Miksi olet LinkedIn:ssä?
Tajuan jotenkin pyrkyrit ja yrittäjät, mutta esimerkiksi opettajat? Tiedän esimerkiksi yhden, jolla on ollut vuosia tasan kaksi kontaktia, ja toinen niistä kulahtanut ukkomies joka käy panemassa häntä aikansa ratoksi. Täysin turhaa, ja kaiken lisäksi itsensä tutuille häpäisemistä (kaikki tietävät ja juoruavat).
Hyödytkö LinkedInistä oikeasti vai onko se vain egosi buustaamista.
Kommentit (36)
Mun tulevalla alalla siellä "kuuluu" olla. En mä sitä käytä, hyväksyn kontaktipyynnöt, mutta en mä sitä muuten käytä. Se vaan on pakko olla tai näyttää oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tulevalla alalla siellä "kuuluu" olla. En mä sitä käytä, hyväksyn kontaktipyynnöt, mutta en mä sitä muuten käytä. Se vaan on pakko olla tai näyttää oudolta.
Toivottavasti et ole nainen. Miesten maailamssa tuollainen ”oudoltä näyttävyys” on rakennelma, jossa sinä olet siellä ”maksullisena”. Tuohan on lähes bordelli.
Ehkä olen vain vähemmän uraorientoitunut. Pidän ylipäätään some-kanavia vähän vaivaannuttavina aikuisten hiekkalaatikkoleikkinä. ”Mulla on hienoin hiekkalapio”.
Facebook, Google tms kohujen jälkeen laittaa miettimään mitä annan itsestäni verkkoon ja miten dataa hyödynnetään ja mihin hintaan. Linked on Microsoftin omistama.
Oispa mielenkiintoista kuulla, millä alalla olette, jos ette linkkaria käytä. Itse olen tutkija ja kontaktini ja aito työverkostoni sijaitsee ympäri maailmaa. Linkkari on erinomainen työ- ja yhteydenpitoväline mulle. Itse olen poistanut pelkän seuraamismahdollisuuden, niin ainoastaan aidot kontaktit näkevät tekemiseni. Ilman linkkaria tippusin heti kärryiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanut naisia sieltä.
Kukapa ei. Kansainvälinen meininki. Päiväkahviseuraa ”työharkintana”.
M55
Vierailija kirjoitti:
Narsistisuuttani ja buustatakseni egoa. Olen myös ottanut lainauksia ”suosituksista”, joita olen tunnetummilta tekijöiltä saanut. Olen panostanut sivustooni viimeisen päälle. On pakko, ikää lähes 60. Ei ole enää muuta millä päteä.
😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole nainen. Miesten maailamssa tuollainen ”oudoltä näyttävyys” on rakennelma, jossa sinä olet siellä ”maksullisena”. Tuohan on lähes bordelli.
Olen nainen ja erittäin naisvaltaiselle alalle suuntaamassa. Taitaa ne miehet olla aika vähemmistö.
Miksi opettaja ylipäätään olisi linkkarissa? No ap:n tapauksessa jonkun panoäijän kanssa yhteydenpitokanava, mutta noin muuten? Kaksi kontaktia, mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Oispa mielenkiintoista kuulla, millä alalla olette, jos ette linkkaria käytä. Itse olen tutkija ja kontaktini ja aito työverkostoni sijaitsee ympäri maailmaa. Linkkari on erinomainen työ- ja yhteydenpitoväline mulle. Itse olen poistanut pelkän seuraamismahdollisuuden, niin ainoastaan aidot kontaktit näkevät tekemiseni. Ilman linkkaria tippusin heti kärryiltä.
Sellaiset, jotka osaavat etsiä itse tietonsa.
Poistin käyttäjäni palvelusta pari vuotta sitten. Koin sen turhaksi. En ole katunut. IT-alalla minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt jonkinlainen yleinen CV. Kätevä jos haluaa stalkata jotakuta, monesti olen googletellut ihmisiä ja tuo on ainut paikka mistä on löytynyt.
Ja ei, en ole itse siellä. En ole kokenut tarpeelliseksi.
LinkedIn on ollut ihan paras stalkkaukseen! Ei ole tarvinnut tietää kuin etunimi, paikkakunta ja suunnilleen ala millä töissä.
Ei en minäkään ole siellä mutta huomannut että "kaikki muut" on.
Viimeaikoina lähinnä vain roikkunut. Oli siitä aikanaan hyötyä.
DI kirjoitti:
Jos koulutuksessa ei ole mitään hävettävää, kannattaa olla LinkedInissä. Minä ainakin tarkistan sieltä mitä laatua uudet kollegat ovat. Saa vähän käsitystä voiko heille delegoida mitään tehtäviä, joista voisivat itsenäisesti suoriutua.
No huh. Eikö työpaikassasi työhaastattelussa pidä esittää cv? Hölmö olet, jos luotat nettiin naputeltuihin tietoihin. Mahdatko olla edes töissä.
Vierailija kirjoitti:
DI kirjoitti:
Jos koulutuksessa ei ole mitään hävettävää, kannattaa olla LinkedInissä. Minä ainakin tarkistan sieltä mitä laatua uudet kollegat ovat. Saa vähän käsitystä voiko heille delegoida mitään tehtäviä, joista voisivat itsenäisesti suoriutua.
No huh. Eikö työpaikassasi työhaastattelussa pidä esittää cv? Hölmö olet, jos luotat nettiin naputeltuihin tietoihin. Mahdatko olla edes töissä.
Hölmö olet, jos luotat jonkun itse tekemään CV:en.
t. Valelääkäri
Ei ole mitään hävettävää koulutuksessa eikä urassa. Tykkään säilyttää yksityiseeni enkä jakaa verkossa tietoa itsestäni vaikka sen tyyppinen avoimuus onkin tämän päivän trendi. En välitä olla jokaisen uteliaan kaiveltavana, joita katseluiden perusteella suurin osa on.