Onko Merkelillä parkinsonin tauti?
Kommentit (20)
Eipä sitä diagnoosia näin tehdä, mutta ei nuo tärinät kyllä myöskään enää pelkän kuumuuden piikkiin mene.
En usko, eiköhän hänet ole tutkittu ja todettu vapinan olevan hyvälaatuista.
En tunne yhtään Parkinson potilasta, joka lääkityksessä vapisisi.
Vierailija kirjoitti:
En usko, eiköhän hänet ole tutkittu ja todettu vapinan olevan hyvälaatuista.
En tunne yhtään Parkinson potilasta, joka lääkityksessä vapisisi.
Hyvälaatuinen vapina, sosiaalisten tilanteiden pelko voisi oirehtia, mutta essentiaalinen iän aiheuttama ei aivan tuossa määrin itsessään.
Joku neurologinen juttu se on, mutta selvästi hän ei siitä nyt halua kertoa.
Tuskin. Sitäpaitsi Merkelin käytös ja liikkuminen tärinäkohtauksen jälkeen sujui täysin moitteettomasti.
En usko, että sosiaalisten tilanteiden pelko olisi taustalla, ottaen huomioon Merkelin esiintymiskokemuksen. Menierin tauti aiheuttaa huimausta. Tuohon ikään mennessä on jo tullut kokemusta helteestäkin. Merkel kieltäytyi vesilasista viime tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti, täysin ansaittu palkinto.
Mitä tämä vihaaminen on? Merkel on oikein sympaattinen ja sivistynyt ihminen... Toivottavasti saa vielä toimia politiikassa pitkään.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Se on hänen lääkäreiden asia selvittää ja varmasti siitä tietodetaan maailmalle, jos se olisi vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä vihaaminen on? Merkel on oikein sympaattinen ja sivistynyt ihminen... Toivottavasti saa vielä toimia politiikassa pitkään.
Se hänen kunniakseen on sanottava että tauti ei ole luultavasti itse aiheutettu, toisin kuin Junkkerin alkoholismi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista pahaa hän sinulle on tehnyt, kun tuollaista toivot?
Vierailija kirjoitti:
Onneks kohta poistuu kuvioista.
Poistuuko juuri tästä syystä? On tiennyt sairautensa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että sosiaalisten tilanteiden pelko olisi taustalla, ottaen huomioon Merkelin esiintymiskokemuksen. Menierin tauti aiheuttaa huimausta. Tuohon ikään mennessä on jo tullut kokemusta helteestäkin. Merkel kieltäytyi vesilasista viime tapauksessa.
Aivan, merkillistä olisikin potea tuossa asemassa sosiaalisten tilanteiden pelkoa kun joutuu olemaan potentiaalisena maalitauluna kokoajan, mutta toisaalta juuri vesilasillisesta kieltäytyminen olisi käypä reaktio, koska juominen kohtauksen aikana voi olla liki mahdotonta.
Minua on joskus huimannut , kun olen joutunut seisomaan jonossa. Helle ei ollut, mutta olin hieman kevyellä ruualla. Helpotti, kun lähdin kävelemään. Merkelin tapauksessa oli kyse koko kehon tärinästä, ei vain käsien vapinasta.
Merkel, Parkinson, Altzheimer ja Junckner ovat kaikki vakavia neurologisia tauteja.
Hän ei halunut ottaa sitä lasia kun se olis läikkynyt pitkin lattiaa ja poskia kun olis yrittänyt juoda siitä. Kyllä olis saanut edustavia kuvia!