Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauantaihin HUHTIkuiset*****

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kummiskin, ajattelin pinoutua pitkästä aikaa, joten taisin sitten senkin takia pistää pinot pystyyn päiviltä kun en ollut pinoutunut ;)

Täällä on voitu ihan tavalliseen tapaan vanhoine vaivoineen. Toissa yönä tosin iski ekaa kertaa kivulias iskias ja piti mennä ostamaan magnesiumia, mutta en kehdannut kylmässä lähteä enää apteekkiin yhtänäkään päivänä. Päätin lisätä vaan vedenjuomista ja aloitin syömään noita Ladyvita Plussia " ohjeen" mukaan. Aikaisemmin kun söin niitä vaan yhden keltaisen yhtenä päivänä ja 2 valkoista yhtenä päivänä, vaikka ne pitäisi syödä aamuin illoin. Kummassakin on näköjään magnesiumia, joten sen takia. Toivottavasti se vie minut tämän viikonlopun yli ilman pahempia suonenvetoja. Jalka on vieläkin kipeä edellisestä.

Pakaraiskias vaivaa edelleen töiden jälkeen, mutta kotona se ei oikeastaan vaivaa viikonloppuisin ollenkaan. Töissä tuo istuminen koneen ääressä näyttää ärsyttävän. Kädet puuttuu myös edelleen ja oikeaa kättä en saa nyrkkiin aamuisin. Tosin töihin mennessä on jo täysin toimintakunnossa. Pitää ottaa tuo puheeksi neuvolassa ensi torstaina.

Omassa masussa potkii kovasti ja olen ollut tyytyväinen, koska potkut ovat alkaneet tuntua ylhäällä eivätkä enää alhaalla, joten on taidettu kääntyä " oikeinpäin" .

Ajattelin huomenna lähteä suunnistamaan kirpputorille säitä uhmaten, jos sieltä löytyisi vähän pikkuisia vaatteita. Harmittaa vähän kun ei tiedä kumpi on tulossa, mutta onpahan vähän jännitystä elämässä! =)

Oletteko muuten saaneet jo päätöksen äitiyspäivärahasta? Itse en ottanut pakkausta vaan rahat ja ne tuli tilille pari päivää sitten, mutta päivärahapäätöstä ei ole vielä tullut.

Onneksi sain töissä selvitettyä asiat ilman sitä. Kelalle kyllä ilmoitin työpaikan, mutta sieltä ei ilmeisesti olla oltu yhteydessä kun eilen puhuin pomon kanssa ja vein " loma-anomukset" hänelle raskaustodistuksen kanssa. Sanoi vaan, että hommat on hoidossa heidän puolesta, jotta saan sen 3 kk:n palkan kun jään mammalomalle.

Siinä sitten pohdittiin, miten monimutkaista tämä paperisota on nykyään. Pomo sanoi siihen, että " noh, sitten kun pyöräytät neljännen, niin osastaan hoitaa nämä asiat alusta loppuun oikein!" =D

Kyllä tuli hymy huulille! Vai vielä pitäisi neljäskin pomon mielestä tehdä... saas kattoo nyt!

T: Siriin ja mussukka rv 29+2

Vierailija
2/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli äitiyspakkaus joulukuun puolivälissä ja juuri ennen joulua sain päivärahapäätöksen.Meidän kelassa ei ilmeisestikkään ollut kovia ruuhkia..Tälläkertaa.

Meillä näytti mittari -23.Kylläpäs ollaan saatu kipakat pakkaset,vaikka Lapin -40 asteeseen verrattuna taitaa tuo -23 olla lähinnä LÄMMINTÄ.

Meille on tulossa huomenna pojan eskarilaiset synttäreille.Siirsimme heidän kutsumistaan viikolla,jotta jokainen pääsee tulemaan(Muutamalla oli viime lauantaina aikaisemmin sovittua menoa).Sitten on juhlittu 7-vuotispäiviä oikein urakalla=)

Oma masu on samassa tilanteessa mitä nyt ollaan 1,5 viikkoa oltu.Hissun kissun ollaan edelleen.Potku silloin,toinen tällöin.

Eilen seurailin päivällä tunnin liikkeitä ja sain vain 5,mutta en nyt rupea siitä vauhkoamaan.Tänään taas katselen ja merkkaan eri aikaan mitä eilen...

Maanantaina joudun soittamaan neuvolaan,kun olen keskiviikkona menossa siihen sokerirasitukseen,niin tietävät sitten labraan vielä ilmoittaa.

Varmastikkin heti ekana kysyy liikkeistä ja kun sanon,että ei häävejä,niin voisin vaikka tädin tietäen veikata,että taas mennään tukka putkella polille lähete kourassa.

Tuo meidän neuvolan täti on sellainen,että hän ei paljon " seuraile" tilannetta,vaan aina,kun katsoo tarpeelliseksi pistää polille lähetteen kouraan ja tutkimuksiin.Ei paljon kysele sairaalasta,että sopisikohan tulla=D

Äitien kannalta hyvä,että on tuollainen tehokas terkka,mutta polilla varmaan välillä kiehuvat...

Nyt ei muuta,kun kakun teko puuhiin!

Niksu 30+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tätini sanoi heti alkuun, että hänellä on ollut joskus pari läheltä-piti tapausta, jolloin hän itse mietti, että olisko hänen pitänyt olla tarkempi, vaikka toimi täysin " ohjekirjan" mukaan. Tästä syystä hän on aika herkkä pistämään esim. sairaslomalle. Mutta ei kuitenkaan mitenkään hysteerinen. Kärähdin esim. sokerirasituksesta niin, että yksi arvo oli koholla, sanoi, että otetaan paastoarvo joka 3 - 4 viikko neuvolassa ja se riittää. Täältä olen lukenut että ovat joutuneet sokeriseurantaan sairaalaan... Mutta kaikki on siis yksilöllistä.

Minun kohdallla hän enemmän stressaa verenpaineesta. Neuvolassa ne on aina koholla, mutta kotona täysin normaalit. Tästä on nyt lääkärinkin kanssa neuvoteltu ja kun lääkärikin mittasi normaalit arvot, niin täti sai mennä " jäähylle" . Eli sain vain ohjeeksi kotona seurata pari kertaa viikossa ja kertoa jos nousee alapaineet yli 90 tai yläpaineet yli 150. Eipä ole kertaakaan nousseet edes lähelle!

Minusta on toisaalta ihanaa, että täti niin huolehtii, kun aikaisempi ei oikein ollut samalla tasolla. Esim. kun kärsin pahasta pahoinvoinnista enkä jaksanut olla töissä niin eipä sairaslomaa antanut. Hyvä etten itkua tihrustanut siinä puhelimessa, mutta ei niin ei. Sitten satuin kerran soittamaan kun hän oli lomalla, niin " varatäti" sanoi heti, että jää 3 päiväksi pois (ennen viikonloppua) ja hän kirjoittaa sairasloman.

Tätejä on moneksi! Onneksi omani tuntuu ammattitaitoiselta, vaikka aina välillä vähän ärsyttääkin ;) Tosin taitaa tässä tilassa helposti pikkuasiatkin ärsyttää...

Vierailija
4/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli taas nukuttua univelat pois kun esikoinen on isänsä luona. ukko oli viihteellä, kömpi neljän aikaan viereen.

täällä on kanssa taas pakkaspäivä, taitaa olla 23 hujakoilla. pitäis alkaaa hiuksia värjäämään, edellisestä kerrasta on kyllä aikaa. minä sain äitiysraha päätöksen torstaina, ja pakkaus tulee 2viikon sisällä.

masussa heilutaan paljon, ei tarvitse liikkeitä laskeskella, mutta viikkoja vasta 26, joten sillä on tilaankin vielä. nyt kahville...tulenpa sit myöhemmin kirjottelemaan lisää.

Vierailija
5/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain nukuttua aamulla univelkoja pois. Jostain syystä yö meni levottomasti ja vasta aamuyöstä uni saavutti. Esikoinen heräsi miehen kanssa klo 7 ja minä päästelin unia yli klo 9. Ja vielä äsken esikoisen kanssa päikkärit -ah!

Masuun ei uutta. Neuvola maanantaina, joten sitten tietää noita mittoja yms. Ai niin, 30 on täynnä myös täällä! Jee!

Nyt täytynee lähteä käymään kaupassa...

Mukavaa lauantaita!

S rv 30+

Vierailija
6/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut Kelasta minkäänlaista päätöstä, vaikka paperit ovat olleet vetämässä jo yli kuukauden. Kummallista!

Vierailija
7/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten ostamassa kaukalo. Loppujen lopuksi päädyttiin Britaxin Baby safe plussaan. Sitä on niin paljo kehuttu ja testien mukaan turvallisin. Enää ei oikeastaan tarttis kuin vaippoja ja ehkä yks tuttipullo. Saa nähä miten saan loppuajan kulumaan, kun kaikki on jo niin valmista.

Omaan (.) kuuluu aika tavalla samaa kuin viime aikoina muutenki. Tänään tuntuu, että maha on ollu koko ajan kovana. Liekö melkein jatkuva supistus päällä vai mikä lie. No ens viikolla on ylimääränen lääkäriaika, niin näkee taas, missä mennään. Täällä kans tasan 30 vk täynnä (JEEEE!!!!) ;) Yks rajapyykki saavutettu. Seuraava onki sitte synnytys. Huih!

terv. lyyli rv 30+0

Vierailija
8/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaus saatiin jo ennen joulua mutta tuo äitiysrahapäätös viivästyi, kun kelalta sanoivat, että työnantajalta tarvitaan liitteeksi joku lappu, josta näkee paljonko ne meinaa alussa maksaa palkkaa ja kuinka kauan, ennen kuin päätöstä voidaan tehdä. Työpaikan palkanlaskija taas sanoi, että ei voi täyttää sitä lappua, ennen kuin kelalta tulee päätös, millon mun loma alkaa. Soitin asiasta kelalle ja käskivät alottaa loman silloin, minkä päivämäärän olin hakemukseen laittanu. Että kai se työnantaja nyt sen mukaan täyttelee sitä lappuaan ja toimittaa kelalle. Ei se mun tuloja onneksi hidasta, koska saan kolmelta ekalta kuukaudelta normaalisti palkan.

Vierailija
9/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin tuntuu tuo pakkanen ihan asunnossa sisällä. Nyt olen jo monta kertaa toivonut, että olisi uuni lämmitettävänä. Kuopuksellakin on pidettävä ylimääräistä vaatekerrosta päällä, kun koko ajan touhuaa ihan lattian rajassa.

Minulle tuli äitiysavustus ja äitiysrahapäätös tuossa toissaviikolla. Otin avustuksen rahana, ja tänään sitten kävinkin innoissani hankkimassa Pääsiäsitipulle jonkin verran vaatteita. Meillehän on poika tulossa, joten helppoa oli sen suhteen tehdä ostoksia :) Koko rahaa en kyllä saanut kulumaan. Inventoituani tuolta kuopukselta jääneet pojalle sopivat kamppeet päädyin ostamaan lopulta ihan perusbodyja ja pehmeitä vyötäröhousuja. Ne ovat olleet meidän perheessä ehdottomasti eniten käytettyjä. Olisihan kaupoissa ollut kaikenlaisia ihania paitiksia, farkkuja, lappuhaalareita jne. mutta minulla ne kyllä jäisivät käyttämättä. Nyt on siis kaikki tarvikkeet periaatteessa vauvalle olemassa, vain vaipat ja tutti uupuvat. Kirpparilta voisi vielä etsiä lähempänä la:ta käytettyjä harsoja lisää. Ostin niitä edellisellekin kirppikseltä tosi halvalla. Valkaisin ne uudestaan kloriitissa ja ihan olivat kuin uusia. Miehellekin ajattelin sanoa, että kantaisi kohta jo perintökehdon kellarista tänne ylös. Se olisi niin kiva laittaa kuntoon ja sitten haaveilla vauvasta siinä kehdossa nukkumassa :) Edelliseltä jääneistä tavaroista pitää turvakaukalo ja babysitteri myös vielä pestä. Ja kantoliina periä takaisin lainapaikasta miehen siskolta...eli onhan tuota värkättävääkin vielä :)

Viikolla kävin sokerirasituksessa. Paastoarvo oli 5,1 kun se saa olla korkeintaan juuri tuon 5,1. Muut arvot olivat normaalit. Terkkarini kuitenkin ohjeistaa minua dieetille, ja verensokerin paastoarvo otetaan jatkossa jonkin kerran. Minullahan tuo paino huiteleekin jo aikamoisissa lukemissa, joten pienestä dieetistä tuskin on haittaakaan ;) Sokerirasitus on minulle tehty nyt siis yhteensä viisi kertaa neljässä raskaudessa. Todella inhottava omasta mielestäni. Tälläkin kertaa sokeriliemi tuli viimeisellä kulauksella takaisin suuhun mahasta, mutta nielin vaan takaisin...jos olisi tullut ihan ulos asti, niin olisi koko juttu mennyt mönkään.

Kävimme myös ultrassa viime viikolla. Vauva painaa tällä hetkellä aika tasan kilon. Kasvaa hieman keskikäyrän alapuolella. Kuulostaa ihan normaalilta siinä mielessä, että meillä isompi poikakin on erittäin kevytrakenteinen ja pienikokoinen. Kaksi tyttöä ovatkin sitten keskimääräistä isompia. Tämä neljäs - poika siis - tulee ilmeisesti isoveljeensä :)

Oma vointi on ihan kohtalaisen hyvä tällä hetkellä. Vauva jumpaa edelleen ihan mukavasti varsinkin iltaisin. Ultrassa oli jo pää alaspäin, toivottavasti nyt siinä pysyykin. Närästäminen alkaa pahentua selvästi, ja olenkin syönyt Rennietä jo lähes päivittäin. Lopussa ei sekään enää auta, vaan on siirryttävä ihan Gaviskoniin. Minullakin meinaa suonta vetää välillä, ei kuitenkaan pahasti. Pakaroissa tuntuu pientä iskiasoireilua, ja kylkimakuulla pidemmän päälle alkaa jomottaa lonkkaa. Ihan tavallisia vaivoja siis :) Jouduin eilen myös yllättäen hakemaan lääkekuurin ihotulehdukseen...ja vasta söin kuurin poskiontelotulehdukseen. Joskus minusta tuntuukin, että raskausaikana sairastan kaiken sen mikä jää muuten sairastamatta!

Nyt on mentävä syömään. Illalla ohjelmassa on saunomista ja ykkösoluen nauttiminen siellä lauteilla.

Magnhild ja Pääsiäistipu 27+5

10/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sitten viimein netti kotona :D Aukesi yllättäen 5 viikkoa etuajassa, kun olivat ilmoittaneet että pitäisi aueta vasta viikolla 8. Eli nyt sitä päästään sitten surffaamaan tännekin (varmaan joka päivä :P)

Netin tulon myötä piti vaihtaa järjestystä makuuhuoneitten välillä, kun puhelinpistoke on vain toisessa. Samalla meinasin järjestellä kämpän jo pinnasänkyä ajatellen, mutta kun se on vielä korjauksessa niin täytynee tyytyä suunnittelupuoleen. Nyt aion tosiaan olla vähän aikaisemmin valmiina kuin esikoisen kanssa, silloin sairaalakassia alettiin pakkailla kun lapsivedet jo valuivat kinttuja pitkin... ja tällä kertaa voisin varata itsellenikin jotain mukaan, kun viimeksi kotiinlähdön päälle uupuivat sukat ja pikkuhousut matkasta (oli kuitenkin helmikuu) ja loputkin vaatteet olivat samoja likaisia viikon muovipussissa lojuneita jotka oli päällä sairaalaan tullessa...

Töitä on jäljellä 25 päivää, tässä ihan alkaa olla armeijamalliin TJ-laskennat käynnissä :) Remppaa on kans alkanut ilmetä, liitoskipuja on muttei onneksi vielä ihan hirveitä, iskiastyyppistä särkyä ja lonkkia välillä kolottaa. Ja jos syö liikaa kerralla, alkaa ruoka pyrkiä ulos. Sokerirasitukset ja maksakokeet olivat onneksi normaaleja, nyt odottelen kilpirauhaskokeiden vastauksia kun sitä olen sairastanut nyt koko raskausajan. Painoa on tullut 9-10kg, painan nyt enemmän kuin esikoista synnyttämään lähdettäessä (!) mutta lohduttavaa (?) että tällä kertaa raskausajan painonlisäys on ollut vähän hillitympää.

Päivärahahakemuksen olen virittänyt, mutta odottelen mahdollisimman pitkään palkanlaskijan lappua koska minulla tulee puolen vuoden tulojen mukaan päivärahat. Tosin saan myös 3kk palkan äitiyslomalla. Avustuksen otin rahana ja se tuli joulun alla ja on jo törsätty...

Minkälaisia hoitopöytävirityksiä olette ajatelleet tällä kertaa? Meillä oli ammeyhdistelmä viimeksi, mutta nyt se ei mahdu kämppään luontevasti ja saan pääsiäisenä seinään kiinnitettävän mallin käytettynä mutta luultavasti ekat viikot mennään jollain muulla systeemillä...

Mutta nyt nukuttamaan pikkumiestä. Viikonloppuja!

eikklui 29+3

Vierailija
11/11 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! Ah, tässä takan lämmössä, hämärässä valossa ja hiljaisuudessa - joka pian rikkuu kun kiljuset palaa. Mies lasten kanssa autolla heittämässä pikku työjutun. Saavat vähän raikasta happea, kun nyt on mennyt muutama päivä ihan sisätiloissa.

Kylläpäs te muut olette olleet jo ahkeria ja laittaneet vauvaa varten kaikkea järjestykseen. Itse en ole laittanut vielä rikkaa ristiin. Mutta tuolla äitiyspakkauksissahan ne odottavat pesijäänsä. Muistan tuosta kakkosesta, kun palattiin kotiin ja vauva nukkui vaan kaikki ajat, ajattelin et ihan hyvin ois kerennyt laittaan vaikka silloin vasta vaatteetkin.Kun tuo lapsiluku kasvaa, kerkiääkin tekemään asioita ihan eri malliin. Ensimmäisestä kun tuli kotiin, ihmettelin miehelle, et missä välissä menen suihkuun? Ei mukamas aikakaan riittänyt mihkään. Toisesta lähti huoletta lenkille, kun nukkuu kuitenkin sen syötön välin varmasti hyvin.

Mutta oma napanderi voi hyvin, siellä nostellaan pyllyä oikein huolella. Töissä täytyy jaksaa vielä seisoskella kuukausi, ääk. Mut kolmekymppiset paukahtaa maanantaina mullekin, aika rajapyykki taas kerran ylitetty. Kait sitä jotenkin jaksaa.

Lapset on jo kotona, ajatus tökkii kun on taas sitä meteliä. Eiku saunaan!