Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuetko hyvää hyvyyttäsi jotain yhdistystä 1-2 eurolla/kk tai silloin tällöin? Älä tee sitä!

Vierailija
29.06.2019 |

Mon ajattelee, että kun moni laittaa tilille tuollaisen pienen summan, niin potti nousee. Tosiasiassa noista ei summa kasva, vaan pienenee. Pankki ottaa yhdistyksiltä kulut myös tulevista tilisiirroista, esim. Aktia ottaa viitteettömästä 55 senttiä/lasku ja jotkut pankit enemmän+muita kuluja ja kirjanpito, kaikilla kun ei ole ilmaista kirjanpitäjää. En uskalla laittaa tätä Facebookin omalla nimellä niiden kommenttien alle, missä kehotetaan näitä pieniä summia laittamaan, koska siinä on paskamyrskyn vaara. Kolmea euroa pienempää ei kannata laittaa, mieluummin vaan henkistä tukea sitten kuin pieniä summia, joista ei ole kuin haittaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia todella näin?

Vierailija
2/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan PT-medialle joskus 5 e...

- no se ei ole yhdistys ja on virolainen pankkitili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asia todella näin?

Oon toisaalta kuullut samaa, eli on tässä perää. Eri

Vierailija
4/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on näin. Tästä syystä monella yrityksellä on pienlaskutuslisä, toki niistä pienistä laskuista on vaivaakin. Yhdistyksiä ja yrityksiä käsitellään samalla tavalla.  

Vierailija
5/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme euroa on se raja kuulemma siinä yhdistyksessä, missä itse olen, ettei mene tappiolle kulujen jälkeen. Siitäkään ei isoja jää käteen. 

Vierailija
6/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että tästä tekisi joku lehtijutun esim. ip-lehtiin, koska se on aika herkkä aihe sanoa yhdistykseltä itse ääneen. Sitä vain katsotaan tiliotetta ja lasketaan, että tuli taas lisää kuluja. Kun tiedetään, että se tarkoittaa hyvää. Mutta tänään näin taas sellaisen kehotuksen, että kun jokainen antaa euron, niistä kasvaa iso potti. Tosiasiassa niistä kasvaa miinuspotti. Huomasin, ettei yhdistyksen aktiiveista kukaan ollut tykännyt ko. kommentista. Ei ollut oma yhdistys, vaan muuten läheinen. 

7/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestön pitäisi itse laskea pienin summa, josta heille on hyötyä ja asettaa minimiraja lahjoituksille. Varmuuden vuoksi on parempi lahjoittaa vaikka harvemmin, mutta vähintään 10 euroa kerrallaan.

Vierailija
8/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäpä en ole ennen kuullut puhuttavan. Hyväntekeväisyysjärjestöjen pitäisi saada halvemmat pankkimaksut.

Vierailija
9/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäpä en ole ennen kuullut puhuttavan. Hyväntekeväisyysjärjestöjen pitäisi saada halvemmat pankkimaksut.

Miten tässä määriteltöisiin hyväntekeväisyys? Miten pankkien oikeuteen määrätä hinnat voisi puuttua valtiotasolla? Prosessi olisi varmaan kovin monimutkainen ja vaatisi paperitöitä prh:n kanssa, mistä tulisi lisäkuluja vähintään kymmeniä euroja.

Sen sijaan joku pankki voisi tarjota tällaista asiakkuutta, mutta kai noista pienistä yhdistysasiakkaista on niillekin vain lisäkuluja ja vaivaa.

Mutta tässä on hyvä kesäjutun aihe kesätoimituksiin, vink vink!!

Vierailija
10/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Järjestön pitäisi itse laskea pienin summa, josta heille on hyötyä ja asettaa minimiraja lahjoituksille. Varmuuden vuoksi on parempi lahjoittaa vaikka harvemmin, mutta vähintään 10 euroa kerrallaan.

Juuri näin. "Eurostakin on hyötyä" -lahjoittajat voisivat vaikka säästää ne euronsa ja laittaa koko potin kerran vuodessa.

Vierailija
11/11 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan olla niin, että yritykset saisi ilmaispalvelua samoin kuin yhdistykset ja henkilöasiakkaat maksaisi vaikka 3 e joka kerta, kun tekevät tililtään siirron tai noston.