoiluliikkeet on mulla samalla lailla hankalia, eli mun on vaikea saada niillä aktivoitua lihaksia. Mulla on varmaan jotenkin tosi huono kroppa tai jotain. Monet kuntoiluliikkeet on turhia. Vain tietyt liikkeet tehoavat kun ne tekee juuri tietyllä tavalla.

Vähän aikaa sitten onnistuin elämäni ensimmäistä kertaa venyttämään sisäreisilihasta. Olen aina venytellyt paljon, olen miljoonia kertoja yrittänyt venyttää sisäreittä mutta aina se venytys on tuntunut vain etureidessä tai pohkeessa, mutta sisäreidessä ei ole tuntunut miltään. Kun ensimmäistä kertaa venytys tuntui sisäreidessä niin olin aivan ihmeissäni "ohooh! ai tuoltako tuntuu kun sisäreittä venyttää? mieletöntä!"

Mun kroppa soveltuu vain ja ainoastaan kestävyysjuoksuun, aivan surkea kroppa kaikkeen muuhun.

Mulla on sama kyykyn kanssa. En saa tuntumaan pakarassa. Etureisissä vain tuntuu. Olisiko vinkkejä?

Ylellä on artikkeli mitä tehdä jos treeni menee reisille eikä pakaroille:

https://yle.fi/uutiset/3-10274381

Neuvo kyykkyihin on ihan artikkelin lopussa:

"Myös kyykkyjä tehdessä pakarat unohdetaan usein jännittää, jolloin etureisi tekee kaiken työn. Pakaran laiskuuden huomaa siitä, että polvi kääntyy helposti sisään. Tämä voi aiheuttaa Nissisen mukaan polvikipuja. Luonnollisessa kyykyssä polvet kääntyvät hieman ulos päin.

Pakaroiden jännittämistä voi harjoitella myös arjessa. Esimerkiksi seisomiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Polvet eivät saa olla lukossa, vaan pienessä koukussa, jolloin pakarat työskentelevät koko ajan."

Vierailija
22/27 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas perusliike yläkropalle. Jos nainen pystyy tekemään kymmenen miestenpunnerrusta niin se on hyvä suoritus 👍

Mikä on hyvä tulos miehelle miestenpunnerruksia?

40-50 punnerrusta rauhallisesti tehtynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas perusliike yläkropalle. Jos nainen pystyy tekemään kymmenen miestenpunnerrusta niin se on hyvä suoritus 👍

Mikä on hyvä tulos miehelle miestenpunnerruksia?

40-50 punnerrusta rauhallisesti tehtynä.

Helppo nakki vartissa tehtynä, kun ehtii levätä tarpeeksi.

Vierailija
24/27 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painaa 80 kiloo ja pystyy punnertaa nii pystyy vetää turpaa kaikkii 80 kilosii

Vierailija
25/27 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa parempia punnerrustuloksia kannattaa treenata useilla eri tavoilla. Yhtenä päivänä maksimimäärä kerralla. Toisena päivänä useita lyhyempiä sarjoja, kolmantena päivänä Ylös-Keskelle-Alas, välillä salilla penkkipunnerrusta ja chest pressiä jne.

Vierailija
26/27 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se jotain TV haastattelussa kertonut ettei aio tehdä enää uraa ulkomailla?

Vierailija
27/27 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parantaa panokestävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi