ELOISTEN perjantai
nooh...missä pino...eikö sitä ollut vai enkä vain huomannut.
tässä aloitus kuitenkin.
Kommentit (18)
ja siirrytään taas muutaman päivän pinoihin joson näääin hiljaista :)
Jos ei pian lopu ni itku tulee... onneksi ovat kuitenkin vielä semmosia siedettäviä, eli ei tarvi irvistellä... mutta silti, ei vielä tarvis näin..... :(
TURVAKAUKALOSTA: käyttöikä on kyllä pieni (meillä tais mennä tonne 10-11 kk asti), mutta mielestäni pienelle vauvalle paljon turvallisempi mitä semmonen isompi istuin (mutta tämä siis vaan minun mielipiteeni....) ja tässä on esim nukkuva lapsi helpompi liikutella autosta sisään jne.... ja kannattaa noita kaukaloita ja istuimia sovitella autoon ennen ostoa ettei tule ylläreitä (ei vyöt riitä, ei mahdu jne)...
ja taas supistaa voi perkele....
hanneli ja natikka
Nyt jos juot 2 lasia vettä ja jos sulla on magnesiumia niin syöt sitä ja sitten vaan makaat.
Ja 4 kivuliasta supparia tunnissa niin mun lekurin mielestä kannattaa jo soittaa sairaalaan siis synnärin kätilölle, jos vaikka pitäisi alkaa rauhoittelemaan tilannetta.
Tsemppiä,
Pia
Mulla on taas tämä päivä ja viime yö mennyt rauhallisemmin, mutta tän viikkosen lekurin tutkimuksen jälkeen taas oli tosi herkkänä supistelemaan..
väsynyt esikoisen sairasteluun.. en tähän raskauteen.
Ihan järkkyä sairastelua meillä. Nyt kolme viikkoa mennyt ihan plörinäksi. Ekalla viikolla poika oli kuumeessa ja yskässä, sitten " parani" pariksi päiväksi. Toka viikko alkoi ja loppui keuhkokuumeella, sitten luultiin taas että on muka terve... Tämä viikko alkoi ripulilla, oksentelulla ja kuumeilulla ja jatkuu edelleen. Sairaalassa oltiin osastolla viime viikolla ja viime yönä taas. Ja nyt siis se pirun rotavirus jyllää. Kakkapyykkiä riittää :( kurjuuksien kurjuus. Alkaa olla huumori loppumassa pikku hiljaa. Ja poika reppana ihan puhki. Onneksi viime yön tiputus nyt piristänyt häntä. Huoli lapsesta ollut kova ja varmasti tämä raskaus aiheuttaa myös sen, että itkettää niin helposti ja surettaa vielä enemmän. Toivon vaan, että pian päästään taas normaali arkeen mukaan. Onneksi on ymmärtäväinen työnantaja.
Töitä olisi sitten enää jäljellä 19 päivää. Ruksin jo kalenterista päiviä :) Äippärahapäätöskin on näköjään jo tehty Kelan tiedoston mukaan. Päätöstä en ole vielä saanut kotiin, ehkä on tänään tullut... näytti ainakin suht kivalta summalta tuo päätös, mutta pitää vielä huolehtia, että kaikki mahdolliset palkanmaksut on huomioitu! Äitisyavustus tuli jo aikoja sitten.
Masu on nyt jäänyt hieman toissijaiseksi tässä pojan sairastelun keskellä, olen jopa " unohtanut" tämän masun ajoittain, vaikka alkaakin olla jo aika hyvänkokoinen. Nyt alkaa sitten se neuvolaramppaus 2 viikon välein. Tuntuu vähän hullulta, kun kaikki on nyt hyvin, mutta hyvähän se on että seurataan.
Olen jäänyt ihan näistä pinoista jälkeen, pitänee hieman yrittää lueskella menneitä.
Vauvauutisia luin joku päivä, oliko se ERIA, kun oli jo saanuut nyyttinsä! Onnea kovasti!!!
AuroraM 30+4
Monella meistä taitaa olla vapaapäivä tänään! Olisi kyllä ollutkin kiva olla tämä päivä kotosalla, mutta ei näin loppuvaiheessa oikein ole mahdollisuutta pidellä ylimääräisiä vapaita.
Neuvolasta juuri soittivat. Ovat laittaneet mulle lähetteen äitiyspoliklinikalle pienen sf-mitan vuoksi. Ultraan pitäisi siis mennä. Toivottavasti jo ensi viikolla. Olin jo lähes unohtanut tämän asian, mutta nyt taas alkoi asia pyörimään mielessä. Jotenkin itselläni on vankka tuntemus siitä, että vauvalla on kaikki hyvin. Mutta pikkuisen on huoli kasvamassa. Onneksi viikkoja on sentään jo näinkin paljon.
Viikonloppuja kaikille elokuisille! Toivottavasti säät suosisivat.
Pepper (30+1)
...kohta näet palaveri kutsuu.
HANNELI: millaisia ne sun kivut on supistusten yhteydessä? Kuukautiskipumaisia vai " vain" sellaista puristavaa, ikävää tunnetta? Mulla on noita jälkimmäisiä ja esim. viime vkl:n pidemmällä automatkalla tuli just joku 3-4 supistusta tunnissa. En ollut kovin huolissani, koska yhdistin supparit vessahätään ja istuvaan asentoon + kipu ei tosiaan ole synnytystä enteilevää (en muista, onko sulla ennestään lapsia eli onko supistukset sen tyyppisiä). Tsemppiä kuitenkin ja koita levätä!
TURVAKAUKALO: Me vaihdettiin esikoinen turvaistuimeen vajaan puolen vuoden ikäisenä. Jotenkin siinä kaukalossa oli todella hankala kanniskella painavampaa lasta ja me on siirretty nukkuva lapsi sen jälkeen aika monta kertaa istuimesta vaunuihin tai kuten viime vkl:na, viety autosta jopa alakertaan sänkyynsä nukkumaan (tyttö siis 2,5 v nyt). Niin, toiset lapset on tietty herkkäunisempia, mutta meidän tyttö ei ole kyllä herännyt noihin siirtelyihin. No, sit taas esim. meidän naapureilla taisi kaukalo olla käytössä ainakin tuonne 9 kuukauteen saakka, eli riippuu vähän siitä, mistä tykkää. Itse kuitenkin satsaisin enempi istuimeen kuin kaukaloon.
Kerttukasperi rv27+3
Viikot on ruvennu menemään niin vauhdilla, et taidan kohta tippua kärryiltä. On jotenkin ollu niin paljon puuhaa etten oo pahemmin koneelle joutanu. Nyt alkaa iskeä päälle se pesänrakennusvimma. Tuntuu siltä, et kaikki laatikot ja kaapit pitäis saada järjestykseen ennen vauvan syntymää. Hommaa ois paljon ja kaikki pitäis mielellään tehdä parin viikon sisällä, et sit saa kesällä huilia ja mökkeillä rauhassa. Jotenkin vaan tuntuu et päivät menee niin nopsaa ja illal tajuaa ettei taaskaan saanu oikein mitään aikaseks.
Jokos ootte laittanu vauvalle kaiken valmiiks? Mie viimein alotin eilen pesemällä ekat vaatteet. Tänään meinasin pestä niitä lisää. Vaunut ja kaukalokin pitäis tsekata ja puhistaa varaston jäljiltä ja kai se sänkykin ois hyvä kasata. Tosi ihanaa hypistellä vauvan tavaroita, mut kuitenkin vähän pelottaa...just luvin miten joltain irtos istukka viikolla 30 ja vauva kuoli. Miulla tulee sunnuntaina 30 viikkoa täyteen. Kamalaa ois jos vielä tässä vaiheessa jotain ikävää sattuis.
TURVAKAUKALOISTA Meillä on muutamalla tutulla sellanen kaukalo, missä on koko ajan se jalusta autossa kiinni. Se on tosi kätevä, kun ei tarvii aina vöitä viritellä. Meillä on kuitenkin vielä pojan jäljiltä istuin niin hyvässä kunnossa ettei viitti uutta hankkia. Kaiken lisäks meillä piti poitsu siirtää jo 5-kuisena isompaan istuimeen, kun se oli sellanen köriläs. Poika oli 6-kuisena yli 10 kiloa!
HANNELI koitahan lepäillä. Toivotaan et supistukset hellittää. Minukii on alkanu supistelee aika herkästi esim. reippaammin kävellessä, mut onneks ne ei oo kovin kivuliaita.
AURORA voimia. Pikaista paranemista lapselle!
PEPPER yritä olla hemoilematta. Toivottavasti ultrasta tulee huojentavia uutisia!
Hipsuhiiri ja Pipana 29+5
Luulin olevani nyt viimeisellä saikkupäivällä, mutta toisin kävi... Lääkäri määräsi ainakin vielä ensi viikon lomaa. Tuntuu, että stressi kasvaa vain suuremmaksi kotona ollessa, kun tiedän mitkä miljoona asiaa töissä odottavat ja sijainenkin reppana on siellä ilman minkäänlaista perehdytystä jo tositoimissa... Taidan ensi viikolla mennä edes käymään töissä ja katsoa sitten fiilisten mukaan pystyykö siellä olla vai mitä. Jos saisi edes muutaman päivän oltua ja hoidettua asiat suht kuntoon, niin voisi jäädä kotiin ilman stressiä... on tämä hankalaa!
Pia, mulla on kans ollut ihan hirveä matkakuume jo ties miten monta kuukautta. Haaveilin, jos oltaisiin lähdetty koko perhe Taimaahan ensi talvena, mutta nyt jokaikinen tuttava joka siellä on käynyt on tuonut mukanaan ihan järkyttävät vatsataudin/salmonellan/muun viruksen, että taitaa jäädä kaukokohteet väliin... Toisaalta jos haluaa Euroopassa pysytellä, niin reissuun pitäisi mennä viimeistään syyskuussa ja sitten taas aikaisintaan toukokuussa jos haluaa nauttia lämmöstä. Saapa nähdä minne päädytään, mutta jonnekin pakko mennä kuitenkin!
Hanneli, tsemppiä sun olotilaan, tiedän just miltä susta tuntuu! Jos sun olo on kuitenkin niin tuskainen, että itkua saa alkaa vääntää, niin lähde ihmeessä käymään synnärillä niin saat piikin joka rauhoittaa kohtua. Tuollaiset supistelut alkavat helposti avaamaan paikkoja eikä niiden noin kipeitä saisi vielä näillä viikoilla olla.
Aurora, sulle jaksuja kaiken sairastelun keskelle! On tosi rankaaa kun lapsi sairastaa, saatika jos eri sairaudet vain jatkuvat viikkotolkulla.
Pepper, toivottavasti pääset pian ultraan varmistamaan että kaikki on kunnossa. Musta vain tuntuu, että jos en mitään muuta ole tässä elämässä oppinut niin ainakin sen, että omiin vaistoihinsa kannattaa luottaa niin hyvässä kuin pahassa. Pidän peukkuja, että pääset pian ultraan ja omat aavistuksesi osuvat oikeaan!
Hipsuhiiri, mä olen kans täällä kotona ollessani puuhaillut yhtä sun toista ja sain kans vauvan vaatteet pestyä ja laitettua kaappiin odottamaan. Täytyy sanoa, että kuivausrumpu on kyllä ihan huippu just vauvanvaatteille, niin pehmeitä ja ihania niistä tulee verrattuna narulla kuivatettuihin korppuihin... Vielä on toki koko vauvanhuone ihan puolitiessä, mitä nyt verhot olen ommellut ja pinnasängyn kantanut huoneeseen.
Vitsit sain sellaisetkin kilarit tänään miehen työreissujen takia... Koko tämä olotila supistuksineen aiheuttaa niin paljon epävarmuutta ilman miehen parin päivän reissujakin sinne sun tänne. Ja kun ensimmäinen synnytys kesti kokonaista 3,5 tuntia, olen henkisesi varautunut siihen, että kakkonen syntyy parissa tunnissa. Siinä on sitten turha huhuilla miehelle synnytyksen käynnistymisestä jos sattuu olemaan vaikkapa Hesassa juuri silloin! Voi että ärsyttää välillä niin lujaa!! Voisi edes yrittää pysytellä lähimaisemissa kun tilanne on mikä on...
Mä meen nyt hetkeksi taas esikoisen seuraksi, ettei tuijota videoita koko päivää...
Pantoufle 30+4
... lueskelin tässä tuota eilisen pinoa ja tuli Pepperin viestistä juuri mieltäni askarruttanut asia esiin...
Eli PEPPER; luin viestistäsi, että esikoisesi oli saanut lapsivedestä B-Streptokokin. Kerrotko mitä oikein tarkoittaa...
Minä nimittäin sain keskiviikkona ilmoituksen, että minulla ilmeisesti tämä streptokokki on ja että synnytyksessä sitten minulle antibioottia annetaan. Papereissa lukee, että antibiootin aloitus tulee aloittaa 4 tuntia ennen syntymää! Pikkukakkosen kohdalla en ollut sairaalassakaan ollut kuin 2 tuntia kun jo syntyi...
En todellakaan ole päässyt helpolla tämän raskauden kanssa, ensin tuli ilmoitus, että vauvalla olisi synnynnäinen munuaisvika (se kumoutui miehen ja minun verikokeiden tuloksilla) ja nyt tämä streptokokki.
Luin aiheesta netistä, eikä teksti ollut mitään mieltä ylentävää, tästä syystä olisin kiitollinen konkreettisista tiedoista.
Kiitos jo etukäteen.
Hannelille tsemppiä suppareiden kanssa, toivottavasti rauhoittuu.
Emma-Liinu ja masukas 26+2
Siksi haluankin mennä pelkokeskusteluun, että joku osaisi kertoa, miksi poika sairastui ja voiko sitä jotenkin ennalta ehkäistä. Esikoise
Mulla meni lapsivedet noin 15 tuntia ennen kuin vauva syntyi. Ilmeisesti vauva siis sai tuon tartunnan juuri lapsivedestä. Sain koko synnytyksen ajan antibioottia suoraan suoneen kai juuri tuon tartunnan estämiseksi, mutta ei siitä sitten apua ollut. Vauva oli ihan terveen oloinen syntyessään, mutta häneltä otettiin varmuuden vuoksi verinäyte. Siitä selvisi, että tulehdusarvot olivat reippaasti yli sadan (normaalisti pitäisi olla alle 10) ja pojalla aloitettiin antibioottikuuri ja hän oli sairaalassa viikon verran. Rankkaa tuo sairaalajakso oli siitä syystä, että pojan tulehdusarvot heittelehtivät edes takaisin ja parin päivän jälkeen hän alkoi saada ihmeellisiä tärinäkohtauksia. Epäilivät siinä vaiheessa aivokalvontulehdusta. Poika kävi läpi niin selkäydinpunktiot, aivojen ultraäänikuvaukset kuin EEG-tutkimukset.
Tapasin sairaalassa ollessamme pari muutakin äitiä, joiden lapset olivat saaneet vastaavan tartunnan ja heidän kanssaan jutellessa tuli sellainen tunne, että me sentään pääsimme aika vähällä. Yksikin tyttö oli jo toista viikkoa sairaalahoidossa ja kun me kotiuduimme, ei hänellä ollut vielä tietoakaan kotiin pääsemisestä.
Taisi mennä pelotteluksi tämä minun vastaukseni. Mutta vakavasta asiasta puhutaan, jos lapsi sen tartunnan saa. Minulle kätilö sanoi, että tartunta voi olla kohtalokasta vastasyntyneelle. Siinä mielessä ei siis puhuta mistään ihan pikkujutusta.
Pepper
emma-liinu:
... lueskelin tässä tuota eilisen pinoa ja tuli Pepperin viestistä juuri mieltäni askarruttanut asia esiin...Eli PEPPER; luin viestistäsi, että esikoisesi oli saanut lapsivedestä B-Streptokokin. Kerrotko mitä oikein tarkoittaa...
Minä nimittäin sain keskiviikkona ilmoituksen, että minulla ilmeisesti tämä streptokokki on ja että synnytyksessä sitten minulle antibioottia annetaan. Papereissa lukee, että antibiootin aloitus tulee aloittaa 4 tuntia ennen syntymää! Pikkukakkosen kohdalla en ollut sairaalassakaan ollut kuin 2 tuntia kun jo syntyi...En todellakaan ole päässyt helpolla tämän raskauden kanssa, ensin tuli ilmoitus, että vauvalla olisi synnynnäinen munuaisvika (se kumoutui miehen ja minun verikokeiden tuloksilla) ja nyt tämä streptokokki.
Luin aiheesta netistä, eikä teksti ollut mitään mieltä ylentävää, tästä syystä olisin kiitollinen konkreettisista tiedoista.
Kiitos jo etukäteen.Hannelille tsemppiä suppareiden kanssa, toivottavasti rauhoittuu.
Emma-Liinu ja masukas 26+2
Nyt ainakin tiedän mitä saattaa olla edessä, ja mitä kysellä lääkäriltä seuraavalla tapaamisella 3 viikon kuluttua.
Emma-Liinu
Kukkuu, onneksi on perjantai ja pitkä viikonloppu edessä.
Turvakaukaloista sen verran että yllätys oli aikamoinen kun kävimme kaupassa katsomassa MaxiCosi kaukalota ajatuksena tilata sellainen netistä niin myyjä sanoi että kaukalo pitää aina kokeilla oman auton kanssa saattaa olla ettei ko. kaukalo sovikkaan.Meidän Audiin ei sitten istunutkaan se jota olin ajatellut.Eli kannatta mallata livenä kaukalo ennenkun alkaa tilaamaan netistä.
Auroralle myötätuntoa lapsen sairauden takia. Parin vuoden sisällä on saatavilla Suomessakin rokote rota-virusta vastaan ja sellainen kyllä meille heti kun mahdollista.Mutta siis tovi vielä pitää odottaa.
Suppareita ja ihme kremppoja on alkanut ilmestymään.Suonikohjuja ja kipeät jalat jotka ikävästi rajoittavat liikkumista.Tosi harmittavaa.
Kävin kampaajalla piristymässä ja sillä sitten se klassinen.Kampaaja vaan totesi lopuksi että " kaikki odottajathan haluavat aina reilusti lyhennettävän pituutta" . No, mä en olisi halunnut kerroksia enkä näin lyhyttä mutta vaikea sitä enää on muuttaa.Harmittaa vaan maksaa omaisuus vikaan menneestä tukasta.
Tukasta huolimatta, hauskaa viikonloppua kaikille!
minik
Tuntuu hassulta lukea näitä teidän viestejä, kun se oma jo sieltä tupsahti maailmaan. :) Mutta kun sitä vielä tuntee kuuluvansa tänne syystä, että sitä poikaa ei edes käsivarsilleen ole saanut vielä.
Odotus loppui ikäänkuin ihan kesken, enkä oikein osaa nyt olla tässä millään tavoin...
Pääasiahan on, että pojalla on kaikki hyvin! :D
Supisteluista: Ottaisin kyllä ihan vakavasti, jos vähänkään kivuliaita ovat. Ikinä kun ei voi tietää, parempi katsoa, kuin katua. Eihän se ota jos ei annakkaan käydä näytillä polilla :)
Jotain sitä oppii tuolla sairaalassa kolmen viikon aikana näistäkin asioista. Omaan napaan kun tuijotetaan terhakkaasti aamusta iltaan ja jokaista oiretta tarkkaillaan. Huvittavinta ehkä oli se, kun piti soittaa hoitajaa vessaan katsomaan, että minkäväristä lapsivettä oli nyt saatu saaliiksi siteeseen :D Vakavia asioita kaikki tyynni, mutta huumori auttaa kestämään. Kaikkea ei kai pitäsii edes päästä anomaan, mutta kun vitasilin toiselle äidille, että antaavat synnytskipuihin meille sitten asperiinin, että tällä sinun pitää pärjäämän avautumisvaiheen, niin näinhän siinä minulle kävinkin :) Onneksi kaikki kävi kuitenkin nopeasti, niinkin nopsaan, ettei mies kerennyt koko toimitukseen mukaan. :(
Vauvaa kun oli nimenomaan yritetty lääkkeellisesti estellä tulemasta vuorokauden verran. Mutta kun on kiire maailmaan, niin minkäs teet. 2 tuntia ja homma oli valmis :) pieni poika maailmassa ja äiti pääsi todella vähäisin kolhuin hommasta. :D
Että tämmöistä matkaa luvassa edessäpäin :)
Oikein ihanaa viikonloppua nyyttejä masussa helliskellessä!
eri&taateli 1vk + 2 päivää
Anteeksi nyt kauhea kysymys tulva... Minua on aina askarruttanut streptokokki asia, mutten ole koskaan päässyt asiasta täysin perille.
Onko kyseessä siis virus? Ja millaisia oireita aiheuttaa?
Mistä voi tulla? vai onko jo olemassa elimistössä?
Mistä tunnistaa? Onko vaikeaa hoitaa raskauden aikana?
Kuinka pian pitää havaita?
Mä olen hiukan lukenut virusten aiheuttamista tapauksista ja pelkään koko ajan asiaa... Jokainen tuntemus, vihlaisu, kipu tms. alapäässä säikäyttää, valkovuoto epäilyttää jne...
Kuullostan varmaan hysteeriseltä :) kiitos kuitenkin tiedosta...
Hyvää vointia kaikille eloisille!
MrsKole 28 tasan
mutta se vähä mitä lääkäri minulle yritti sanoa meni jotenkin näin...
Kyseessä on bakteeri joka on naisilla elimistössä. B-streptokokki on oireeton, mutta saattaa aiheuttaa aikaisia supistuksia (kuten minulla) ja juuri näiden supistusten vuoksi minulta otettiin näyte emättimestä.
Lääkäri ilmoitti minulle, että koska kohdunkaula on kuitenkin pysynyt normaalin pituisena eikä ole ruvennut vielä aukeamaan, niin lääkitystä ei vielä aloiteta, mutta synnytyksessä sitten antibioottihoito aloitetaan.
Olin niin pöllämystynyt uutisista, että kysymykset tuli vasta kun pääsin kotiin... sillä niihin olen yrittänyt saada vastauksia netistä ym.
Nyt sain konkreettista tietoa Pepperiltä.
Minulla on muutenkin tarkat syynit (3 viikon välein) sairaalassa, sillä esikoiseni syntyi viikolla 32 ja sitä ennen olin ollut jo aukeamisen ja ennenaikaisten supistusten vuoksi sairaalassa viikolta 27.
Ei tästä varmaan paljon apua ollut, mutta ajattelin kirjata kysymystulvani paperille ja ladella kysymykset seuraavalla kerralla lääkärille...
Emma-Liinu
Eria:
Mukava kuulla, että menee hienosti ja että olet noin hienosti
jaksanut henkisestikin. Katselin tuolta meidän
listoilta ja poikanne oli ainakin ihan kivan kokoinen
jo syntyessäänkin :) Kovasti kasvusäteitä pojalle sinne ja
jaksamista sinulle.
Kuulostaapa pahalta tuo streptokokki, taitaa tieto tosiaan lisätä tuskaa monessa asiassa :( Tänään oli jotain keskustelua niistä calmette rokotuksistakin, että siitäkin voisi vauvalle jotain aiheutua. Aina tuntuu olevan jotain raskaudessa ja eihän ne huolet onnelliseen ja hyvin menneeseen synnytykseenkään tietenkään lopu vaan sittenhän se elämä lapsen kanssa vasta alkaakin. Mutta kaikki aikanaan.
Munkin mielestä on kurjaa tuo miehen työmatkailu (pepperkin taisi tästä asiasta olla pikkasen huolissaan) jonka takia hengaa toisella puolen maapalloa harva se viikko eli jos vauva sitten tulisikin yllättäen etuajassa niin siinähän sitä sitten mentäisiin taksilla yksin synnyttämään ekaa vauvaa.
Pia
Tässäpä ikkunat kiiltää ja kämppä siistinä, kun ne siivuousfirman tyypit kävi muutaman tunnin vierailulla ;) Olen kyllä niin tyytyväinen, että mies lupautui ainakin kerran vuoteen moisen ylellisyyden meikäläiselle ;) ;) Aluksi hieman arvelututti, mutta mikäs siinä. Juuri tuon ikkunapesun takia melkein tilaan uudestaan, kun meillä ikkunapintaa riittää enkä ole maailman innokkain pesijä.
Vauvan vaatteita olen muutamat ostanut, mutta mitään en ole kasseista vielä esille ottanut enkä kaappiin laittanut. Ensin pitäisi esikoisen vaatekasa käydä läpi ja laittaa turhat pois, jotta saa tilaa. Luulen, että alan hommiin, kun pakkaus tulee.
Kaukalosta sen verran, että meillä oli pojalla n.8kk Britaxin Baby Safe vai mikä onkaan ja ihan hyvin mahtui meidän pikkuruiseen kolmioviseen Opeliin. Lopulta kuitenkin poika tuntui ahdistuvan siinä, kun on aina kulkenut mitoissa yläkäyrillä ja hommattiin MaxiCosin Cosmic ja siinä tuntui heti viihtyvän paremmin. Kaukalo on mielestäni pienelle kuitenkin tärkeä, jotta suojaa mahdollisimman hyvin ja istuimissa noi laitojen korkeudet on aika tärkeät kans.
Kivaa kuulla Eria teidän kuulumisia ja oikein hienoa, että voitte kaikki hyvin. Oikein mielelläni luen täältä kuulumisianne ;)
Jaksuja sairastelevien pikkupotilaiden kanssa. Aina se on kurjaa katsoa toisen kärsivän. Ja lepoa kaikille, keillä ikäviä supisteluja ja myös muillekin.
Nyt on pää ihan tyhjä, joten heipat!
Air 25+6 ja poju 12/04
Joo ei tainnut olla pinoa vielä perjantaiksi tai viikonlopuksi.
Minäkin kävin lukemassa eilisen pinon loppuun.
TURVAKAUKALOISTA:
Joo se oli hyvä vinkki kolmioviseen autoon Hannelilta, että ehkä kannattaisi harkita isofix kiinnitystä. Pikkasen olen joiltain päässyt sellaiseen käsitykseen, että aika nuorellekin voi jo ostaa sellaisen seuraavan istuimen eli tämä kaukalo voisi olla aika lyhytikäinen hankinta. Eli ehkäpä teen valinnan sen perusteella :) Eilen olin jo tilaamassa saksasta sellaista britaxia mutta sitten tuli mieleen, että haloo tässä on enää niin vähän aikaa jäljellä että jos toimitus viivästyy niin sitten se ei ole täällä kun vauva päättää ilmestyä. Eli mies saa hakea sellaisen ihan suomalaisesta kaupasta...
TAPAAMISEN MISSAAMISESTA:
Varmaan vauvapalstan puolella on sitten kanssa elokuisten/heinäkuisten/syyskuisten pikkuvauvojen äideille jotain listoja ja sielläkin sitten tapaamisia. Sinnehän me tämän missaajat sitten mennään vauvojen kanssa. Tuntuu tosi tylsältä tällainen kun ei mihinkään oikein pääse. Eilen otti koville ihan kävely tuonne postilaatikolle ja takaisin :)
MATKAKUUME:
Voitteko kuvitella, että minä olen kehittänyt itselleni matkakuumeenkin jostain ja eilen jo katselin kreetan matkoja syksylle koko perheelle eli vauvalle ja meille. Olisikin ihanteellista, jos vauvalla olisi kaikki hyvin eikä olisi mitään suurempia ongelmia niin sitten päästäisiin tosiaan jonnekin. Jäi vaan Kreeta jotenkin mieleen parin vuoden takaisesta lomasta, että siellä olisi aika helppoa ja siistiä olla.
OPISKELUT:
Tiia ja muut opiskelijat huh tsemppiä opintoihin. Mäkin olen omaksi ilokseni tehnyt jatko-opintoja tooosi hitaasti töiden ohessa ja syyskuussa pitää sitten päättää, että ilmoittaudunko läsnäolevaksi seuraavalle lukukaudelle. Ei ole mitään hyötyä kuitenkaan olla niin koulutettu välttämättä ja ei tässä elämässä ole ollut mitään breikkiä ylioppilaaksi tulon jälkeen niin tämä vauvaloma voisi ehkä olla sellainen?
Neeuska: Tämäkin vauva herää öisin, eilen heräsi jopa tekstiviestinaputteluun pariin kertaan keskellä yötä tai no liikkeisiin se varmaan herää. Hyvä merkkihän se on että sitä ollaan pirteitä ja reaktiivisia vauvoja.
Mutta ihanaa perjantaita kaikille elokuisille...
Pia rv:lla 31