Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin viime vuonna ensi kertaa influenssarokotuksen, enkä ole ikinä ollut niin sairas!

Vierailija
28.06.2019 |

Uskaltaako tuota ottaa vai pitäisikö taas jättää ottamatta. Mulle tuli nimittäin kolme(!!!) eri flunssaa, kun olin ottanut ajoissa sen rokotuksen.

Ensin tuli normi flunssa, sitten toinen, pahempi flunssa perään, kolmanneksi vielä niin raju influenssakin, että luulin jo heittäväni henkeni - niin kova yskä, että kesti 3 kk ja ääni oli poissa 3,5 kk ja epäiltiin jo astmaa.

Nyt en tiedä uskaltaako sitä rokotusta enää ottakaan. Minkälaisia kokemuksia muilla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut rokotetta tai sairastanut influenssaa. Viimeisimmästä flunssastakin on viisi vuotta.

Vierailija
22/25 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut influenssarokotteen viimeiset kuusi vuotta. Kertaakaan en ole sairastanut influenssaa.

Joka vuosi olen kerran ollut sellaisessa flunssassa, että olen jäänyt sohvalle 1-2 päivän ajaksi. Kuitenkaan en ole kärsinyt kovasta kuumeesta tai lihaskivuista, ja flunssa on muutenkin lähtenyt paranemaan hyvin sen muutaman päivän jälkeen. Olen siis kärsinyt ihan tavallisesta flunssasta.

Rolote ei suojaa flunssilta eikä aiheuta niitä. Enemmän pitäisi miettiä omaa käyttäytymistä ruuan, liikkumisen, hygienian ja kaiken suhteen.

Toki jos haluat uskoa rokotteen aiheuttaneen flunssasi, saat niin vapaasti uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole sairastanut kovaa influenssaa kuin ehkä kouluikäisenä. Muita flunssia ja yskä-nuha-tauteja olen sairastanut vaihtelevan määrän vuodessa, joskus on mennyt vuosia, etten ole sairastanut oikeastaan yhtään, joskus taas monta kuumetautia talven aikana, myös jälkitautien määrä on vaihdellut. Yleensä olen sairastanut enemmän, jos olen vaihtanut työpaikkaa ja varsinkin silloin, kun oli flunssaikäiset pikkulapset.

Influenssarokotteen olen ottanut joka syksy jo 17 kertaa. Näistä riippumatta olen sairastanut vuosittain samalla tavalla vaihtelevan määrän flunssatauteja kuin ennen rokotettakin. Ensimmäisen rokotteen jälkeen muistan kovan ja pitkäkestoisen yskän, mutta se ei ole toistunut kertaakaan sen jälkeen (vaikka olen ottanut influenssarokotteen), itseasiassa pari seuraavaa talvea olin aivan terve.Yhtenä syksynä oli kolme pahaa virustautia ja poskiontelotulehdusta - ennen influenssarokotteen ottamista.

Ap:n kaltaiset yhden talven otoksella varmoja päätelmiä tekevät nyt eivät vain minua vakuuta. Ovat toki suureen ääneen totuuttaan toitottamassa ja ihmisiä pelottelemassa.

Vierailija
24/25 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin v 2000 influenssan ja sen jälkeen olen ottanut rokotteen joka vuosi enkä ole ollut kertaakaan kipeänä minkään valtakunnan taudissa paitsi kerran lapsilta saadussa Norossa.

Vierailija
25/25 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin viime vuonna rokotteen ja olin sen jälkeen flunssassa/yskässä pari kuukautta. Luultavasti otan kyllä jatkossakin rokotteen sairauden takia. Mielummin nuo flunssat, kuin influenssa, joka vie isoja miehiäkin teholle. Otan myös lapsille. Talvella on muutenkin niin paljon pöpöjä liikkeellä ja normaaleilta flunssiltahan se ei suojaa. Olisihan nuo flunssat voineet tulla ilman rokotettakin ja sitä en koskaan saa tietää sairastuinko rokotteen takia vai en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän