Miksi olet LinkedIn:ssä?
Tajuan jotenkin pyrkyrit ja yrittäjät, mutta esimerkiksi opettajat? Tiedän esimerkiksi yhden, jolla on ollut vuosia tasan kaksi kontaktia, ja toinen niistä kulahtanut ukkomies joka käy panemassa häntä aikansa ratoksi. Täysin turhaa, ja kaiken lisäksi itsensä tutuille häpäisemistä (kaikki tietävät ja juoruavat).
Hyödytkö LinkedInistä oikeasti vai onko se vain egosi buustaamista.
Kommentit (36)
Koska sitä kautta pystyy luomaan kontakteja ja on kutsuttu pariin työhaastatteluun. Ihmiset tuntuvat sekoittavan Linkedinin ja Facen.
Suurin osa Linkedin kontakteista on sellaisa, mitä en koskaa hyväksyisi kaveriksi Facessa. Pidän työ- ja siviilielämän erillään.
Onhan tuo nyt jonkinlainen yleinen CV. Kätevä jos haluaa stalkata jotakuta, monesti olen googletellut ihmisiä ja tuo on ainut paikka mistä on löytynyt.
Ja ei, en ole itse siellä. En ole kokenut tarpeelliseksi.
”Verkostoidun!”
No en todellakaan. Kunhan olen siellä, aivan järkyttävä teeskentelymesta. Ja tiedän myös, että duunin setikset etsivät sieltä panoseuraa pikkulikoista tarjoamalla ”neuvottelulounaita”.
Liityin koska tuli ilmoituksia että x ja y haluavat kaveriksesi. En linkannut kaveripyyntöjä enempää, kun koin ilmoitukset häiritseviksi. Kun elämässä tulee jokapuolelta jatkuvasti yhteydenottoja, vähiten kiinnostaa Linkedln. Muinaisjäänne minulle, pitäisi poistua sieltä.
Itse käytän sitä vain ihmisten kyttäämiseen, feikkiprofiililla tietysti, kun eivät muuten näy rekisteröimättömille. Eipä kai tuolla muuta virkaa ole.
M31 kirjoitti:
Itse käytän sitä vain ihmisten kyttäämiseen, feikkiprofiililla tietysti, kun eivät muuten näy rekisteröimättömille. Eipä kai tuolla muuta virkaa ole.
Minä stalkkaan siellä myös. Hyödyttävää tietoa jos tulee tarve ruveta ikäväksi.
”Panopatjaope”😁
Meriittihän tuokin.
Työskentelen IT-alalla. Headhunterit mm. lähestyvät linkedin profiilin perusteella ja muutenkin ainakin meidän alalla on ehkäpä jopa outoa jos ei ole linkkarissa.
Monta mahdollisuutta sitä kautta on tullut vastaan :)
mutta joo, nykyään siellä temmeltää markkinointi-ihmisiä ja oman egonsa buustaajia - valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen IT-alalla. Headhunterit mm. lähestyvät linkedin profiilin perusteella ja muutenkin ainakin meidän alalla on ehkäpä jopa outoa jos ei ole linkkarissa.
Monta mahdollisuutta sitä kautta on tullut vastaan :)
mutta joo, nykyään siellä temmeltää markkinointi-ihmisiä ja oman egonsa buustaajia - valitettavasti
Linkkarin headhunterit ovat kuvottamivimpia egoisteja 😱 Häivyin sieltä vaikka IT-puolella minäkin. Kaikkein eniten oksetti myyntialan ”ho-rot”.
Yleisesti näkyvä CV. Pidän profiilia olemassa ja kommentoin joskus jotain, koska ajattelen, että siitä voi olla työnhaun kannalta hyötyä. Jos joskus saan vakityön, saattaa profiili hyvinkin poistua koeajan jälkeen.
Heti kun vakkariduuni irtosi, häivyin. Yllättäen ”konsultit” ja ”myyntisedät”
halusivat päivittäin ”kontaktia” kanssani. Etenkin länsirannikolla. 50+ ukkomiehiä joilla ”aasialaisia naiskontakteja” 100+ 😅 Minun alani ei lisäksi liittynyt mitenkään heidän omaansa 🤔
Linkkari alkaa olla aika reliikki.
Olen asiantuntija työssä ja olen LinkedIn kautta saanut työtarjouksia ja hyviä kontakteja :) Harvemmin tarvitsee enää lähettää hakemuksia kun headhunterit lähestyy siellä.
Olen alkanut harkita poistumista. Lähinnä siellä tunnutaan kyttäävän ihmisiä, jota voi yrittää kutsua verkostoitumiseksi. Tittelintärkeille hyvä paikka itsensä buustaamiseen, mutta todelliset hyödyt sitten on toinen juttu myös it-alalla. En välitä pitää julkista cv:tä, liitän sen työhakemukseen jos olen vaihtamassa paikkaa.
On se työnetsimisvaiheessa ihan kätevä. Toki työilmoituksia muualtakin löytää, LinkedInissä on kätevää, kun näkee suoraan että kuinka monta taitoa mulla on niistä, mitä työhön tarvitsee. Pari työtarjousta olen myös saanut sieltä, vaikkakaan kumpikaan niistä ei lopulta ihan sopiva mulle ollut.
T. IT-alalta myös minä
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut harkita poistumista. Lähinnä siellä tunnutaan kyttäävän ihmisiä, jota voi yrittää kutsua verkostoitumiseksi. Tittelintärkeille hyvä paikka itsensä buustaamiseen, mutta todelliset hyödyt sitten on toinen juttu myös it-alalla. En välitä pitää julkista cv:tä, liitän sen työhakemukseen jos olen vaihtamassa paikkaa.
Stalkkaus- ja kyttäysmestahan se onkin. Minä sain kerran karvaasti kokea mitä kaikkea oli ”kaiveltu”. Aika karmivaa.
Jos koulutuksessa ei ole mitään hävettävää, kannattaa olla LinkedInissä. Minä ainakin tarkistan sieltä mitä laatua uudet kollegat ovat. Saa vähän käsitystä voiko heille delegoida mitään tehtäviä, joista voisivat itsenäisesti suoriutua.
DI kirjoitti:
Jos koulutuksessa ei ole mitään hävettävää, kannattaa olla LinkedInissä. Minä ainakin tarkistan sieltä mitä laatua uudet kollegat ovat. Saa vähän käsitystä voiko heille delegoida mitään tehtäviä, joista voisivat itsenäisesti suoriutua.
No tämä. Tapana myös tarkistaa. Pahimpia ovat 50+ ”monitaiturit” ja ”monet yt:t läpinäyneet” kehäraakit. Kasarilta valmistunut opistoinssihän sieltä löytyy.
Narsistisuuttani ja buustatakseni egoa. Olen myös ottanut lainauksia ”suosituksista”, joita olen tunnetummilta tekijöiltä saanut. Olen panostanut sivustooni viimeisen päälle. On pakko, ikää lähes 60. Ei ole enää muuta millä päteä.
Tällä paskapuljulla on jonkinlainen oletus että siellä roikutaan - minulle jopa huomautettiin asiasta.
Ihmissuhdesäätöjäni en sen sijaan sinne koskaan hyväksyisi - sen verran läpinäkyvää ja huomiotaherättävää touhu on.